Mmm - börjar man bli snabb på bana och kör i högsommarvärme är det många som menar att PP2CT släpper plötsligt...
Nån som kan verifiera detta? Finns någon som kört både Metzeler Sportec M3 och PP2ct på bana och kan jämföra dem?
Mmm - börjar man bli snabb på bana och kör i högsommarvärme är det många som menar att PP2CT släpper plötsligt...
...Skulle tro att hälften av alla sporthojsåkare köper däck som är långt bättre än deras förmåga att köra hoj. De finns så mycket annat vid gatkörning att tänka på (grus, bilar, diken, olja) som gör att man bör inte ha farten som ett Pilot power i teorin skulle klara av i en viss böj...
Nån som kan verifiera detta? Finns någon som kört både Metzeler Sportec M3 och PP2ct på bana och kan jämföra dem?
Pilot Power 2CT fram alltså och vanliga Pilot Power bak? Låter det rätt i dina öron?Du hittar en hel del 1:ahandsupplevelser i äldre trådar som diskuterar däck. Själv hade jag inga problem med mina, en 675 har ju inte heller den effekt som många literhojar erbjuder ut ur böjarna. Det släppte när man var för hungrig på gasen, utan att för den skull kasta av en. Men skulle jag köpa ett till skulle jag välja vanliga Power bak...
Pilot Power 2CT fram alltså och vanliga Pilot Power bak? Låter det rätt i dina öron?
Eller PP 2CT fram och Pilot Road 2CT bak kanske?
Snälla kan någon förklara vad det är för skillnad mellan vanlig PILOT POWER och PILOT POWER 2CT ?? Blir inte riktigt klok på detta.
Såg att mcdackonline.com har både däcken men priset skiljer sig lite.
BoSoZoKu skrev:roffe_s skrev:Mmm - börjar man bli snabb på bana och kör i högsommarvärme är det många som menar att PP2CT släpper plötsligt..
Nån som kan verifiera detta?
För hård gatkörning är PP 2ct oftast bättre pga den mjkare skuldran,
men vid för hård körning dvs bankörning så blir det lättare överhettat än ett vanlig PP.
qrr är snorhala i regn men jag fick ut 940 mil på mitt Qrr bakdäck dock men i regn e dom läskiga..
Tack för svaret har nog bestämt mig det blir nog PP 2CT för min del.
PP 2CT är mjukare på sidorna. Fördelen med detta är bättre grepp vid lägre temperaturer, i regn osv. Alltså enbart positivt om du kör gata och kör du enbart gata så sliter du ändå ut däcket på mitten innan det är slut på sidorna.Men om inte michelin PP 2ct håller längre än den varianten med bara PP varför ska man då välja PP 2ct?
Vad är skillnaden mellan dessa är PP en utgående modell där de säljer slut på lagret, varför ska jag välja 2ct framför bara PP eftersom PP är lite billigare.
...
Vad jag förstått är PP och PP 2CT lika hårda på mitten men jag kan givetvis ha fel.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |