PaleRider
Sweet Norrland
Sikta på att den skall sjunka ca 30% av fjädringsvägen, lite mindre om du kör bana.
Supercorsa är bland det bästa som finns i däcksväg. Snabb uppvärming, lättstyrda, bra feedback och mycket bra fäste.
Men, de är i princip ett racedäck med gategenskaper vilket innebär bland annat att de funkar uselt i kombinationen plus 6 grader och fuktig väg, precis som alla andra däck i samma kategori, de behöver massor av värme Vill du ha ett däck som funkar bra i kallt och fuktigt väder så får du satsa på Michelin Pilot 3 eller motsvarande.
Styrningsproblem på en hoj är antingen tekniska eller personliga. Tekniska är ifall hojen är felställd, exempelvis om man har platta, slitna däck, dåliga styrlager, dåliga svinglager eller om man varit "kreativ" med att ställa om chassit och fjädringen för mycket, exempelvis om man höjer gaffeln för mycket i kronorna, då får man lätt de här egenskaperna. Enkelt att kolla om man ser till att lager är schyssta, däcken är nya och fjädring/chassi ställs enligt manualen.
Om det inte finns tekniska problem på hojen så är det föraren och just styrproblem brukar i regel vara en kombination av gaskontroll, körställning och att föraren sitter och spänner sig och håller för hårt i styret...
Gällande däcket så får jag invänta varmare tider då helt enkelt. Antar att den snabba uppvärmningen måste ske i varmare väder för att dom värms inte fort öht i det nuvarande klimatet. Är lika hala efter 1km som 3mil. Har kört sportsmart och pilot innan som du skrev och som sagt så är dom mycket bättre anpassade för oss som kör från +-0 grader och uppåt. Men jag får sakta ner helt enkelt
Gällande styrningsproblemen så kan vi helt bortse från de "tekniska" bitarna med slitna komponenter då just denna motorcykeln i detta nu har gått 30mil totalt. Att det skall vara jag som gör fel känns också väldigt underligt då jag kört alldeles för mycket motorcykel genom åren och detta kommer på just ktm hojjen och inte den andra.