Okej, tack så jätte mycket allihopa! Då skippar jag volvo, renault och peugot. Siktar in mig på toyota, honda, mitsubishi (endast colt), mazda och nissan. Får bli en billig bil så länge. Velat ha en audi men köper en sån när jag kan lägga mer pengar.
Fortsätt gärna med fler tips, råd och erfarenhet.
En fråga till, hur ofta byter man kamrem?
Nissan kan vara ett bra köp men det är inte lika tryggt som ex Toyota eller Honda. Primeran har en förmåga att rosta, samtliga exemplar är inte vrak men det finns en risk vilket man får kolla upp innan köp, vare sig Honda eller Toyota är klanderfria när det kommer till rost men Nissan är snäppet värre. Numera är Nissan mer eller mindre franskt och allt vad det innebär, Renault har förvisso pengar men bilar kan dom inte bygga så jag sätter min femma på att det uppköpet/samarbetet kommer skicka Nissan i graven.
Vissa bilar vart 4:e år, eller 6000 mil, andra bilar kanske var 10:e år/12 000 mil. En del har kortat intervallerna med tiden. Saab har kamkedja...
Ligger galet många saab ute till försäljning, är lite tveksam till dom. Så om det ska vara en saab ska det vara utan turbo, eller det gäller generellt alla bilar? De äldre modellerna då.
Jag hade en Vectra för några år sedan. Jag tyckte att den var driftsäker, inga reparationer under tiden jag hade den. Ekonomiskt, pigg och .... lagom. En sån där bil som egentligen inte säger något alls men fyller sin funktion till 100%
Rem = gummisnodd som kan vara dyrt att byta på vissa bilar, vattenpumpen byts oftast samtidigt. säg från 5000 och uppåt.Okej, tack! Vad är skillnaden på kamrem och kedja? Speciellt kostnad och service?
En fråga till, hur ofta byter man kamrem?
Okeeeej! Tack igen!! Så om d nu är saab ja ska kolla efter så är det 9-3an med kamkedja. Massa dumma frågor men ja kan inget om bilar.
Honda som jag själv har erfarenhet av rostar ju galet mycket!! Bytt hela avgasröret då det rosta sönder, nu har det nya rostat sönder IGEN!! Poängtera att jag inte "köpt" helt nytt. Hela underredet är i behov av behandling och samma med utsidan av bilen. Suck....gillar honda men är livrädd för att köpa en sån igen.
Man KAN ha grym röta på skroten, jag behövde en bit avgassystem till racebussen och hittade en i princip ny stump på skroten. Det kändes som att dom hade bytt och krockat på väg hem från verkstan, kostade 1/3 av ett nytt rör dessutom Som vanligt gäller det att kolla vad man köperDet kan vara att jag helt och hållet missförstår dig nu... Alltså, ditt avgasrör råstade sönder, sedan köpte du ett begnagat avgasrör, som i sin tur rostade sönder!? är det endast avasröret som är rostigt så byt det till ett NYTT pirat och gasa vidare! Skulle rekomendera att alltid köpa nya slitagedelar.
Suzuki Baleno.
Totalt själlös, skittråkig att köra, plastig inredning.
Skottsäker, billig i drift, opopulär och därför billig.
Money, jag tycker du skall titta på Primeran, se som sagt upp med rosten, det gäller för övrigt även äldre Toyotor precis som sägs ovan.Nissan kan vara ett bra köp men det är inte lika tryggt som ex Toyota eller Honda. Primeran har en förmåga att rosta, samtliga exemplar är inte vrak men det finns en risk vilket man får kolla upp innan köp, vare sig Honda eller Toyota är klanderfria när det kommer till rost men Nissan är snäppet värre. Numera är Nissan mer eller mindre franskt och allt vad det innebär, Renault har förvisso pengar men bilar kan dom inte bygga så jag sätter min femma på att det uppköpet/samarbetet kommer skicka Nissan i graven.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |