"Fladdrar på ryggen så syns den...." om en reflexväst flaxar så mycket på ryggen att den syns över din egna hjälm så har du nog köpt en alldeles för stor väst.
Alltså, jag har tagit det här med nån instruktör när jag körde bankurs på Gelleråsen och fick inte mothugg eller nån harrang om motsatsen...
Så tills jag faktiskt får något konkret eller bra förklaring för motsatsen så håller jag vid att det är så mycket annat som skymmer en eventuell reflexväst att jag anser den onödig.
Ja, och om det gör att man syns gör det väl inget att den är för stor och fladdrar?
(inte ens när jag kör en bit över 200 stör det mig att den gör det iaf, tänker inte ens på det faktiskt)
Alla argument mot reflexväst för att den inte skulle göra nytta är ju eg moot, finns det en chans att den bara gör dig några % mer synlig är det ju värt att ha den ur säkerhetssynpunkt.
Däremot kan jag förstår att folk tycker att det är fult, töntigt och förstör deras image, men säg då det och skyll inte på att den inte hjälper upp synligheten.