Video Livsfarlig omkörning på Bogesund

Status
Ej öppen för fler svar.

mojja83

Guest
Ja vad fan hade den mötande cykeln på den enkelriktade rrr banan att göra för från första början:confused::crash
 
Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Allan ballan vet jag inte vad du har fått de ifrån, för en sån person är jag verkligen int.
Om man beter sig som en nybliven mopedist, filmar det och sen ids sitta hemma och lägga på asball musik för att alla andra mopedister ska säga "fy fan va coooolt!" så får man tåla att folk kallar en för Allan. Det var väl det du ville? Annars begriper jag inte varför du postade den där pinsamma filmsnutten.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
TS plan var att göra en bombarfilm, sen när han blir stekt så känner han sig KrEnGt of the day.
 

Confusious

BikerBoyZ Sthlm
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Söder
Hoj
2000 Yamaha R1
Om man beter sig som en nybliven mopedist, filmar det och sen ids sitta hemma och lägga på asball musik för att alla andra mopedister ska säga "fy fan va coooolt!" så får man tåla att folk kallar en för Allan. Det var väl det du ville? Annars begriper jag inte varför du postade den där pinsamma filmsnutten.

Och vem är du? En med trasig hoj och väldigt avundsjuk låter det som. Ta med dig hink och spade så kanske du har lite roligare du med. :rofl
 

sportbike

Guest
"Inte ok"​ betyder helt enkelt att naket inte är ok på SH, bara att gilla läget.
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Hallå, vad handlar tråden om??? Kom tillbaks i matchen grabbar. Omkörningen som sådan var ämnet. Platsen & time:ingen suger alltså suger omkörningen oavsett vad du åt till frukost eller hur föraren som filmar körde.

Om det kan vi starta en annan diskussion i en annan tråd om nödvändigt. Fast risken är stor att det redan avhandlats både här på SH och i media tidgare.

För övrigt tycker jag ni är dåliga med att signera era inlägg med era riktiga namn. Vågar ni inte stå för era åsikter???:arsele

// Niklas
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Hallå, vad handlar tråden om??? Kom tillbaks i matchen grabbar. Omkörningen som sådan var ämnet. Platsen & time:ingen suger alltså suger omkörningen oavsett vad du åt till frukost eller hur föraren som filmar körde.

Om det kan vi starta en annan diskussion i en annan tråd om nödvändigt. Fast risken är stor att det redan avhandlats både här på SH och i media tidgare.

För övrigt tycker jag ni är dåliga med att signera era inlägg med era riktiga namn. Vågar ni inte stå för era åsikter???:arsele

// Niklas

Jag heter Palle...säger d nått mer än min nick ?

Vad ÄR big deal med denna omkörning ? Ingen av oss var där så vi vet vet inte hur det VAR, bara hur det SÅG ut att vara.
 
Last edited:

sportbike

Guest
Lustigt att det inte är ok där med bröst, men i tråden: Vad tycker ni grabbar?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag har inget emot nakna bröst, vare sig köpta eller original, men det är inte jag som bestämmer vad sajten ska innehålla.
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Lustigt att det inte är ok där med bröst, men i tråden: Vad tycker ni grabbar?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mycket ståhej över ingenting om ni frågar mig. Sånt händer hela tiden bara det att det inte alltid finns nån kamera till hands.

Edit: Syftar på omkörningen givetvis då...
 
Last edited:

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Täby
Hoj
Snart
Att köra om en bil i en höger över ett krön (0.50) och sedan få en mötande bil (0.56)

om den mötande bilisten hade varit några sekunder snabbare, vad hade du gjort då?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Att köra om en bil i en höger över ett krön (0.50) och sedan få en mötande bil (0.56)

om den mötande bilisten hade varit några sekunder snabbare, vad hade du gjort då?

Bilen är varken platt eller utan lyse, nog finns det möjlighet att upptäcka den.

Händer rätt ofta att jag reser mig för att se över bilar och man kan då lugnt köra om. För bilisten man kör om kan det te sig som en chansning men de vet ju inte vad jag ser, eller hur? Vidare anser jag att det finns ibland goda möjligheter att köra om säkert i högerkurvor med lite god planering under rätt betingelser.

Det där är något helt annat än den flagranta missen tråden handlar om.

Vad som är illa är att trådstartaren inte verkar ha lärt sig något av förra (tror jag) filmen han la upp.

Mycket humor i tråden ändå, mest omedvetet.:hihi
 
Last edited:

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Jag heter Palle...säger d nått mer än min nick ?

Vad ÄR big deal med denna omkörning ? Ingen av oss var där så vi vet vet inte hur det VAR, bara hur det SÅG ut att vara.

Jag tog in filmen i mitt videoprogram - från att "speedy",med spetsen på framhjulet, kom in i kamerans synfält och till positionen där "speedy" är parallell med mötande så gick det 37 bildrutor
Alltså tog det ca 1 sekund!

Den mötande håller långt ut och troligen bromsar denne allt vad det går (det är vad jag har gjort i liknande situationer)

Det som räddade situationen var att mötande såg "speedy" och gjorde undanmanöver!

Värst är att mötande kunde fått panik, väjt av vägen och skadats eller omkommit!

Jag skulle bett om ursäkt och därefter hållit käften...
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag tog in filmen i mitt videoprogram - från att du,med spetsen på framhjulet, kom in i kamerans synfält och till positionen där du är parallell med mötande så gick det 37 bildrutor
Alltså tog det ca 1 sekund!

Den mötande håller långt ut och troligen bromsar denne allt vad det går (det är vad jag har gjort i liknande situationer)

Det som räddade situationen var att mötande såg dig och gjorde undanmanöver!

Värst är att mötande kunde fått panik, väjt av vägen och skadats eller omkommit!

Jag skulle bett om ursäkt och därefter hållit käften...

Bra inlägg.....och ännu mycket bättre om du riktat det till rätt person!

NoRegrettaren har mest bidragit med bra poänger samt ett par lökar som modererades bort kvickare än fort.
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Äsch - Jag får skylla på allmän inkompetens...
(Det var lite för passande samband mellan NoRegrets nick och ämnet...)
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Jag tog in filmen i mitt videoprogram - från att "speedy",med spetsen på framhjulet, kom in i kamerans synfält och till positionen där "speedy" är parallell med mötande så gick det 37 bildrutor
Alltså tog det ca 1 sekund!

Den mötande håller långt ut och troligen bromsar denne allt vad det går (det är vad jag har gjort i liknande situationer)

Det som räddade situationen var att mötande såg "speedy" och gjorde undanmanöver!

Värst är att mötande kunde fått panik, väjt av vägen och skadats eller omkommit!

Jag skulle bett om ursäkt och därefter hållit käften...

37bildrutor, jag fick det till 14bildrutor ( tiden 26.24 dyker mötande upp i bild, 27.05 passerar hojarna varandra ) det blir 0.11 sec

Den hojen som kommer körande framifrån kommer från ingen stans i princip för den som körde om har hunnit många meter innan den körde om innan den mötande kommer ur kurvan.

Den mötande höll en bra bil över hastighetsgränsen, fast det gjorde alla 3 mopederna.
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hahaha ja tacka fan för fb premierna.. Och vad fan ska dom med skinnkläder till? Såg du bergstenen efter vägkanten och alla träd som stod så fint i avåkningszonern??

Har du helförsäkring? Isåfall om du utnyttjat den i år...tyyyssssttt ;)
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top