Ktm 950 sm

Phat

Ny medlem
Gick med
27 May 2007
Ort
Norr om stan...
Hoj
KTM 990 SMR - 2009
Fan va glad man ska vara att man har en sån här rolig motorcykel. Jag var rätt grön i början av denna säsong, men efter en bandag och otaliga helgturer med kompisarna kan jag bara säga att det blir bara roligare och roligare att köra 950!

Så här kul hade jag för ett par helger sen :yoparty
 

Bifogat

  • wheelie01.jpg
    wheelie01.jpg
    80.3 KB · Visningar: 150

Phat

Ny medlem
Gick med
27 May 2007
Ort
Norr om stan...
Hoj
KTM 990 SMR - 2009
vet du någe mer om "förgasar-fix" grejerna... min börja tveka på höga varv på väg till jobbet i morse!!

Jag hade samma sak. Efter att jag hade tagit bort originalstrypningarna och monterat Acra rören så visst, mer pulver, men hojen gick rätt dåligt. När jag slangade så dog den på en cylindern (kändes det som, jag är ingen tekniker...) och hostade och tvekade. Skit jobbigt. Detta var framför allt på tvåans växel, plockade jag upp den på trean var det inte lika stora problem.

Den gick även ryckigt vid jämn hastighet och körde jag riktigt fort på 6:an, släppte av snabbt på gasen för att sen dra på igen så var där ett obehagligt melanläge där den inte alls verkade ge nån gas.

Lämnade in den hos Ragnar för en vecka sen. Han pillade ett par minuter och nu går den helt sanslöst bra. Alla problem är som bortblåsta! Han sa att det handlade om luftmängd osv...
 
Last edited:

Dave555

Ny medlem
Gick med
7 May 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 950 SMR
Fan va glad man ska vara att man har en sån här rolig motorcykel. Jag var rätt grön i början av denna säsong, men efter en bandag och otaliga helgturer med kompisarna kan jag bara säga att det blir bara roligare och roligare att köra 950!

Så här kul hade jag för ett par helger sen :yoparty

Ser ju varken stabilt eller speciellt högt ut, tror det är lika bra att du lägger ner det där tyvärr.
 

Dave555

Ny medlem
Gick med
7 May 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 950 SMR
Nä, du har rätt, jag skrotade ett par meter senare för att jag svängde på en blöt gräs/lerfläck... ;)


mupp...

Men seriöst, hur bra är den? Hur fan kunde du klota när den var så låg?
 

Bifogat

  • wheelie01 copy.jpg
    wheelie01 copy.jpg
    97.4 KB · Visningar: 169
Last edited:

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Inte där jag vill
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Nä, du har rätt, jag skrotade ett par meter senare för att jag svängde på en blöt gräs/lerfläck... ;)


mupp...

Nu måste du svara.
Jag fattar att man kan ramla när man stegrar.
Spec nu på hösten när det är massa löv o sånt.

SÅ.
Nu kanske det blev rätt.
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Nu ska länken funka lite bättre, får klicka på 950 supermoto i menyn som kommer fram, och jepp de finns i svart. 95 eurosar + frakt från dûskland får man böta.
 

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
KTM 525 EXC -05
Nu ska länken funka lite bättre, får klicka på 950 supermoto i menyn som kommer fram, och jepp de finns i svart. 95 eurosar + frakt från dûskland får man böta.

Det lät nästan dyrt. Måste finnas billigare kopior eller så som fortfarande har alu-skena? Jag måste leta reda på något, hade tänkt införskaffa ett par sådana.
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Acerbis och polisport finns med aluskena för ca 700:- här i sverige.

Såg en tapper svartsumo åkare på väg till jobbet på kungsholmen imorse.
Dom låter gött:tummenupp


/F
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
För samma pris kan du få motsvarande fast coolare direkt i handen här hemma i Sverige. Kolla Zeta's produkter (finns i katalogen hos http://www.emx.se/). Har för mig åf-lista finns där också.


...Såg en tapper svartsumo åkare på väg till jobbet på kungsholmen imorse.
Dom låter gött:tummenupp....


/F
Då var det ju inte mig du såg ju eftersom jag inte jobbar på Kungsholmen :crash Håll ögonen öppna på Nynäsvägen så...... :)

.
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top