Rekommendation:
1.) Gör en inställning av dina fjädringskomponenter (fel ställd dämpning ger riktigt högt däckslitage och dessutom riktigt dåligt väggrepp).
2.) Kolla ringtrycket ofta. Med rätt ringtryck håller däcken längre och inte så lite heller.
3.) Köp Pilot Road 2CT eller Power 2CT båda funkar riktigt bra BÅDE på torrt och i vått. Du får självklart ut mer mil på Road 2CT men med rätt inställning av fjädringen får du ut rätt mycket även på Pilot Power. På min gamla VFR kör jag ca. 1800-1900mil på en uppsättning Pilot Power och ca. 2200-2300 mil på Pilot Road.
På banhojen (CBR600) får jag ut minimum 5 hela bandagar på ett bakdäck (ofta mer) och drygt det dubbla fram!
Vet du inte hur du skall justera in stötdämparen & gaffeln börja med samma inställning som tillverkaren rekommenderar i manualen så blir det sällan riktigt riktigt fel. Väger du mer än 70kg förspänn fjädern bak lite mer och följ efter en aning med returdämpningen.
Mvh!
// Niklas
1.) Gör en inställning av dina fjädringskomponenter (fel ställd dämpning ger riktigt högt däckslitage och dessutom riktigt dåligt väggrepp).
2.) Kolla ringtrycket ofta. Med rätt ringtryck håller däcken längre och inte så lite heller.
3.) Köp Pilot Road 2CT eller Power 2CT båda funkar riktigt bra BÅDE på torrt och i vått. Du får självklart ut mer mil på Road 2CT men med rätt inställning av fjädringen får du ut rätt mycket även på Pilot Power. På min gamla VFR kör jag ca. 1800-1900mil på en uppsättning Pilot Power och ca. 2200-2300 mil på Pilot Road.
På banhojen (CBR600) får jag ut minimum 5 hela bandagar på ett bakdäck (ofta mer) och drygt det dubbla fram!
Vet du inte hur du skall justera in stötdämparen & gaffeln börja med samma inställning som tillverkaren rekommenderar i manualen så blir det sällan riktigt riktigt fel. Väger du mer än 70kg förspänn fjädern bak lite mer och följ efter en aning med returdämpningen.
Mvh!
// Niklas