MaTtE_Å
Medlem
Pratade med min Åf idag angående bluddrandet vid slangning. Det var ingen garantiåtgärd enligt honom, så det blir till att skruva själv. Han berättade att fler hade haft problem och att dom löst det genom att om dräneringsslangen till den bakre förgasaren. Får väll ta och prova det och se om det hjälper på min hoj. Läste längre bak i tråden att folk hade provat med blandade resultat.
När jag var inne på 100milaren förra året så svammlad dom om samma sak(samma firma), kan inte tänka mig att det hjälper ett skit med tanke på att nippeln till bakre förgasaren är limmad och pekar snett frammåt-neråt. När man har framhjulet i luften så pekar nippeln uppåt även om man drar om slangen...
Dessutom har folk provat utan önskat resultat...
Blir lite lätt irriterad att dom sagt till dig att det inte är en garantiåtgärd!!!
Hur fan kan dom säga så, det är ju uppenbart ett fel på motorcykeln!?
ALLA som har detta problem borde kontakta KTM Scandinavia och påtala detta bekymmer så får dom lösa det på något vis!
Det är inte så bra reklam för KTM vissa av deras "busiga" hojjar inte ens duger att köra på bakhjulet med.
Jag ska ringa KTM på måndag och höra vad dom har att säga, hoppas fler med problemet också pratar med dom så sätter vi lite press på dom!
KTM Scandinavia AB: 019-58 57 50
Hoppas detta löser sig / Mattias