Det fattas något i Svensk politik, och det är ett parti som jag själv och min generation kan rösta på. Jag röstar själv på moderaterna, eftersom de representerar flest, om än knappast alla, av mina ställningstaganden.
Vi behöver ett nytt parti helt enkelt; man måste väll ta saken i egna händer och starta ett.
Namn: Nya Liberalerna
Initiala ståndpunkter:
- Förstatliga(inget kommunalt tjaffs); Grundskolan, sjukhusen.
Inför krav på antal lärare i skolan per capita.
- Inför identisk grundskoleutbildning i hela landet, samma böcker, samma innehåll.
- Ta bort TV-avgiften och lägg den på skatten; lägg ned radiotjänst och se till att VD:n får gå i förtidspension utan fallskärm
- Ta bort krav på trafikförsäkring, if you crash you pay
- Inför tidsbegräsning gällande hur lång tid det får ta innan fall tas upp i rätten
- Återinför samtliga krav på alla fysiskt krävande tjänster; såsom polis och brandkår
- Förbjud kvotering enligt lag
- Tillsätt en utredning gällande copyright; inför lag gällande att bara polisen får utreda copyright fall
- Förstärk PUL(person uppgifts lagen)
- Privatisera systembolaget
- Öka antalet poliser, höj deras lön(minst 40 000 SEK i månaden); inför hårdare krav på självförsvarsträning samt prickskytte
- Återinför värnplikt; samtliga kvinnor och män över 18 år måste genomföra värnplikt
- Ta bort att man automatiskt bli del i Svenska Kyrkan; förbjud samtliga religiösa riter för barn under 16 år. Såsom dop etc. Inför krav på att barnet måste skriva under för att genomföra riten. Annars åker föräldrarna på böter och blir till sist av med barnen.
Sen kan man ju bara fortsätta.