Lite hjälp med bilförsäljning samt köp!

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
För jag tycker det är ett förbannat jävla skrot.
Men det var hennes älskade Astra kombi som kostade en massa tid och sura pengar.
Var konstgjord andning sista 3 åren för hon inte ville göra sig av med den (Läs skroten)
När kamremmen small i Linköping i vintras så jublade jag innerst inne för jag visste att den behöver jag inte jag inte hem till Kristianstad igen.
Den bilen vet jag inte hur många ggr man fått hämta lite varsomhelst omkring hemmet.

Hittade en vettig Vectra kombi i Norrköping så jag köpte den till henne.

Senaste årens Astra är rätt vettig, svärfar köper ny vartannat år och de två sista är betydligt bättre ur komfort och sånt jämfört med äldre.


Du är ju tjej bara att antingen lära dig att meka alt ta på det kortaste du har i kjolväg och sy upp den lite till, en blus med rejäl urringning och falsk marknadsföringsBH och ge dig ut på krogen och leta upp en mek;)

hahaha okej, ja hoppas ju att denna är lite bättre. vad jag förstått av en kompis som har bilverkstad så är opel rätt bra bilar med billiga delar till. har ju INTE tänkt köpa en bil som ja behöver laga konstant, så tar inte vad som bara för att. :)

Är egentligen sugen på en golv 4 men de är så dyra även de äldre årsmodellerna, vill inte lägga så pass mycket på en bil.

Hahaha ja klarar mig bra utan en personlig mek, behövs det så har jag vänner som ställer upp och kan inte de så får man lämna in den. Tur man har lite kontakter iaf så man får lite billigare. :tungan
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Vad har du för krav på bilen? Jag kan ev ha en bil som både är billig och en "guldklimp", iallafall enligt mig..

Billig i drift, ej renoveringsobjekt som jag måste laga konstant. Liten men bekväm, gärna fyra dörrars. Stort plus om det finns drag. Så låga mil som möjligt. Inte senare än från år 2000. Vad har du?
 

Snowman89

Guest
Billig i drift, ej renoveringsobjekt som jag måste laga konstant. Liten men bekväm, gärna fyra dörrars. Stort plus om det finns drag. Så låga mil som möjligt. Inte senare än från år 2000. Vad har du?
Hum då kanske inte min bil är något för dig. Den är skaplig billig i drift, går att åka på nedåt 0,6l/milen långkörning men uppåt 0,9-1litern stadskörning. Bilen är i mycket bra skick med tanke på åldern, enda som man kan klaga på är lite rost i framskärmen samt att värmen i förarstolen inte funkar, annars är allting helt och snyggt samt att all annan el funkar. Det är en Saab 9000 A50 -98a med skinninredning och färddator, acc och lite sånt skräp, avtagbart drag också. Bara 2st ägare och fullstämplad bok, ca 21,8k mil. Har den ute för 16000:- men kan släppa den för 14000.

Om det är det minsta intressant så kan du väl pma för mer info :)
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Hum då kanske inte min bil är något för dig. Den är skaplig billig i drift, går att åka på nedåt 0,6l/milen långkörning men uppåt 0,9-1litern stadskörning. Det är en Saab 9000 A50 -98a med skinninredning och färddator, acc och lite sånt skräp, avtagbart drag också. Bara 2st ägare och fullstämplad bok, ca 21,8k mil. Har den ute för 16000:- men kan släppa den för 14000.

Om det är det minsta intressant så kan du väl pma för mer info :)

Tack, men avböjer vänligt men bestämt. :)

:hihi
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Hehe okej, det var ju värt ett försök :)

Det verkar minst sagt vara svårt att sälja bilar idag så det är perfekt läge för att köpa.

Jo jag vet, sålde min bil för en månad sen. Gav nästan bort den, men var överlycklig bara den försvann. Var inte mycket som var helt på den. :hihi Det är svårt att sälja men folk tar fortfarande överpriser, ser många annonser som legat ute länge o som folk till slut får sänka. Så egentligen är det bara att ha lite is i magen och vänta fast jag har ju inte riktigt möjlighet för det. :)
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Jo jag vet, sålde min bil för en månad sen. Gav nästan bort den, men var överlycklig bara den försvann. Var inte mycket som var helt på den. :hihi Det är svårt att sälja men folk tar fortfarande överpriser, ser många annonser som legat ute länge o som folk till slut får sänka. Så egentligen är det bara att ha lite is i magen och vänta fast jag har ju inte riktigt möjlighet för det. :)

Golf Mk4 är nere i de priserna i vettigt skick faktiskt.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Har kört en Mazda 626 -98 senaste 2,5 åren, typ 2500 mil. Kan vara bland det tråkigaste och segaste som finns, men den rullar. Har gjort lite småsaker på den, kamremsbyte, skivor+klossar bak, insugspackning (standardsak på 626), oljebyten, filter och lite sånt. Nytt batteri sitter det även i. Drag. Nybesiktad utan anmärkning. Gått lite drygt 20k mil. Lite rost i bakre skärmkanterna. Hade tänkt 15 för den (så fort jag köpt ny bil, vilket borde bli snart).
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Har kört en Mazda 626 -98 senaste 2,5 åren, typ 2500 mil. Kan vara bland det tråkigaste och segaste som finns, men den rullar. Har gjort lite småsaker på den, kamremsbyte, skivor+klossar bak, insugspackning (standardsak på 626), oljebyten, filter och lite sånt. Nytt batteri sitter det även i. Drag. Nybesiktad utan anmärkning. Gått lite drygt 20k mil. Lite rost i bakre skärmkanterna. Hade tänkt 15 för den (så fort jag köpt ny bil, vilket borde bli snart).

Gått för mycket och äldre än år 2000. Tack men avböjrr. :)
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Även jag vill rekomendera 9-3 runt 98-00. Hade en 9-5 Aero innan som drog ofantliga mängder olja(men den gick bra bara man fyllde på) 9-3:an jag har nu har inte dragit en droppe olja på det året jag haft den.
Det man skall kolla efter är modellerna med "röd tändkassett" (alltså när man lyfter på huven ser man den mitt på topplocket, röd skall den vara).De modellerna har inte problemet med oilsludge.
Vill minnas att modellerna utan turbo försvann när 900 blev 9-3 men jag kan ha fel.
Hur som hafver, finner man ett exemplar där turbon nyligen är bytt så borde ju det problemet vara ur världen några år.
 

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Ort
;-)
Hoj
250 cr
Gått för mycket och äldre än år 2000. Tack men avböjrr. :)

när det gäller kvalité bilar så är ju 20k mil knappt inkörd...nu var det ju ingen sån bil han tipsa om iofs...men det är små irriterande med folk som stirrar sig blinda på miltalet :7peta
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top