Ktm 690

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Gangsterborg
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
funderar på att byta till race kam på 690 sm:en.. nån som vet var man kan vända sig för att få tag på en sån billigt? nån hemsida etc...
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Är sugen på att skaffa 690 sm, men undrar hur mycket ni har betalat för eftermarknadssystem?

Acra vill jag helst ha, men antar att dom kostar därefter. Finns det billigare (bättre?) alternativ på ebay eller andra nätsidor?

Tog mig till slut i kragen och beställde ett helsystem från SC-Project. Kom med posten tidigare i veckan och nu är det monterat och klart. Tycker det ser riktigt bra ut. Låter gott gör det också. :yoparty

Hur mycket kostade det?
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Testade en 690 SM idag på provkörningsdagen hos Johans MC. Akra-slipon som brölade fint. Blev imponerad av motorn faktiskt, bra klipp i ett gött register. Nästan vibrationsfri med. En sån hade man kunna leva med, smidigt och fint chassie men ändå bra som brukshoj är känslan man fick. Hatten av för ktm. Men mest vill-ha-känsla var ändå 990 Adventure R. Iallafall för mig.
 

ktmforum.se

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2010
Ort
ktmforum.se
Hoj
KTM
Testade en 690 SM idag på provkörningsdagen hos Johans MC. Akra-slipon som brölade fint. Blev imponerad av motorn faktiskt, bra klipp i ett gött register. Nästan vibrationsfri med. En sån hade man kunna leva med, smidigt och fint chassie men ändå bra som brukshoj är känslan man fick. Hatten av för ktm. Men mest vill-ha-känsla var ändå 990 Adventure R. Iallafall för mig.

Då måste jag skynda mig till Göteborg och Johans MC. Tack för tipset! :tummenupp
 

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Gangsterborg
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
Är sugen på att skaffa 690 sm, men undrar hur mycket ni har betalat för eftermarknadssystem?

Acra vill jag helst ha, men antar att dom kostar därefter. Finns det billigare (bättre?) alternativ på ebay eller andra nätsidor?



Hur mycket kostade det?


6300 o den låter grymt bra utan insatserna! och så e det helsystem... har det på min och är nöjd..

Testade en 690 SM idag på provkörningsdagen hos Johans MC. Akra-slipon som brölade fint. Blev imponerad av motorn faktiskt, bra klipp i ett gött register. Nästan vibrationsfri med. En sån hade man kunna leva med, smidigt och fint chassie men ändå bra som brukshoj är känslan man fick. Hatten av för ktm. Men mest vill-ha-känsla var ändå 990 Adventure R. Iallafall för mig.

speed trippeln 1050 imponerade på mig mest .. helt oväntat att den skulle vara så rolig att köra ! HÖG BUS FAKTOR!!
 
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Är sugen på att skaffa 690 sm, men undrar hur mycket ni har betalat för eftermarknadssystem?

Acra vill jag helst ha, men antar att dom kostar därefter. Finns det billigare (bättre?) alternativ på ebay eller andra nätsidor?



Hur mycket kostade det?

Leo Vince från Allright
GPR från Boove (jag e grymt nöjd med mitt GPR på min 530)
 

Trean

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2009
Ort
Solna
Hoj
KTM 690
Är sugen på att skaffa 690 sm, men undrar hur mycket ni har betalat för eftermarknadssystem?

Acra vill jag helst ha, men antar att dom kostar därefter. Finns det billigare (bättre?) alternativ på ebay eller andra nätsidor?



Hur mycket kostade det?

Jag pröjsade ca 6 000 inklusive frakt vilket ju ju bara är en bråkdel av vad Akrat kostar. Dessutom tycker jag att SC-Project-systemet är snyggast :tummenupp
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Jag pröjsade ca 6 000 inklusive frakt vilket ju ju bara är en bråkdel av vad Akrat kostar. Dessutom tycker jag att SC-Project-systemet är snyggast :tummenupp

Vilket av systemen valde du?

Jag tycker det svarta är snyggast men titan är ju inte så kass heller :gnissla
 

SkyRex

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2005
Ort
jkpg
Hoj
KTM 690 Enduro R -10 (SMC)
Köpte ett GPR helsystem med titanljuddämpare och rostfri krök för under 10k hos Bikeshop, även ett K & N filter för runt 700kr. Trevlig och bra priser den där Eric. hoppas leverans mm funkar bra nu. Detta är till 690 Duke R

Jag ska dreva om vid 100 mila servicen och tänkte mig en kugg mindre fram. Hur mycket skillnad har det gjort på era hojar i toppfart. Lyfter ni hojen på 3an? Den är trött i nuläget tycker jag. Gör inkörning mycket skillnad?

Lite bilder











Mvh Jimmy
 
Last edited:

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Ort
stockholm
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
Får bara upp den på trean om jag lägger benet bak på sadeln, även då jag har drevat helsys + sportfilter
 

MaQ

Do you like that? Do you!?
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Rottne
Hoj
Aprilia RSV4 RF-16 - #11 SBK
teknik...

Får bara upp den på trean om jag lägger benet bak på sadeln, även då jag har drevat helsys + sportfilter


Det är bara en fråga om teknik att få upp och åka på bakhjulet.
Inga problem att dra upp den på femman med rätt teknik.
(690 SMR + Acra helsys + KN filter orginaldrevad)
Ut och träna :)

// MaQ
 

MaQ

Do you like that? Do you!?
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Rottne
Hoj
Aprilia RSV4 RF-16 - #11 SBK
vilket varvtal använder du för 3 resp 4an?

Tittar sällan på varvräknaren men jag gissar på att det ligger någonstans mellan 5-7 tusen. Kort och gott där jag känner att draget finns... Sen är det klart lättare att få upp den om man ställer sig upp. Tycker faktiskt att jag kan röra mig mer på hojen om jag står upp och åker, bättre kontroll. Känns lite avigt i början men det ger sig efter ett tag. :tummenupp
 

SkyRex

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2005
Ort
jkpg
Hoj
KTM 690 Enduro R -10 (SMC)
Tack ni som gillar den :)

Hoppas på lyft på 4an med ryck iallafall. Du MaQ verkar kunna wheela lite, fixar du 5an sittandes? Kopplar eller rycker du?

Jag skulle kunna tänka mig att det är svårare på Duken än övriga 690 pga att den har mer vikt fram och lägre eller?

Vet fan inte vad jag ska ha för inställning på fjädring fram för bättre nedslag, är helt kocko vad gäller fjädring :( Ge gärna tips någon?

Tycker Duken känns riktigt svår att wheela med men hoppas det bara är vanesak. Började lära mig hyfsat på 660 som var grym att slanga med ;)













Mvh Jimmy
 

MaQ

Do you like that? Do you!?
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Rottne
Hoj
Aprilia RSV4 RF-16 - #11 SBK
Tack ni som gillar den :)

Hoppas på lyft på 4an med ryck iallafall. Du MaQ verkar kunna wheela lite, fixar du 5an sittandes? Kopplar eller rycker du?

Jag skulle kunna tänka mig att det är svårare på Duken än övriga 690 pga att den har mer vikt fram och lägre eller?

Vet fan inte vad jag ska ha för inställning på fjädring fram för bättre nedslag, är helt kocko vad gäller fjädring :( Ge gärna tips någon?

Tycker Duken känns riktigt svår att wheela med men hoppas det bara är vanesak. Började lära mig hyfsat på 660 som var grym att slanga med ;)
Mvh Jimmy

Tsss... inte då :rolleyes:
Jag körde en 640 tidigare med Acra-piper och jag tyckte faktiskt att den var lättare att slanga med än vad 690in är. Beror mycket på motorn som hade bättre botten men var klart tamare på toppen.
Jag fixar sittandes på fyran på 690in men det kräver tajming på "av-på-slag". Klart mycket lättare ståendes, där jag kan röra kroppen mer och snabbare för att förflytta tyngden från framhjul till bakhjul! :tummenupp

Måste säga att det var riktigt fina bilder med seriös bakhjulsåkning.

Tror säkert du kommer att prestera lika bra på Duken men låt det ta den tid det tar att vänja dig vid registret, den är tamare i botten och kräver mer varv.

Beträffande inställningar på fjädringen skulle jag rekommendera att du lyfter på sadeln, läser lappen med de olika inställningar på retur och comp som KTM föreslagit. Testa dig fram. Fjädringen kan vara fel inställd individuellt vilket gör att den beter sig konstigt.
Fick en crosshoj där ena fjäderbenets retur var fullt inskruvad medans det andra var näst intill fullt utskruvad. Den hojen drog jäkligt snett i hoppen. Efter justering gick den spikrakt... Så skruva och känn dig fram. Ha koll på grundinställningen så kan du alltid gå tillbaka om det kändes sämre.
Lycka till!

// Marcus
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top