Murmeldjuret
Gudomlig sporthojare
Ska en ktm 990sm 08 dra 1Liter milen???????????????? Min gör det vid vanlig sportkörning 25% grusväg resten asfalt i nästan laglig fart. Som jämförelse vid samma typ av körning och gaspåslag på exakt samma vägar så drog min Buell m2 1200cc 97a ca 0,6lm. Och alla enstånkor jag och kompisare haft ink turbo xr650ien drog ca 05-06 på samma vägar o fart. Enda maskin som drog lite mer var min highland 950 06" ,,den drog faktiskt 0,7lm och det tyckte jag var värdelöst.
Min 990 har vings slipon med tysta insatserna inne och öppnad luftburk med org pappersfilter samt borttagena sekundär spjäll. Den har org mapp för tillfället men det borde innebära snålare gång tycker man??!!
Den blev ivf väldigt rapp på gassvaret då jag tog bort sekspjällen så nu är jag nöjd med svaret. Och till min fasa såg jag att någ av förra ägarna glömt sätta tillbaka insugstrattarna så det var inte underligt jag tyckte den var svag i botten. Jag har nu köpt rc8 kortare trattar som ska dit och luftburken sk byggas om totalt samt mappning.
Min drar 0,7-0,8 typ. Har akramapp, slipons, rottweilerfilter, bortagna övre gasspjäll, rc8 insugstrattar, org drevning
Last edited: