Mina mycket objektiva intryck:
PP - Skönt däck med bra "känsla"
PP2CT - Sämre "känsla", fick toksläpp på bana vilket resulterade i en mycket trasig hoj och en lite trasig pilot
QRR - Skön "känsla" släpper progressivt. Jag får ca 400 mil ur bakdäcket och då kör jag inte på slangen och jag burnar inte, däremot är däcket sopslut, slitagevarnaren talar bara om när det är dags att beställa nytt, byter gör jag när corden är framme... Våtgreppet suger men det vet jag och kör därefter!
Roadtech - Hårdare, inte samma "klibbiga" känsla och finns inte i 55 profil, men verkar funka vid pendling och skjuts, har nu +350 mil på dom och dom verkar stå emot min misshandel ganska bra, pendlar och marschar mellan 220 och 240 7 mil till jobbet, lugnare hem då det är mer trafik. Våtgreppet har jag inte nått gränsen för ännu, men jag börjar bli ganska stöddig även i väta och det har inte visat någon antydan till att vara otrevligt, så förmodligen får jag en FET överraskning rätt var det är...
Bara mina 10 cent, jag är toknöjd med Dunlop som levererar en i mitt tycke bättre "känsla" än Michelin, som inte på något sett är ett dåligt däck, tvärt om i väta.
Dock spöade Roadtech och Rosso däcken PR2CT i vårens däcktester.
Fredrik