Välkommen!
Ska vi byta?
W
Var har ni era 990 SMR försäkrade?
Är intresserad av att köpa en och billigaste förs. jag hittade (helförs) var Bilsp o MC, 11.500SEK/år. Resterande jag kollade hos var 20.000 och uppåt.
Välkommen till 990 gänget Bonzo!
Du behöver stänga av SAS i ECU:n eller montera ett motstånd. Annars kommer du få felkod på detta.
2and flies är på ren svenska övre gasspjäll. Det sitter dubbla gasspjäll på 990. Du tar bort dom övre för bättre flöde och på köpet får du ett fräckare insugningsljud. Tar du bara bort spjällen och låter axeln sitta kvar behöver du inte stänga av något i din ECU. Men tar du bort axeln och motorerna till dessa måste du stänga av dessa inne i ECU:n.
Det mest prisvärda på marknaden verkar vara Rottweiler luftboxen. Finns flera här på forumet som kör med denna och alla verkar nöjda?
Jag kör själv med Motohooligan box men den verkar ha slutat att säljas.
Jag hade börjat med att köpa en kabel till Tune Ecu och sedan slip-on om inte detta redan är monterat.
Hoppas jag lyckades hjälpa dig lite i dina funderingar. Har du mera frågor så bara kör på, finns många här med mycket kunskap.
Ja då ska du slippa felkoder. Bara plocka bort, montera motstånd och plattorna
Ska du bara plocka bort själv spjällen så borde de räcka med att lyfta på locket till burken. Filtret måste självklart bort också. Men ska du ha bort axeln/motorerna som axeln sitter på får du ta bort hela burken.
Bifogar en bild där du ser spjällen.
Här finner du väldigt mycket läsvärt:
http://www.ktmsmt.com/viewtopic.php?f=13&t=4946
Ladda ner hans PDF så har du kvällen räddad!
Jaha, då hade man en KTM 950SM ett par månader. Nu står dock en 990SM i garaget istället. En fråga, passar 950SM slip-on till 990SM, och vice versa? Passar 990 Superdukes på 950, 990?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|