Inte för att jag tror att någon bryr sig om min ringa åsikt.. men here goes
Tycker det är lite trist att det ska klankas ner på att folk kör med reflexväst eller att det inte "hör hemma" på en viss typ av hoj. Är det utseendet och coolhetsfaktorn som är det viktigaste så borde man nog inte ha hoj ö ht.
Jag håller me om att man nog kan få en falsk trygghet av reflexväst, men å andra sidan så uppfattar åtminstone jag att jag lägger märke till motorcyklister som har såna tidigare och bättre än såna som är helt kolsvarta. (detta när jag själv kör bil).
Kör personligen inte med reflexväst på hojen, försöker istället köra med nån ljus tröja och räknar ALLTID med att andra inte ser mig. Det har räckt för mig hittils.
Men just där att det är fjantigt att köra med en väst känns mest puckat.
Den inställningen smittar dessutom lätt av sig på svaga individer och osäkra människor där självkänslan sitter i "looken" och det är väldigt viktigt att vara "häftig" (framförallt att andra tycker att man är häftig)
För min del tycker jag att alla ska köra med vad de känner sig bekväma/trygga i. Reflexväst eller inte.
Det viktiga är väl ändå att vi har det jävligt kul på våra hojar?
(till TS.. du kan köpa väst på t ex stadium eller annan sportbutik. Tänk bara på att ta en stor storlek så att den går på utanpå stället.)
Och som en liten sensmoral, för inte allt för länge sen var det "fjantigt" att använda hjälm.