Kvalité på olika hojmärken?

Kneedrag

Guest
Min lista på kvalitet. på de 4 stora japanska märkena

1. Suzuki Min GSXR 1000 01 rullar än trots en del marksyning och lysande felkodslampor så startar den alltid.

2. Kawasaki ZX9r 00 kanonbra hoj inga problem med den

3. Yamaha R1 03 Bränd genirator/stator (inga vurpor eller wheelisar)Har sökt på R1forum.com minst 20 st trådar med folk som har råkat ut för samma fel. Tråkigt att det inte erskänns som en felkonstruktion från yammas håll och bytts ut. 2600 får man punga ut själv då. Nu sjönk Yamma i mina ögon som en sten. 20 trådar är ingen slump :( :(

4. Honda ligger sist varför jo då har man hjälpt 3 cbr med avhoppade tändahattar är det inget roligt längre
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Kan meddela dig att på en polares Ford Mondeo -00 St200 var hela fjädern knäckt längst ner i fästet på högerfram vilket han upptäckte när han bytade ifrån vinter till sommardäck, den har bara gått 8000mil, AC på bilen har lagt av och ljudisolering är PISS! Ford är piss

Varför köpte han en ST200 om han ville ha en tyst bil? För att överdriva lite, det är som att köpa en Ferrari 360 och klaga på åkkomforten.

Att en fjäder går av på en 7 år gammal bil...

Konstigt med AC:n dock. Har själv haft ett gäng fordar och har aldrig haft några problem. Förutom med en Sierra jag hade, fick byta bromsskivor en gång i månaden. Fast det visste jag om när jag köpte bilen, fick det lagat på verkstad första gången, sen var det ju livstids garanti på det felet.

Tillbaka till ämnet: Honda är bäst!
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Oh satan vilket ras! Hur överlevde du? :rofl
/snip/.

Det var riktigt nära där...
Hojen slocknade kl 02 i nån mysko del av södertälje, allt var stängt och det var nästan kolmörkt...
Men på marken, i närheten, hittade jag en bit tunt packsnöre så jag knöt fast säkringen (gamla typen av rörsäkring) direkt på ledarna från den trasiga säkringshållaren...
Ren tur att jag lever :)
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jag hade för många år sen en Honda som inte funka. Senast jag provstartade mina Aprilior funkade båda.

Således, Honda är sämst. Aprilia är bäst.


Typ. :rolleyes:
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Avhoppade tändhattar är nog det absolut värsta man kan tänka sig.

Felkodslampor är ju helt i sin ordning. :D


Kunde inte hålla mig för skratt när jag läste inlägget där Honda hamnade sist på listan p.g.a. tändhattar som hoppar av!! haha ASG
Men snälla!! hehe :rofl

Jag kan bidra med att säga att Honda CBR 600f-97 kändes grymt bra. Känns som det är kvalité på det hela enligt mig i alla fall.. Körde en sån innan jag bytte upp mig till Fireblade 929RR! :)
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Jag har försökt ha sönder min gixxer ett tag nu men den fungerar fortfarande! betyder att gixxer är grymt bra alltså :D
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Jag tror ett märke får sitt rykte även för allt runtomkring. Hur lätt är det att få tag i delar när man behöver dom? Hur hjälpsam är personalen hos återförsäljaren när det strular?

Köper man en flång ny Yamaha ZX10 Fireblade, och har problem med verkstäder/reservdelstillgång några gånger så får nog märkets rykte snart ta stryk.

"Köp INTE en Yamaha ZX10 Fireblade för helvete, Sören! De har mer ståtid än körtid!"
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Jag tror ett märke får sitt rykte även för allt runtomkring. Hur lätt är det att få tag i delar när man behöver dom? Hur hjälpsam är personalen hos återförsäljaren när det strular?

Även en så banal sak som hur det går för märken i MotoGP, WSBK, Pro Superbike etc etc har ju stor inverkan på rykten om märkena. Oxå ej att förglömma alla tester som Tidningar etc gör.

Var det highsider som gjorde 50000milar test och Kawasaki ZX-10R vann? Alltså måste dom vara bäst! :)

(nej nej inte partisk heller)
 

Kneedrag

Guest
Så det skulle inte skilja mellan japs? Har du inte sett videorna fr. bl a USA där GSXR 1000:s ram spricker totalt och killen far i marken? Eller e det klippet ett påhitt bara för att lura försäkringsbolag?

Det vill jag se, videoklippet alltså.
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Det vill jag se, videoklippet alltså.

Jag kommer ihåg exakt när det var en issue. Tror de körde en återkallning för kontroll (eller en obligatorisk på servicen) men inte säker - det var någon i Sverige som fick sin spruckna ram på garanti i alla fall.

Sök och du skall finna, det var ett topic här på sporthoj i alla fall! :)
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Den Roligaste hojen att köra är KTM Superduke :tummenupp Hög-kvalitets åka ...Det kanske är det som är det viktigaste trots allt :)

Min -06 superduke gick ialf ca 2000mil utan några problem och dem jag känner med Hertigar har ikke haft något problem jag känner till .

Visst , det verkar som Ktm har haft problem med tex 660 men det känns som de nyare årsmodeller av Ktm håller måttet bra :Bugar
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
JA e övertygad om att bästa kvalituten har typ Zundapp & BayerWagen från före kriget :D
Definitivt inte nått som e tillverkat från andra sidan atlanten (å den lilla ön Ängland inräknad) :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top