Video Livsfarlig omkörning på Bogesund

Status
Ej öppen för fler svar.

mojja83

Guest
Har du helförsäkring? Isåfall om du utnyttjat den i år...tyyyssssttt ;)

Varför ska jag vara tyst? Tycker du någon av piloterna i Ts kör på ett sätt som är ok på allmän väg?
Nej jag vill inte vara med och betala dagens premier när det är gossar som dessa som ser till att dom är skyhöga.

Jag körde gathojen helförsäkrat och har tyvärr fått en cykel inlöst efter en incident på en SMC körning resten av mina klotningar har jag betalat ur egen ficka.

Bancykeln är avställd mest hela tiden om det inte är kurs med smc då den ställs på och trafikförsäkras endast för att det är tvång.
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Men - så fyndigt! :yoparty Vilken härlig, klargörande och upplysande kommentar som med all säkerhet kommer föranleda att sitens ägare och Swedie omedelbart ändrar villkor, ändamål och regler för denna site fortsättningsvis. Den måste Du ha klurat riktigt, riktigt länge på, va? :Bugar

SVEMO kommer naturligtvis att omgående bredda sitt utbud och förbereda för 365 dagars RRR i varje buske där en asfaltremsa finns inom synhåll, Trafikverket tar sitt förnuft till fånga och stipulerar om curbs så fort en vägsträcka ska renoveras eller anläggas! SMC och dess kontakter inom regeringskansli och riksdag borde ju nu omedelbart komma att verka för allmän amnesti för trafikförsyndelser, att tillåta alla fordon fritt för alla medborgare att framföra precis efter eget huvud och att en 1 000-kubikare omedelbart läggs till listan över de mänskliga rättigheterna vi alla har rätten att kräva. Jag förutsätter att lagstiftaren, om inte FB själva tar sitt förnuft tillfånga, påtvingar dessa skyldighet att försäkra denna rättighet upp över öronen för max en hunka per månad. Avställningsbart.

Och allt detta tack vare Din klarsynta kommentar och insiktfulla analys:tummenupp Finns det något annat Du kan passa på att hjälpa oss vanliga dödliga med? Eurokrisen? Världssvälten? Den globala uppvärmningen?

Saliga äro de saktmodiga, ty de skola besitta jorden...:glömdet

 

mojja83

Guest
Men - så fyndigt! :yoparty Vilken härlig, klargörande och upplysande kommentar som med all säkerhet kommer föranleda att sitens ägare och Swedie omedelbart ändrar villkor, ändamål och regler för denna site fortsättningsvis. Den måste Du ha klurat riktigt, riktigt länge på, va? :Bugar

SVEMO kommer naturligtvis att omgående bredda sitt utbud och förbereda för 365 dagars RRR i varje buske där en asfaltremsa finns inom synhåll, Trafikverket tar sitt förnuft till fånga och stipulerar om curbs så fort en vägsträcka ska renoveras eller anläggas! SMC och dess kontakter inom regeringskansli och riksdag borde ju nu omedelbart komma att verka för allmän amnesti för trafikförsyndelser, att tillåta alla fordon fritt för alla medborgare att framföra precis efter eget huvud och att en 1 000-kubikare omedelbart läggs till listan över de mänskliga rättigheterna vi alla har rätten att kräva. Jag förutsätter att lagstiftaren, om inte FB själva tar sitt förnuft tillfånga, påtvingar dessa skyldighet att försäkra denna rättighet upp över öronen för max en hunka per månad. Avställningsbart.

Och allt detta tack vare Din klarsynta kommentar och insiktfulla analys:tummenupp Finns det något annat Du kan passa på att hjälpa oss vanliga dödliga med? Eurokrisen? Världssvälten? Den globala uppvärmningen?

Saliga äro de saktmodiga, ty de skola besitta jorden...:glömdet


Hetsa inte upp dig så du spricker nu gubbe :tungan
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Men - så fyndigt! :yoparty Vilken härlig, klargörande och upplysande kommentar som med all säkerhet kommer föranleda att sitens ägare och Swedie omedelbart ändrar villkor, ändamål och regler för denna site fortsättningsvis. Den måste Du ha klurat riktigt, riktigt länge på, va? :Bugar

SVEMO kommer naturligtvis att omgående bredda sitt utbud och förbereda för 365 dagars RRR i varje buske där en asfaltremsa finns inom synhåll, Trafikverket tar sitt förnuft till fånga och stipulerar om curbs så fort en vägsträcka ska renoveras eller anläggas! SMC och dess kontakter inom regeringskansli och riksdag borde ju nu omedelbart komma att verka för allmän amnesti för trafikförsyndelser, att tillåta alla fordon fritt för alla medborgare att framföra precis efter eget huvud och att en 1 000-kubikare omedelbart läggs till listan över de mänskliga rättigheterna vi alla har rätten att kräva. Jag förutsätter att lagstiftaren, om inte FB själva tar sitt förnuft tillfånga, påtvingar dessa skyldighet att försäkra denna rättighet upp över öronen för max en hunka per månad. Avställningsbart.

Och allt detta tack vare Din klarsynta kommentar och insiktfulla analys:tummenupp Finns det något annat Du kan passa på att hjälpa oss vanliga dödliga med? Eurokrisen? Världssvälten? Den globala uppvärmningen?

Saliga äro de saktmodiga, ty de skola besitta jorden...:glömdet


Ta nu en näve blå valar och somna in :rolleyes:
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Det som räddade situationen var att mötande såg "speedy" och gjorde undanmanöver!
eller att den som körde om körde så fort som han gjorde... hade han kört lugnare så hade han ju inte hunnit om ;-)

Från filmen är det rätt svårt och avgöra vad som "räddade" situationen, jag ser i alla fall inte den mötande tillräckligt bra för att avgöra om personen gör en undanmanöver eller ej... man ser inte heller hur mycket personen som körde om såg, han kan mycket väl ha sett den mötande hela tiden och vetat att han hinner om även om det är tight.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Men - så fyndigt! :yoparty Vilken härlig, klargörande och upplysande kommentar som med all säkerhet kommer föranleda att sitens ägare och Swedie omedelbart ändrar villkor, ändamål och regler för denna site fortsättningsvis. Den måste Du ha klurat riktigt, riktigt länge på, va? :Bugar

Äh, han presenterade sig ju bara med var han hör hemma.
 

mojja83

Guest
eller att den som körde om körde så fort som han gjorde... hade han kört lugnare så hade han ju inte hunnit om ;-)

Från filmen är det rätt svårt och avgöra vad som "räddade" situationen, jag ser i alla fall inte den mötande tillräckligt bra för att avgöra om personen gör en undanmanöver eller ej... man ser inte heller hur mycket personen som körde om såg, han kan mycket väl ha sett den mötande hela tiden och vetat att han hinner om även om det är tight.


Lägg av det var idioti från början till slut. Finns inga förmildrande omständigheter bara ren idioti.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
eller att den som körde om körde så fort som han gjorde... hade han kört lugnare så hade han ju inte hunnit om ;-)

Från filmen är det rätt svårt och avgöra vad som "räddade" situationen, jag ser i alla fall inte den mötande tillräckligt bra för att avgöra om personen gör en undanmanöver eller ej... man ser inte heller hur mycket personen som körde om såg, han kan mycket väl ha sett den mötande hela tiden och vetat att han hinner om även om det är tight.

Du behöver rejälare halmstrån att gripa efter.

Du milde vilket fattigt resonemang.:D
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Varför ska jag vara tyst? Tycker du någon av piloterna i Ts kör på ett sätt som är ok på allmän väg?
Nej jag vill inte vara med och betala dagens premier när det är gossar som dessa som ser till att dom är skyhöga.

Jag körde gathojen helförsäkrat och har tyvärr fått en cykel inlöst efter en incident på en SMC körning resten av mina klotningar har jag betalat ur egen ficka.

Bancykeln är avställd mest hela tiden om det inte är kurs med smc då den ställs på och trafikförsäkras endast för att det är tvång.

Om du skrockar att det är höga premier när du själv isåfall kan ha varit bidragande till en höjning..Lite "kasta sten i glasthus" :fakta

Gossarna som du kommenterar, även om de inte kör rekommenderbart alls för gata, så är det inte säkert att de någonsin varit med till en höjning av försäkringspremierna.

Tror du har missuppfattat när du "ställer på banhojen" med trafikförsäkring på smc. Det är fortfarande en "trafikövning" ställ av istället och kör licens med banhoj om du har hojen för det enda syftet.
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top