Kom ganska nyss hem från Rotebro, testade deras KTM R2 Adventure, en 890cc 100-hästars dunderhoj, ganska mycket modernt kring styret och på TVn framför, så egentligen är det att kasta pärlor för .. grisen, jag använde bara blinkers, start och stopp knapp ändå.
Men hej vad det gick frammåt fort!? Med tanke på referensen jag har senaste tiden, min KLX230, så är detta en raket. Jag tänkte inte ens på att fråga om alla skruvarna var ordentligt åtdragna, hojen hade lite vägdamm och gammla droppar på sig så någon hade ju kört den och överlevt. Hur som helst, jag blev överväldigad. Den är för kraftig och för tung för mig. Jag var orolig över att nysa på en el-motorcykel tidigare, den här vill man inte ens hosta till på! Den vill upp på bakhjulet direkt.
Så för att sammanfatta, mitt syfte var att testa 'körglädjen', och det har den i överflöd. Beträffande kvaliteten har jag inget att bidra med idag, är jag dessvärre ledsen att meddela. Jag är bara shockad över responsen och kraften i denna tvåhjuliga maskin. Helv... !!
Här är den!