Video Livsfarlig omkörning på Bogesund

Status
Ej öppen för fler svar.

mojja83

Guest
Vad menar du med "lägg av"?

Har jag skrivit någonting om vad jag själv tyckte om omkörningen? Nä det har jag inte, skrev att det är svårt och bedöma vem som "räddade" situationen.

Det jag menar med lägg av är att LÄGG AV och försöka försvara idioten, Det handlar om hundradelar och pissmarginaler ifrån att ta med sig oskyldiga i graven.

Vi har motorbanor och arrangörer som har events nästan varje helg ta med din polare dit och gör honom en dunder tjänst. Det är inte O.K att riskera oskyldiga människors liv för att få sina egna kickar PuNgT
 

mojja83

Guest
Om du skrockar att det är höga premier när du själv isåfall kan ha varit bidragande till en höjning..Lite "kasta sten i glasthus" :fakta

Tycker inte att jag är jämnförbar med det man ser i Ts videoklipp.
Skulle aldrig få för mig att satsa i blinda kurvor med mötande trafik o.s.v

Min avåkning på smc kursen var en olycka hade herrn i filmen tagit med sig tre st till i fallet hade jag haft väldigt svårt att klassa det som olycka.
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Det jag menar med lägg av är att LÄGG AV och försöka försvara idioten, Det handlar om hundradelar och pissmarginaler ifrån att ta med sig oskyldiga i graven.
Vad i det jag skrev är felaktigt då?

Om man tar första raden vilken i för sig var ett skämt, är den fel? Nä han hade inte hunnit om ifall han kört långsammare.

Kan du avgöra från filmen om mötande väjer eller ej? Jag ser i alla fall inte det. och det sista är inte heller fel för varken du eller jag ser vad personen som kör om ser.

Inget av vad jag skrev är försvar av någon.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Vad i det jag skrev är felaktigt då?

Om man tar första raden vilken i för sig var ett skämt, är den fel? Nä han hade inte hunnit om ifall han kört långsammare.

Kan du avgöra från filmen om mötande väjer eller ej? Jag ser i alla fall inte det. och det sista är inte heller fel för varken du eller jag ser vad personen som kör om ser.

Inget av vad jag skrev är försvar av någon.

Tja, nu finns det ju en kunnig som dissekerat filmen. Dina förklaringar gränsar ju till trollande. Omköraren har inte i det körfältet att göra under de givna premisserna. Det som gör det hela än mer korkat är att han kör om en som redan kör för fort utan att skaffa de marginaler som behövs. Så är det med det.
 
Last edited:

mojja83

Guest
Vad i det jag skrev är felaktigt då?

Om man tar första raden vilken i för sig var ett skämt, är den fel? Nä han hade inte hunnit om ifall han kört långsammare.

Kan du avgöra från filmen om mötande väjer eller ej? Jag ser i alla fall inte det. och det sista är inte heller fel för varken du eller jag ser vad personen som kör om ser.

Inget av vad jag skrev är försvar av någon.

Vem skapade situationen? Vem gjorde det möjligt att 3 människor hade kunnat slutat på intesiven och i värsta fall begravda?
Vem satsade blint i den omkörningen och HOPPADES på guds nåd?

Jag tycker det där var en idiot omkörning delux det blir inte mindre marginaler än så.
Ta ett snack med polaren din om du vill ha honom kvar i livet för kör han sådär hinner han snart köra ifrån sin ängel!
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Vem skapade situationen? Vem gjorde det möjligt att 3 människor hade kunnat slutat på intesiven och i värsta fall begravda?
Vem satsade blint i den omkörningen och HOPPADES på guds nåd?
Jag har inte heller diskuterat någonting om vem som skapade situationen, det jag har sagt är att vi inte vet vem som "räddade" den, det är en helt annan sak ;-)
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Ta ett snack med polaren din om du vill ha honom kvar i livet för kör han sådär hinner han snart köra ifrån sin ängel!

24293063.jpg
 

mojja83

Guest
Jag har inte heller diskuterat någonting om vem som skapade situationen, det jag har sagt är att vi inte vet vem som "räddade" den, det är en helt annan sak ;-)

Om potatisen kör om och har kapacitet att räkna fram att han klarar den omkörningen med ett par hundradelar till godo så platsar han nog bättre i wsbk än på bogesundsvägen.

Att det slutade utan krasch bomb bang handlar bara om slump och tur. Hade jag fått sätta pengar på utgången utan att veta om resultatet hade jag satt 5k på krasch.

Oddsen hade väl varit 1.2 ggr pengarna antagligen.
 

komodo

alkis
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia Tuono-18
har oxo några video på kassa omkörning med möte, vissa riktigt usla
ska jag lägga dom här el skapa ny tråd?:D
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top