Skölj ner det med kaffe för det minskar risken för cancerCharkuterier inkl bacon ökar risken för cancer. Rött kött är mindre farligt.
http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/for-mycket-kott-bakom-manga-fall-av-cancer
Skölj ner det med kaffe för det minskar risken för cancerCharkuterier inkl bacon ökar risken för cancer. Rött kött är mindre farligt.
http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/for-mycket-kott-bakom-manga-fall-av-cancer
ät ca 300kcal per måltid.
...för en vuxen är det väll onödigaste måltiden som finns. Vem är hungrig när man vaknar?
Frukosten är ...
Skulle vara roligt att se undersökningarna istället för tolkningen som dessa skribenter har fått . En artikel som är "rolig" att läsa tyder inte på att den är rätt. Tog 2 minuter att googla fram en "seriösare" undersökning som tom. hade någon form av fakta bakom sig.
http://www.nytimes.com/2011/10/27/h...s-thwart-weight-loss-efforts-study-finds.html
http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa1105816
Själv kan jag inte påvisa någon fakta, pratar om egen erfarenhet. Ingen är lika, och det som fungerar för mig behöver naturligtvis inte fungera för dig. Känner dock mig inte ett dugg trött efter en kopp kaffe på morgonen. För övrigt är det väll naturligt att man inte har samma styrka när man bantar som om man äter gott, men nu snacka vi väll att gå ner i vikt. Du kan ju testa en månad fast förstås, man hamnar ju att ha självdisciplin och ändra sina vanor, det är där det brister för dom flesta.
Skulle vara roligt att se undersökningarna istället...
korvis,
Hur hr det gått med dieten? Känner du dig smalare, piggare, bättre?
Nu hade jag vare sig motivation eller ork att leta forskning för att bemöta ett inlägg som var så taget ur luften då allt jag någonsin hört i ämnet är just att frukosten är den måltid man INTE skall hoppa över.
Så för att bemöta ett luftskott baserat på "egen erfarenhet" tyckte jag att "vanliga artiklar" var mer än tillräckligt.
Vågar påstå att min egen observation är pålitligare än en artikel utan fakta, som sagt vet jag vad som fungerar för mig.
Problemet som många har, och orsaken till att allt fler blir överviktiga är vi äter mer snabba kolhydrater. En enkel men väldigt dålig lösning på det är att inte äta några kolhydrater alls och vräka i sig en massa fett och protein. Det kallas populärt för LCHF.
En lösning som är mycket bättre är att äta en lagom mängd kolhydrater och att inte äta snabba kolhydrater. Det mår man mycket bättre av, både fysiskt och psykiskt. Man kan också köra denna metod hela livet med endast positiva effekter på hälsan, vilket inte kan sägas om LCHF. Jag kör med denna metod och jag är i otroligt bra form, antagligen bäst i hela världen. Köp en bok om ni inte vet hur det fungerar med blodsocker, insulin och de där grejerna.
Ett stort problem är när man har stillasittande jobb med mycket stress.
Hjärnan behöver energi för att hantera stressen.
Man förbränner dåligt när man sitter still.
Man är skitslut när man kommer hem.
Skippa frukosten så är du ju rätt nära det Har man fysiskt jobb så kan det behövas men för en vuxen är det väll onödigaste måltiden som finns.
Problemet som många har, och orsaken till att allt fler blir överviktiga är vi äter mer snabba kolhydrater. En enkel men väldigt dålig lösning på det är att inte äta några kolhydrater alls och vräka i sig en massa fett och protein. Det kallas populärt för LCHF.
En lösning som är mycket bättre är att äta en lagom mängd kolhydrater och att inte äta snabba kolhydrater. Det mår man mycket bättre av, både fysiskt och psykiskt. Man kan också köra denna metod hela livet med endast positiva effekter på hälsan, vilket inte kan sägas om LCHF. Jag kör med denna metod och jag är i otroligt bra form, antagligen bäst i hela världen. Köp en bok om ni inte vet hur det fungerar med blodsocker, insulin och de där grejerna.
Det är dåligt för att man behöver kolhydrater också, inte bara fett och protein. Vill man vara fysiskt aktiv så är LCHF helt uteslutet. Fysisk aktivitet är förresten något som jag rekommenderar starkt. Hjärnan fungerar bättre när den får kolhydrater också. Om du har läst om blodsocker mm så vet du att rätt sorts kolhydrater inte inverkar negativt på fettförbränningen.Varför är det en dålig lösning? Och varför kan man inte köra LCHF hela livet? Jag har läst rätt mycket om blodsocker, insulin och de där grejerna men inte hittat nåt som säger att LCHF på något vis skulle vara dåligt i längden. Du får nog dra upp lite mer än bara dina högst personliga åsikter här tror jag...
Det är dåligt för att man behöver kolhydrater också, inte bara fett och protein. Vill man vara fysiskt aktiv så är LCHF helt uteslutet. Fysisk aktivitet är förresten något som jag rekommenderar starkt. Hjärnan fungerar bättre när den får kolhydrater också. Om du har läst om blodsocker mm så vet du att rätt sorts kolhydrater inte inverkar negativt på fettförbränningen.
Jag vet att det finns forskning som tyder på att LCHF kan vara skadligt i längden men jag har inte detaljstuderat det eftersom jag inte kör LCHF själv. Om du ämnar köra LCHF rekommenderar jag dig att kolla upp saken. Paulun har några intressanta åsikter om LCHF och han vet vad han snackar om.
Skrivet på telefon. Ursäkta för dålig svenska.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|