Lag om regplåt fram !!!!!!!!!

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
CBR 600RR
Otemanu skrev:
2399806 Visst är Ingemar Skogö en trogen partivän. En av Perssons värsta rövslickare. Han är dessutom så *** nitisk att han själv tror på partiets fåniga förslag som nollvisionen. Ytterligare ett av förslagen i kategorin "Gratis förslag som bara missgynnar en grupp som vi skiter i".

Vad hände med människors egna ansvar för sig sjäv och andra? Hur många % av motorcykelolyckorna skadar någon annan än föraren/passagerare? Hur många % av bilolyckorna skadar andra? Fundera lite...

Vem gjorde regering ansvarig för att folk dör i trafiken? Det står inget i grundlagen om att staten ska vara allas mamma. När skattebetalande 40 åriga gubbar med barn (som jag) funderar på att köra ifrån polisen och starta väpnad frihetskamp har det gått för långt.

Alliansen har inte SÅ mycket bättre trafikpolitik men har ni någon som helst koll så sälj partiboken i år. Det kan inte bli sämre. Annars får man väl starta en riktig motståndsrörelse och befria sverige på annat sätt... det finns massor av kameror att såga ner och det skulle inte skada med lite nertid för polisbilar som inte jagar annat än fortkörare.

:tummenupp :klappar

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Henning! skrev:
2399696

Jag tycker det är rimligt att fordonstrafikanter betalar sjukvårdskostnaden den egna kategorin orsakar.
Lika så tycker jag skall spritskatten och framförallt tobaksskatten skulle vara högre. Tyvärr smugglas ju den balansgången bort.

För att inte tala om utövare av egdesporter och andra extremister som utsätter "mina pengar" i och med stadskassan för onödiga utgifter.

/H!

Frågan är ju bara då varför vissa riskfyllda aktiviteter ska behöva stå för sina egna sjukkostnader medans andra inte behöver göra det! Var ska man dra gränsen för dom som ska betala den själva och dom som slipper?

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Tycker "helljus på dagen" är riktigt bra!

Körde firma bilen idag, stog i en korsning. Kommer från vänster nån svart touring hoj med bara parkerings lyset tänt. Han syntes inte alls förns han var riktigt nära.

Läskigt att komma på sig själv sådär!

neo-matrix73

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Ja ,man blir inte förvånad över fler idiotiska saker vv kommer på..
Hade skatte pengarna från bensin o fordonskatt
lagts på vägarna hade det varit mindre olyckor..
Bilisterna är mc förarnas största bovar...

Hoppas hösten dröjer...
Vädret suger som det är nu...

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
Otemanu skrev:
2399806 Visst är Ingemar Skogö en trogen partivän. En av Perssons värsta rövslickare. Han är dessutom så *** nitisk att han själv tror på partiets fåniga förslag som nollvisionen. Ytterligare ett av förslagen i kategorin "Gratis förslag som bara missgynnar en grupp som vi skiter i".

Vad hände med människors egna ansvar för sig sjäv och andra? Hur många % av motorcykelolyckorna skadar någon annan än föraren/passagerare? Hur många % av bilolyckorna skadar andra? Fundera lite...

Vem gjorde regering ansvarig för att folk dör i trafiken? Det står inget i grundlagen om att staten ska vara allas mamma. När skattebetalande 40 åriga gubbar med barn (som jag) funderar på att köra ifrån polisen och starta väpnad frihetskamp har det gått för långt.

Alliansen har inte SÅ mycket bättre trafikpolitik men har ni någon som helst koll så sälj partiboken i år. Det kan inte bli sämre. Annars får man väl starta en riktig motståndsrörelse och befria sverige på annat sätt... det finns massor av kameror att såga ner och det skulle inte skada med lite nertid för polisbilar som inte jagar annat än fortkörare.

Mera! :klappar

SoX

Gick med
7 Oct 2004
Hoj
no
Orca69 skrev:
2399894 Hoppas det blir lag på en extra stor skylt. Behöver en vindavvisare.

Enligt välunderrättade källor ska skylten vara 1x1 meter och funka som en omvänd spinnaker och förhindra högre hastigheter än 90 km/t:D

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Henning! skrev:
2399381 Det är väl klart att den som "nöter på skorna" ska betala. Det är ju GALET att skattepengar går till sjukvård som trafiken genererat.
/snip/
/H!

Småpotatis - Sikta istället på rökare, snusare, sjukdomar som orsakats av alkohol! där har du de stora pengarna! (för att inte tala om alla sjukdomar som orsakats av dålig kondition, fetma mm...)

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
klart, halvljus köper jag nästan, framskylt, näääe, inte riktigt.
om det nu är så att vi skall synas bättre så tycker jag de angriper problemet från fel håll.

Inför ny lag om förstoringsglas istället för vanligt glas i bilrutorna så syns vi genast mycket bättre.
Helljus o skylt fram för att få ner olyckstatistiken bland hojförare, jo tjenare. VV och alla tjänstemän i sina beiga liv har fått en snilleblixt än en gång.

Tror det sades i ett av de tidigare inläggen, lägg krutet på fyllekörningen och liknande som i mina ögon ÄR bra mer kriminellt.

basta!

//M

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
UltraMarine skrev:
2399935 Småpotatis - Sikta istället på rökare, snusare, sjukdomar som orsakats av alkohol! där har du de stora pengarna! (för att inte tala om alla sjukdomar som orsakats av dålig kondition, fetma mm...)

Det är just det jag säger i ett senare inlägg! :)

/H

Klabbe85 skrev:
2399845 Frågan är ju bara då varför vissa riskfyllda aktiviteter ska behöva stå för sina egna sjukkostnader medans andra inte behöver göra det! Var ska man dra gränsen för dom som ska betala den själva och dom som slipper?

Ja det är ju lite svårt att "ta ut en avgift" på bergsklätting, BASE-jump och liknande... Håller jag med om.

Bäst vore ju om alla aktiviteter var "självbärande".

/H

Last edited:

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Henning! skrev:
2399381 Det är väl klart att den som "nöter på skorna" ska betala. Det är ju GALET att skattepengar går till sjukvård som trafiken genererat.

Vajerräcken är väl iofs VVs sak, men de är antagligen av politikerna för bakbundna kunna besluta om det. Moment 22?

/H!
Okej, trafiken ska stå för sina kostnader..men då ska oxå alla andra stå för sina kostnader. Folk som är överviktiga ska helt klart betala mer om dom oftare är sjuka etc. etc. etc.

Henning! skrev:
2399958 Det är just det jag säger i ett senare inlägg! :)

/H
Ja men man måste ju börja beskatta alla samtidigt. Och det har ju inte alliansen tänkt. Men du verkar inte ha någe problem med det, och det stör mig lite.

Last edited:

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
UltraMarine skrev:
2399935 Småpotatis - Sikta istället på rökare, snusare, sjukdomar som orsakats av alkohol! där har du de stora pengarna! (för att inte tala om alla sjukdomar som orsakats av dålig kondition, fetma mm...)

wörd. kunde inte sagt det bättre själv. hur många dör i mc-olyckor varje år egentligen? 30? 2 av 3 har för högt kolesterol (hörde på tvn nu), varför ska dom ha vård för, dom vägrar ju anpassa sej.

det här med plåt fram är endast för att jävlas lite extra, det vet vi allihop

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Haha, det här skall minsann bli roligt att följa. :tummenupp

Det är dock dömt att misslyckas när de har argument såsom att motorcyklar skall kunna fastna i fartkameror, nötter...

BOAn

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2005
Hoj
Yamaha FZ6-S
Troligen är för kunna mäta på längre avstånd med lasern som man vill ha nummerskylt fram, för kan mäta på 5-10ggr längre avstånd när man mäter mot en reflekterande yta.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Äh vaddå helljus på dagen? tycker nog att Vägverket borde kräva att alla motorcyklar ska målas riktigt brandgula, sedan ska förarens skyddskläder fungera som en reflex och göras i en väldigt klar färg som inte smälter ihop med motorcykelns färg.

Sedan borde man självklart ha skylt fram plus att man borde ha skylt på sidorna samt en skylt som syns uppifrån så exempelvis en polishelikopter skulle kunna läsa reg.numret.
Sedan varför inte utrusta hojarna med en liten flaggstång där man har en flagga med reg.numret samt förarens namn, självklart skall denna bytas varje gång hojen byter förare :tummenupp
Så kan man väl också göra att flaggstången böjer sig i farter över 110km/h så alla ser att man kör för fort :wiggle

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
>> FARTGALEN << skrev:
2399977 Folk som är överviktiga ska helt klart betala mer om dom oftare är sjuka etc. etc. etc.

Fast å andra sidan så dör väl en stor del av rökare, alkoholister, överviktiga mm, vid pensionsålder, och då blir det ju mer över till oss andra på åldern höst...

Otemanu

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
CBR1000RR -10 & Speed Triple -11
Henning! skrev:
2399958 Det är just det jag säger i ett senare inlägg! :)

/H

Ja det är ju lite svårt att "ta ut en avgift" på bergsklätting, BASE-jump och liknande... Håller jag med om.

Bäst vore ju om alla aktiviteter var "självbärande".

/H
Självbärande aktiviteter - ööh med hjälp av skatter då? Kanske vore det istället bättre att staten helt enkelt koncentrerade sig på att göra något bra istället för allting dåligt. Vad hände med huvuduppgiften t.ex. försvar, polis (mot brott) och skola.

Trafikanter är de största förlorarna i Sverige. Bensinskatten ensam drar in mer pengar än både vägverket och akutsjukvåden tillsammans gör av med. Lägger man sedan till fordonsskatt och moms på fordon, tillbehör och reparationer så kan vi betala både försvar och polis också utan att tulla på andra skatter.

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
Klabbe85 skrev:
2399474 Varför är det galet? Varför är sjukvården överhuvudtaget fri? Varför ska vi friska betala för dem som t.ex. har cancer då? Var drar du gränsen när folk själva ska betala för att dom blir skadade eller sjuka?
Men du kanske vill ha det som i Usa där du måste ha en dyr sjukförsäkring för att inte bli ruinerad om du blir sjuk!
Det leder till att dom som har det gott ställt får sjukvård samtidigt som arbetslösa och mindre lyckligt lottade människor inte har råd med sjukvård.

Men visst så länge som du är frisk och har ett jobb så är allt frid och fröjd!
Jag kunde inte sagt det bättre själv. Men det verkar som många här på forumet verkar vilja ha det som i USA, alltså ha friheten att betala vad det kostar att va sjuk, försäkra sej mot arbetslöshet osv.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...