jiGGa skrev:Är det nån som har lyckats sätta in sitt och som kan tänka sig göra det för en billig peng i Stockholms trakterna på R1:a -00?
Undrar det samma! Någon?
jiGGa skrev:Är det nån som har lyckats sätta in sitt och som kan tänka sig göra det för en billig peng i Stockholms trakterna på R1:a -00?
Fighter skrev:Jag installerade larmet igår och de fungerar jätte bra, jag har en r1:a-99.
Man behöver anslutningar, kabel ca 5-6m och ca 5-6 strömtjuvar för hela instalatinonen.
Jag började med att ta bort tanken, kåpa vänstersida, sadel och plastkåpa under tanken.
Sen finns det några kabelanslutningar på högersida under tanken, de går till startknapp, ljusknapp och dödaren. Vid kontakterna finns det olika kablar med olika färger(kommer inte ihåg vilka färger de hade som jag använde mig av) för att ta reda på vilken kabel som gick till vilket reglage skruvade jag isär reglaget vid gashandtaget.
Då fann jag vilka kablar(en från och en till) som gick till startknappen, sen kapade jag ena kabeln (tror att den var svart) för att sätta dit startspärren. Det här är kabeln är den det går ström TILL startknappen och anslöt de två kablarna från larmet som har med startspärren att göra.
För att installera fjärstarten anslöt jag en "strömtjuv" på kabeln som går FRÅN startknappen. Larmet skickar ut egen ström till strömtjuven som skickar vidare den till starten.
För att installera fjärstarten som aktiverar hojens elsystem. (liknande vad som händer när man drar runt nyckel) Så finns det en kabelanslutningar på hojens vänstra sida direkt under toppkåpan. En av dessa anslutningar är en med en tjock brun och röd kabel. dessa kablar går till tändningslåset och aktiverar hojens elsystem.
Där anslöt jag en stömtjuv som är kopplad till larmets kabel som ska aktivera hojens elsystem.
Nu är startspärr,fjärstart och "fjäraktiverings elsystem" inställerat.
Nu kan man koppla in "tiltaktivatorn". Den placerade jag under tanken vid ett skruvhål på ramen på högersida, nära ventilationsledningarna som går från tanken när den är på. Den kopplade jag ena kaneln till batteriets -sida och den andra till larmets kabel för "tiltaktivatorn".
Sirenen plaserade jag på utsidan av "ellådan"/stänkskärmen på höger sida bakom bakkåpan.
Larmboxen placerade jag i facket under passagerarsittsen. där anslöt jag även larmets ljusfunktion till bromslyset med en stömtjuv.
Det tog en heldag för mig att installera det,men då var jag tvungen att pröva mig fram mycket för jag hade inget elschema över hojen.
Lycka till, svär inte för mycket bara
MVH Nyman
Westman skrev:Javisst du har rätt. Även om jag tror att jag tar den risken.
Inte så stor risk att ngn börjar bryta sönder tändningslåset och rulla igång en cykel när sirenen tjuter för fullt.
Murra skrev:SÅ nu har jag fått ett nytt larm då mitt förra inte fungerade som det skall. Gick mkt smidigt med bytet, tack för det.
Kan även tilläga att det nya fungerar som det ska.
/Mvh
Murra skrev:Trodde jag.
Startmotorn går runt men det verkar som den aldrig vill tända... Är det ngn annan som har fått den att tända eller har ni bara provat om startmotorn går runt?
Antagligen har jag kopplat den blåakabeln (eller dödarkablarna) fel. Fast iofs har jag mätt på säkringen som heter ignition och den får ström.
Tips?
//Mvh
Murra skrev:Trodde jag.
Startmotorn går runt men det verkar som den aldrig vill tända... Är det ngn annan som har fått den att tända eller har ni bara provat om startmotorn går runt?
Antagligen har jag kopplat den blåakabeln (eller dödarkablarna) fel. Fast iofs har jag mätt på säkringen som heter ignition och den får ström.
Tips?
//Mvh
crazy88 skrev:ingen i sthlm som vill hjälpa mig..e faan helt värdo på sånt?
VEGA skrev:Är det ingen som testat pagerfunktionen?
Kan man se på den ifall man har "täckning", alltså kontakt med mc-larmet?
Kan man larma och larma av med pager-fjärren?
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |