Video Livsfarlig omkörning på Bogesund

Status
Ej öppen för fler svar.

Confusious

BikerBoyZ Sthlm
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Söder
Hoj
2000 Yamaha R1
Morrn:) Javisst är jag gammal, långsam, trist och bor i en håla. Men jag är förhoppningsvis medveten om det, när man väl är det behöver man inte låtsas mer, serru...:krama Jorå, de jag känner från ROTN är rätt trevliga, vi brukar stöta på varandra då och då, bland annat på Kemora.

För att sammanfatta: jag lovar att börja leva livet lite mer - det blir något att se fram emot. Du då? Ska Du fortsätta skrämma tanter eller lägga bort lite attityd, tagga ner lite grand och se till att ha skoj på hoj utan att spela Allan?

På så sätt - får vi ju bägge ut något av diskussionen:)

Där se man, gjorde lumpen på A9 i Boden för några år sen. Hedenbasen verkar vara ett hett ställe till att stunta på. :)

Ja man ska leva livet till 200%, gör nå roligt av situationer och ta dom chanser som kommer. Tummen upp till dig! ;)
Ska jag vara ärlig så ja, jag kommer fortsätta att "skrämma" tanter, min attityd är det inget som helst fel på, fråga vem som helst som känner mig. Har bara svarat på samma nivå jag har fått frågor/påståenden om.
Allan ballan vet jag inte vad du har fått de ifrån, för en sån person är jag verkligen int.
Däremot har du iaf rätt på sista punkten, jag har alltid kul på hojen. Sticker aldrig ut och bara söndagsåker, livet är för kort för sånna turer. :banana
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Känner just du att du är osäker på om du har det som krävs för att fika lika mkt som oss så kan du alltid joina vår systerklubb. Lite mindre fika, men lite mer sjuka framhjulsburnouts!

Finns som både hoodie OCH collegetröja!! :yoparty

sqdxJ.jpg
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Allt som sker i en sluten miljö är ju säkrare. Då kan vi lika gärna förespråka att bergsklättring enbart ska ske inomhus med korrekt spända linor och tjocka mattor på golvet för då sker det färre olyckor. Det går inte att bygga om hela livet efter säkerhet.

Det förespråkar jag inte heller! Men en bergsklättrare som utan säkerhetslina får för sig att tävla med polaren om vem som är snabbast upp riskerar...vadå. Sitt egna liv...enbart!Medan en hojåkare SKALL samsas med övriga trafikanter och bör då självklart ta hänsyn till oss/dem!

För övrigt tvivlar jag på att en bergsklättrare skulle utsätta sig för onödiga risker, för det är vad det handlar om...onödiga. Av det enkla skälet att det finns ingen publik och du/jag/allmänheten letar heller inte upp några klipp på tuben över någon som klättrar i 20min för att nå toppen på 1min snabbare tid än någon annan. Dvs. det fins inte så många att imponera på.

// Niklas
 

Aaron

Exilkuban
Gick med
9 May 2003
Ort
Tjyvhult
Hoj
2008 Aprilia RSV1000R
Det förespråkar jag inte heller! Men en bergsklättrare som utan säkerhetslina får för sig att tävla med polaren om vem som är snabbast upp riskerar...vadå. Sitt egna liv...enbart!Medan en hojåkare SKALL samsas med övriga trafikanter och bör då självklart ta hänsyn till oss/dem!

För övrigt tvivlar jag på att en bergsklättrare skulle utsätta sig för onödiga risker, för det är vad det handlar om...onödiga. Av det enkla skälet att det finns ingen publik och du/jag/allmänheten letar heller inte upp några klipp på tuben över någon som klättrar i 20min för att nå toppen på 1min snabbare tid än någon annan. Dvs. det fins inte så många att imponera på.

// Niklas

[Lite off-topic men ändå inte] Den här snubben är ju lite speciell då..

UeliSteck_Matterhorn.jpg

Snabbast uppför Matterhorns nordvägg (1 tim 56 min).
Utan säkring.
 
Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Det är kopplingstiderna i synapserna du mäter i diagrammet va? :confused:

För jag kan köra fort som fan, men har inget Nobelpris för det. :crash

Far, snälla förklara...?

Ironi tror jag..typ
 

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
För övrigt tvivlar jag på att en bergsklättrare skulle utsätta sig för onödiga risker ...

Bergsklättring i sig är väl väldigt onödigt. Det finns inget "nödvändigt" med att klättra uppför ett berg. Jag tänker på vad George Mallory sa när de frågade varför det var så viktigt att klättra uppför Everest, han svarade "because it's there".

Mallorys-body1.jpg
 

homer63

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Ort
08Söder
Hoj
äckligt fort
då fortsätter vi å bombar satan åt samma håll förhoppningsvis man vill ju inte ha möte då man kör om fattar inte hur man kan bomba åt fel håll vilket jävla :arsele
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
och så får JAG kvartssamtal med motivationen att jag försöker spåra ur tråden...:dummer
den spårar ur jättefint utan min hjälp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top