Video Livsfarlig omkörning på Bogesund

Status
Ej öppen för fler svar.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Att köra på det där sättet på bana i stället för på allmän landsväg så slipper vi ju den här typen av diskussioner och det är ju bra!:rolleyes:

Vad som är ännu bättre är att vi skulle få ner antalet dödade motorcyklister med ca. 50% om alla supersporthojsförare som är under 30 år körde av sig på bana i stället vilket kraftigt skulle påverka din försäkringspremie positivt. Och det är ju ännu bättre! :tummenupp

Allt som sker i en sluten miljö är ju säkrare. Då kan vi lika gärna förespråka att bergsklättring enbart ska ske inomhus med korrekt spända linor och tjocka mattor på golvet för då sker det färre olyckor. Det går inte att bygga om hela livet efter säkerhet.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Morrn:) Javisst är jag gammal, långsam, trist och bor i en håla. Men jag är förhoppningsvis medveten om det, när man väl är det behöver man inte låtsas mer, serru...:krama Jorå, de jag känner från ROTN är rätt trevliga, vi brukar stöta på varandra då och då, bland annat på Kemora.

För att sammanfatta: jag lovar att börja leva livet lite mer - det blir något att se fram emot. Du då? Ska Du fortsätta skrämma tanter eller lägga bort lite attityd, tagga ner lite grand och se till att ha skoj på hoj utan att spela Allan?

På så sätt - får vi ju bägge ut något av diskussionen:)

...Du kanske ska börja hänga med riders of the north och börja leva livet lite mer, men de kan ju inte va lätt och vara gubbe, spec när man ska sova så tidigt? :hej
 

Bamse69

There is no easter bunny
Gick med
28 Jan 2004
Ort
My hometown
Hoj
GIXXER -05. Harley -10
Sitter och skrattar faktiskt till dina komentarer. Gillar dom som fan .Kul att lite norrländsk blod
brusar till. ha ha ha.

Olika åsikter tar jag 7 dar i veckan om det ligger på en glimt nivå. Och det tycker jag detta gör.
Det finns så många mezzersmitte som hotar och om ditten och datten.Så ser man skiten på svea.
Och då säger dom inte ens flasklock.Hota vad dom skulle göra och bla bla bla bla.


Sen tror jag nog inte så många här nere har sätt en levande ren i verkligheten.ha ha ha



Jag har färdats längs Din heliga treenighet - Bulten, Bogan och Svea. Ju mer jag läser av det Du skriver och beskriver - desto mer tvivlar jag på att Du ens sett en livs levande ren. Dom går inte att skrämma serru:)

G'natt!

PS - för övrigt heter det numera Kållitchtröja...
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Renar ?? Ja äter renar till lunch och spottar ut de sen, så hård är jag !:gnissla
 

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Ort
East Coast
Hoj
En jättesnabb
Jag funderar vart vår världsvane reporter Orecic från SH-bladet kan hålla hus? En så infekterad debatt som denna borde nog intressera läsarna av SH-bladet :fyllisar: :hihi
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag funderar vart vår världsvane reporter Orecic från SH-bladet kan hålla hus? En så infekterad debatt som denna borde nog intressera läsarna av SH-bladet :fyllisar: :hihi

Förtjänar ett LÖP helt klart !
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tack, kul att det uppskattas:) Ja, någon har ju i alla fall en gång i tiden ansett oss så pass mogna att vi fått tillåtelse att framföra ett motorfordon. Då brukar ju pekpinnar, bitchslap och onda ögat funka sämre än lite resonemang med glimten i ögat och galghumorn runt stugknuten...

Oavsett om man skyddar sitt ställ med kållitchtröja eller reflexväst:crash

Vi kan möjligen arrangera en rensafaritur nästa säsong, för nyfikna själar med upptäckarlusta. Maciej kan agera reiseleiter, bevisligen har han ju erfarenhet av närkontakt med kreaturen. Det finns ju faktiskt några kurvor i våra trakter också, tar bara ett antal år innan man hittar igen dom...

...Kul att lite norrländsk blod brusar till. ha ha ha...

...Olika åsikter tar jag 7 dar i veckan om det ligger på en glimt nivå. Och det tycker jag detta gör.Sen tror jag nog inte så många här nere har sätt en levande ren i verkligheten.ha ha ha
 
Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Asså.. Det är ju egentligen mötandes fel! Hade han varit lika långt på andra sidan som piloten i filmen är till vänster så hade vi haft englandstrafik i just den kurvan utan några problem! Plus att mötande naturligtvis var "Rådräjsers" han också och hade full förståelse för att stjärnan skulle "BRASSA HELVETE"!

jue!1!

:näsblod:crash
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
diagramsh_zps3f4671fa.jpg
 
Last edited:

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Maciej kan agera reiseleiter, bevisligen har han ju erfarenhet av närkontakt med kreaturen.
Fast mitt nästa möte med en ren slutade med att jag styckade den med morakniv och åt upp den (ja inte hela renen men delar av den) så jag är inte helt säker på att det lämpar sig i safarisammanhang :död
Finns säkert många tuffa tangentbordskrigare som skulle börja gråta och vilja åka hem vid åsynen av renblod så vi ska kanske välja en annan reiseleiter :D
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag funderar vart vår världsvane reporter Orecic från SH-bladet kan hålla hus? En så infekterad debatt som denna borde nog intressera läsarna av SH-bladet :fyllisar: :hihi

Jag tycker han har tacklat av kraftigt, är både kreNgKt och besviken över detta.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Själv blir jag bara mer och mer övertygad om att Dina kvalifikationer är alldeles utmärkta för en sådan exkursion! Jag anmäler mig diReCkt!!! Ger Du pensionärsrabatt?

Fast mitt nästa möte med en ren slutade med att jag styckade den med morakniv och åt upp den (ja inte hela renen men delar av den) så jag är inte helt säker på att det lämpar sig i safarisammanhang :död
Finns säkert många tuffa tangentbordskrigare som skulle börja gråta och vilja åka hem vid åsynen av renblod så vi ska kanske välja en annan reiseleiter :D
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Själv blir jag bara mer och mer övertygad om att Dina kvalifikationer är alldeles utmärkta för en sådan exkursion! Jag anmäler mig diReCkt!!! Ger Du pensionärsrabatt?

Sluta nu Roffe, du är ju rädd för ormar, spindlar OCH renar, hur skulle du kunna klara dig på en kurs med Macke? :tungan
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Macke styckar jue, jag tröstar tangentbordskrigarna:smasha Om jag får rabatt...

Annars kommer jag bara att kedjeröka och plocka ihop hornen...

Sluta nu Roffe, du är ju rädd för ormar, spindlar OCH renar, hur skulle du kunna klara dig på en kurs med Macke? :tungan
 
Last edited:

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Allt som sker i en sluten miljö är ju säkrare. Då kan vi lika gärna förespråka att bergsklättring enbart ska ske inomhus med korrekt spända linor och tjocka mattor på golvet för då sker det färre olyckor. Det går inte att bygga om hela livet efter säkerhet.

Håller med dig där. Man kommer ju dö förr eller senare och att tro att livet är säkert är bara ett naivt påfund som vi fått på senare tid.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top