Landet vi kallade Sverige finns inte längre kvar...

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Posten kommer 2 gånger varav den ena är privat? :confused:

Brev är det ju bara ett bolag i Sverige som delar ut till privatpersoner, ett företag som är lite sådär lagom statligt ägt. Paket leveranser finns det ju hur många företag som helst som sysslar med och så har det väll varit väldigt länge? Förstår inte problemet?

Rätt glad när jag slipper betala Postens priser utan kan skicka med t.e.x Schenker istället. :fyllisar

Posten kanske är dyrare (har inte jämfört med andra stora fraktbolag) men de levererar i alla fall i tid och till rätt person. Schenker/DHL är totalkassa utanför storstan. Ringer inte, levererar fel, "kommer mellan 0700-1700" osv.
Tycker i och för sig att Schenker/DetHänderLångsamt är rätt kassa inne i stan också, i alla fall när de ska leverera till mig (händer rätt ofta) på jobbet. När de inte ens kan ange vilken dag de kommer med godset eller att de inte hittar mina grejer på deras central, ja då är något fel. Inom jobbet får jag aldrig levererat med posten så där kan jag inte jämföra.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
nä inget speciellt, länkade bara skillnaden mellan kommunism kontra kapitalist iom att du skrev om kommunism, faktan kanske kan komma till pass för de som inte vet skillnaden:)

Jag trodde du menade att jag hade fått något om bakfoten, kommunism är ju ett av de mer förvirrade begreppen som slängs omkring av idealister och diktaturer. :)

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Posten kanske är dyrare (har inte jämfört med andra stora fraktbolag) men de levererar i alla fall i tid och till rätt person. Schenker/DHL är totalkassa utanför storstan. Ringer inte, levererar fel, "kommer mellan 0700-1700" osv.
Tycker i och för sig att Schenker/DetHänderLångsamt är rätt kassa inne i stan också, i alla fall när de ska leverera till mig (händer rätt ofta) på jobbet. När de inte ens kan ange vilken dag de kommer med godset eller att de inte hittar mina grejer på deras central, ja då är något fel. Inom jobbet får jag aldrig levererat med posten så där kan jag inte jämföra.

Bor inte i någon storstad och här är Schenker ändå perfekta. Budet ringer på morgonen, man får en ungefärlig tid de levererar och de följer den. Duktigt företag. Säljer jag på tradera är priset att skicka med tradera hälften mot postens.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Posten har slarvat bort otaliga paket för mig, DHL/Schenker har aldrig gjort det. Posten har aldrig ringt eller på något sätt försökt att leverera hem till dörren utan helt sonika lämnat paketet på ett slumpmässigt utvalt utlämningsställe. Vid ett par tillfällen har de dessutom lämnat fel uppgift om vilket utlämninsställe de dumpat paketet på på avin. De tar dessutom dubbelt så lång tid på sig som övriga att leverera.
Sedan har jag pluggat ihop med folk som jobbat där och som haft en del intressanta historier gällande paket som ska levereras till kändisar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
:rofl
Tycker han kan hålla sig till cykel på köpet hos Elkjöp den fjanten.
På temat livsnödvändigt vetande så hade jag en argentinsk spansktalande kompis i tonåren. 1994 spelade TLK i Berzelii park (Vattenfestivalen oh yeah) och min kompis försökte prata med honom på spanska. Han förstår inte ett ord. Så han körde sitt blattebryt då som nu, och kan inte ett ord utomländsiska den tönten. :D

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Bakåtsträvare
Ni har missat ordet
Det ÄR bättre förr (inte var) och ju förr desto bättre.

Förr var jag ung och pigg, nu är jag bara och..

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Själv blir jag mest deppig av att inse att killen inte är äldre, trodde han var 40-50 bast minst, nu visar det sig att han är yngre än mig. Man blir förbannad. :mad:

Om vi vänder på resonemanget:
Vad är det som är bättre nu kontra förr?

Bredbandet är bredare, processorerna har fler kärnor och ungdomarna är betydligt yngre. Värstinghojarna har minst dubbla effekten och en massa elektronik som kompenserar för eventuella brister hos föraren.

Och kommunismen, när muren föll så var den riktigt dålig, nu verkar det som att den i själva verket är något att eftersträva och att östblocket var riktigt bra, åtminstone jämfört med hur det faktiskt var då.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Om vi vänder på resonemanget:
Vad är det som är bättre nu kontra förr?

Som småbarnsförälder kan jag tycka att det är schysst att jag kan dra till coop kl. 21.30 å köpa febernedsättande när ngn av barnen blir akut sjuka:tummenupp

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Själv blir jag mest deppig av att inse att killen inte är äldre, trodde han var 40-50 bast minst, nu visar det sig att han är yngre än mig. Man blir förbannad. :mad:

Bredbandet är bredare, processorerna har fler kärnor och ungdomarna är betydligt yngre. Värstinghojarna har minst dubbla effekten och en massa elektronik som kompenserar för eventuella brister hos föraren.

Och kommunismen, när muren föll så var den riktigt dålig, nu verkar det som att den i själva verket är något att eftersträva och att östblocket var riktigt bra, åtminstone jämfört med hur det faktiskt var då.

Kommunismen var mycket bättre förr nu än vad den var då

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Det var inte bättre förr men fan så mycket roligare.....

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping