Landet vi kallade Sverige finns inte längre kvar...

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Tja, nu har vi större möjligheter att hjälpa folk som är sjuka och skadade. Teknologin går framåt även där. Bemanningen är mer än tillräcklig för att vi skall överleva. Att sitta i ett par timmar för ett brutet ben är ingenting att höja på ögonbrynen för. Vi har kommit jäkligt långt för att ens engagera oss i en sån fråga. Att gnälla över att man sitter på akuten i 12h med saker som inte är akut.. Ja, det gör man ju för att man blir uttråkad. Vår fantastiska sjukvård prioriterar fall som behöver prioriteras. därför skulle akut sjuka barn inte behöva vänta så länge, om det nu är akut.
Nej naturligtvis är det ju en prioriteringsordning på de fall som kommer in. Jag menar ändå att ökad bemanning diskar av listan snabbare och detta med mindre belastning på personalen.

Jadu. Tänk dig ifall dessa jobb försvinner. Då blir de arbetslösa istället. alltså är det bättre för dem. Att Svenskar sitter och gnäller om deras löner spelar mindre roll när det fortfarande är bättre än alternativet. Det är inte dessa företags fel att det eventuellt är dåligt ställt i landet.
Det är ju inte bara löner det handlar om utan också arbetsförhållanden. En lön gör liten nytta om man inte kan använda den.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Nej naturligtvis är det ju en prioriteringsordning på de fall som kommer in. Jag menar ändå att ökad bemanning diskar av listan snabbare och detta med mindre belastning på personalen.
det är klart att mer personal och ökade resurser resulterar i effektivare arbete.
1 + 1 = 2. Sjukhusen är fortfarande bättre idag än igår.

Det är ju inte bara löner det handlar om utan också arbetsförhållanden. En lön gör liten nytta om man inte kan använda den.

Det du säger är att alla företag med fabriker försämrar för de samhällen där de finns? Gäller det även sverige? Eller är det bara utanför sverige? Eller är det bara företag med fabriker utomlands?
Du får gärna förklara vad du menar iaf, för du förklarade absolut noll nu. Eller tänker du på enskilda specifika företag? Är det då dåliga arbetsförhållanden jämfört med hemlandet eller jämfört med det landet där fabriken ligger i? Och, framförallt; hur påverkar de samhällena nu jämfört mot förr?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Liggsåren hos äldre har blivit bättre, dvs fler och större. Det ät väl ett framsteg?
Likaså har barnomsorgen förbättrats med fler barn i grupperna så ingen råkar bli uppmärksammad.
Vägnätet har fått fler och större gropar, transporterna för vanliga matvaror blir längre och fler. Vägglössen har hittat hit, barnfetman har ökat nåt fantastiskt, gruppvåldtäkter har införts.
Mer knark i skolorna, ökat behov av hemlarm, lås och stöldskydd.
Bluffakturorna växer så det knakar, bankerna har inga kontanter.

Utvecklingen går bra

:crash

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Liggsåren hos äldre har blivit bättre, dvs fler och större. Det ät väl ett framsteg?
Likaså har barnomsorgen förbättrats med fler barn i grupperna så ingen råkar bli uppmärksammad.
Vägnätet har fått fler och större gropar, transporterna för vanliga matvaror blir längre och fler. Vägglössen har hittat hit, barnfetman har ökat nåt fantastiskt, gruppvåldtäkter har införts.
Mer knark i skolorna, ökat behov av hemlarm, lås och stöldskydd.
Bluffakturorna växer så det knakar, bankerna har inga kontanter.

Utvecklingen går bra

:crash

:D Var inte så jävla trångsynt och bakåtsträvande, haha!

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Det fattas något i Svensk politik, och det är ett parti som jag själv och min generation kan rösta på. Jag röstar själv på moderaterna, eftersom de representerar flest, om än knappast alla, av mina ställningstaganden.

Vi behöver ett nytt parti helt enkelt; man måste väll ta saken i egna händer och starta ett.

Namn: Nya Liberalerna

Initiala ståndpunkter:

- Förstatliga(inget kommunalt tjaffs); Grundskolan, sjukhusen.
Inför krav på antal lärare i skolan per capita.

- Inför identisk grundskoleutbildning i hela landet, samma böcker, samma innehåll.

- Ta bort TV-avgiften och lägg den på skatten; lägg ned radiotjänst och se till att VD:n får gå i förtidspension utan fallskärm

- Ta bort krav på trafikförsäkring, if you crash you pay

- Inför tidsbegräsning gällande hur lång tid det får ta innan fall tas upp i rätten

- Återinför samtliga krav på alla fysiskt krävande tjänster; såsom polis och brandkår

- Förbjud kvotering enligt lag

- Tillsätt en utredning gällande copyright; inför lag gällande att bara polisen får utreda copyright fall

- Förstärk PUL(person uppgifts lagen)

- Privatisera systembolaget

- Öka antalet poliser, höj deras lön(minst 40 000 SEK i månaden); inför hårdare krav på självförsvarsträning samt prickskytte

- Återinför värnplikt; samtliga kvinnor och män över 18 år måste genomföra värnplikt

- Ta bort att man automatiskt bli del i Svenska Kyrkan; förbjud samtliga religiösa riter för barn under 16 år. Såsom dop etc. Inför krav på att barnet måste skriva under för att genomföra riten. Annars åker föräldrarna på böter och blir till sist av med barnen.

Sen kan man ju bara fortsätta. :D

Last edited:

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Det fattas något i Svensk politik, och det är ett parti som jag själv och min generation kan rösta på. Jag röstar själv på moderaterna, eftersom de representerar flest, om än knappast alla, av mina ställningstaganden.

Vi behöver ett nytt parti helt enkelt; man måste väll ta saken i egna händer och starta ett.

Initiala ståndpunkter:

- Inför identisk grundskoleutbildning i hela landet, samma böcker, samma innehåll.

- Ta bort TV-avgiften och lägg den på skatten; lägg ned radiotjänst och se till att VD:n får gå i förtidspension utan fallskärm

- Inför tidsbegräsning gällande hur lång tid det får ta innan fall tas upp i rätten

- Återinför samtliga krav på alla fysiskt krävande tjänster; såsom polis och brandkår

- Tillsätt en utredning gällande copyright; inför lag gällande att bara polisen får utreda copyright fall

- Öka antalet poliser, höj deras lön(minst 40 000 SEK i månaden); inför hårdare krav på självförsvarsträning samt prickskytte

- Återinför värnplikt; samtliga kvinnor och män över 18 år måste genomföra värnplikt

- Ta bort att man automatiskt bli del i Svenska Kyrkan; förbjud samtliga religiösa riter för barn under 16 år. Såsom dop etc. Inför krav på att barnet måste skriva under för att genomföra riten. Annars åker föräldrarna på böter och blir till sist av med barnen.

Orecic for President! :)

När det gäller trafikförsäkringen skulle det nog behövas någon form av fond som ger pengar till den drabbade och sedan kräver dem av den som har orsakat olyckan.

Orecic

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Det får du inte igenom då det inkluderar att man måste ta ett personligt ansvar, kränkande mot yngre generationer.

- Inför förbud på att bli kränkt

Fett, ingen fotboll!

Din ironi har en poäng;
- Inför sport i den statliga skolan, likt USA. Erbjud minst de största idrotterna: Ishockey, fotboll och friidrott. Förbjud föräldrar att närvara vid träning.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Din ironi har en poäng;
- Inför sport i den statliga skolan, likt USA. Erbjud minst de största idrotterna: Ishockey, fotboll och friidrott. Förbjud föräldrar att närvara vid träning.

Uppväxande generationer kan säkert lära sig bejaka tillräckligt låga beteendemönster utan dessa. Eru natsi LR?

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Att bli kränkt är ett jävla påhitt, blir man kränkt så kränk den som kränkte dig tillbaka så är saken löst. Skulle nog våga påstå att alla historiens krig har börjat med att någon blivit kränkt och sedan bitchat om det i flera år tills dom tillslut hämnas genom att döda ett gäng människor som sen ska hämnas sina familjer osv osv. Lite som det var förr, slog nån dig på käften slog du dom på käften sen var det bra, ingen drog fram kniv eller hoppade på folks huvven när dom låg ner osv osv. Mindre fall av anmäld misshandel var det också för om Polisen gick emellan ett bråk så såg dom till att prygla upp snorungarna ordentligt så dom gav fan i att göra om de.

Högre krav på poliserna om dom ska ha högre lön tycker jag också, Polis ska bli ett eftertraktat yrke som bara de bästa klarar. Lärare ska även ha en rejäl löneökning och stå i status med Polis så att ungdomarna i landet utbildar sig ordentligt. Ställ även krav på lärarna på högskolorna att dom faktiskt ska ha gått utbildning i pedagogik och ämnet som dom utbildar i.

Flippade loss lite hehe :glömdet :arsele:3freak

Last edited:

Orecic

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Uppväxande generationer kan säkert lära sig bejaka tillräckligt låga beteendemönster utan dessa. Eru natsi LR?

Inget barn ska vara tvingat av föräldrarna att delta i sport. Därför erbjuder skolan sport och låter ungarna välja. Dessutom vore det fördelaktigt för familjer där föräldrarna inte har råd med utrustning osv. Att föräldrar inte ska få närvara vid träning är för att ta bort elementet där föräldrar tvingar sina barn att "prestera", eller på annat vis påverkar barnen negativt.

Sen kan man undra hur du kan jämföra mina åsikter med Nazism?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Inget barn ska vara tvingat av föräldrarna att delta i sport. Därför erbjuder skolan sport och låter ungarna välja. Dessutom vore det fördelaktigt för familjer där föräldrarna inte har råd med utrustning osv. Att föräldrar inte ska få närvara vid träning är för att ta bort elementet där föräldrar tvingar sina barn att "prestera", eller på annat vis påverkar barnen negativt.

Sen kan man undra hur du kan jämföra mina åsikter med Nazism?

Hm, mer seriös an jag antog, månne? Hur ska du komma åt grupptrycket, mobbingen, peddona och de kassa pedagogerna? Tror du på allvar att barn fritt skulle kunna välja eller välja bort? Du snackar om ett utopia, ett utopia jag inte ens vill ha. Det var den allvarliga delen.

Det andra kommentaerar jag bara med att om jag ansett det så hade inte frågan sett ut så. Eru tjännslig?:hihi

Orecic

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Eru tjännslig?:hihi

crying_baby.jpg

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Sverige är hur bra som helst, befolkningen däremot är helt jävla värdelös.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
det är klart att mer personal och ökade resurser resulterar i effektivare arbete.

Ja. Såklart.

Det du säger är att alla företag med fabriker försämrar för de samhällen där de finns? Gäller det även sverige? Eller är det bara utanför sverige? Eller är det bara företag med fabriker utomlands?
Du får gärna förklara vad du menar iaf, för du förklarade absolut noll nu. Eller tänker du på enskilda specifika företag? Är det då dåliga arbetsförhållanden jämfört med hemlandet eller jämfört med det landet där fabriken ligger i? Och, framförallt; hur påverkar de samhällena nu jämfört mot förr?

Nej det är inte det jag säger.
Jag menar att det alltför ofta är sweatshops som tillverkar våra varor. Kanske inte alla fabriker men löjligt många. Att de har betalda arbeten betyder inte att de inte blir utnyttjade.
Vi har det bra med våra grejer men till vilket pris?

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!

Initiala ståndpunkter:

You got my vote!

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Nja, snarare tvärtom. Det blir inte effektivare ekonomisk. Men det kanske var rent kömässigt du tänkte på?
Det är inte för inte förklarar nedskärningar som effektivisering...
Vad är bättre om folk inte får vård i tid? Folk tvingas föda hemma då bb är fulla, tvingas vänta i månader med onödiga och kostsamma sjukskrivningar som resultat.
De har bättre verktyg, absolut. Men sen då?

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO