Jag är på jakt efter en KTM 950 och kommer troligtvis att slå till på en hoj under den närmaste veckan under förutsättning att jag hittar ett vettigt objekt.
Är det något särskilt jag bör tänka på när jag kollar på hojarna? Dvs utöver vanligt ryck, slit och småsparka på däcken. Finns det några standardfallgropar på de olika årsmodellerna? Enligt vad jag kunnat läsa mig till är trilskande startmotor ett vanligt fel som ska ha åtgärdats på garantin. Några fler standardfel?
Är runt 60 loppor för en -06:a med nytt blås och 1000 mil på mätaren ett rimligt pris hos en handlare?
Någon här som vill sälja sin skönhet?
Tror nog att priset är helt ok. Se bara till att den är servad enligt boken.
Felen är som du säger startmotorn som skall ha ny drev. Låter illa annars.
Om det sitter nya pipor på den kan det nog vara bra att kolla om den är bestyckad. Min börjar gå riktigt gott nu när det sitter rätt munstycken i och nålen sitter rätt.
Kolla även hur kopplingen verkar. Några har ju haft problem med att slavcylindern läcker. Visserligen en billigt fix men ändå.
Finns lite andra småsaker som vissa hojar har råkat ut för men som sagt inget direkt typiskt fel.
Måste även säga att jag tycker detta är en av de goaste hojar jag har haft. Motorgången med nya pipor är grymmt skön! Även både fjädring och chassie funkar riktigt bra. Har själv kört hoj i 17 år nu och haft och kört nästan allt på marknaden och jag vågar nog påstå att denna hojen slår det mesta vad gäller blandningen utav alla olika stilar. Enda är väl kanske att den utstråla mer bus än vad den är men som sagt så länge man fattar att det inte är en ren motard hoj så slår den det mesta!
Lycka till med köp