Skall skaffa något at tåka på till sommaren. Körde upp på en 750 och tyckte väl att den kändes ok, inte för krafig och inte för slö. Testade min handledares 1000cc, en glidarhoj, kommer inte ihåg vilken, och tyckte väl att den var ok, men tyckte inte att det var enorm skillnad, det var väl bättre vrid, men ingen enorm skillnad tyckte jag.
Jag har inte mekaniker, och jag vill inte heller bli det. Hatar att skruva på motorer, de skall bara fungera. Så jag antar att jag vill ha en ganska modern hoj. Gammal (30) som man är, så vill man ju även vara lite förnuftig också, så ABS är något jag gärna vill ha. Lutar väldigt mycket åt en fz8, har provsuttit en fz6 och tyckte jag satt bra på den, dock inte kört något.
Dessa kostar ju dock en del. -11 verkar gå loss på runt 70-80.000 hos en handlare, har inte sett särskilt många begagnade. Men de dyker väl upp till soffaren. Vad tror ni att en sådan kommer att ligga på i pris då? Är det dumt att lägga ut så mycket pengar på första mc'n? Skall man börja med någon gammal 90-talare? Risken som jag ser det då är ju at tman måste skruva på den. Dessutom har de inte ABS.
Vad finns det mer för bra alternativ hornet900 kanske? Finns dessa med ABS? Eller skall jag strunta i ABS?