LMS Rookie Race 13-14:e augusti

hasse w

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Ort
vallentuna
Hoj
CBR 600 RR ssp
Vart tog min hoj vägen?

Bild på Hasses cykel som den såg ut 24/7.

Det är oroande lugnt angående min försvunna hoj.. Inga indikationer om att någon vet nåt.. Hoppades först att någon hobbyligist roat sej lite med den men då borde den dykt upp vid det här laget.. Hursomhelst är det väl dags att forska i om någon försäkring kan gälla vid ett sånt här tillfälle. Hojen är inte registrerad och således saknar den försäkring..

Tungt ekonomiskt att bygga en ny värsting, bryter fan ihop snart!

// Hasse
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Det är oroande lugnt angående min försvunna hoj.. Inga indikationer om att någon vet nåt.. Hoppades först att någon hobbyligist roat sej lite med den men då borde den dykt upp vid det här laget.. Hursomhelst är det väl dags att forska i om någon försäkring kan gälla vid ett sånt här tillfälle. Hojen är inte registrerad och således saknar den försäkring..

Tungt ekonomiskt att bygga en ny värsting, bryter fan ihop snart!

// Hasse

Lider med dig... :död
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Det är oroande lugnt angående min försvunna hoj.. Inga indikationer om att någon vet nåt.. Hoppades först att någon hobbyligist roat sej lite med den men då borde den dykt upp vid det här laget.. Hursomhelst är det väl dags att forska i om någon försäkring kan gälla vid ett sånt här tillfälle. Hojen är inte registrerad och således saknar den försäkring..

Tungt ekonomiskt att bygga en ny värsting, bryter fan ihop snart!

// Hasse

Jag höll på att sjunka genom marken när jag hörde att något sådant hänt i vår depå! Helt sjukt! Jag har skrivit på alla sidor jag kan komma på att skriva på och hört av mig till alla jag kan tänka mig angående hojen!

Tyvärr tror jag att inte att det är någon legist som skulle busköra lite eftersom de tog din Honda 600 och var på ett tält till med en Honda 600.

Någon som kraschat en Honda 600 nyligen tro?
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Någon som kraschat en Honda 600 nyligen tro?


Heeeey... Börja inte jaga alla som skrotat 600RRs nu. (Skyldig)


Men hur chockad jag än är över att läsa den här tråden så måste jag fråga.. Hur fan gick det till :va Har nån knatat in i depån mitt i natten, rullat ut en hoj, lastat utanför kansliet och åkt?

Vaffan, är det inte folk som campar i depån och så? Känns helt osannolikt kaxigt att våga sig på en sån manöver.

Och TS.. God damn vad jag lider med dig. Hade gråtit slut på kudden om det var min klubba som försvunnit utan försäkring. :(
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Heeeey... Börja inte jaga alla som skrotat 600RRs nu. (Skyldig)


Men hur chockad jag än är över att läsa den här tråden så måste jag fråga.. Hur fan gick det till :va Har nån knatat in i depån mitt i natten, rullat ut en hoj, lastat utanför kansliet och åkt?

Vaffan, är det inte folk som campar i depån och så? Känns helt osannolikt kaxigt att våga sig på en sån manöver.

Och TS.. God damn vad jag lider med dig. Hade gråtit slut på kudden om det var min klubba som försvunnit utan försäkring. :(

Hade vi vetat hur det gick till så hade den skyldiga legat nergrävd i Bergskurvan för att aldrig återfinnas!

Antagligen har ju någon varit och rekat på dagen, vilka tält som står bra till m.m. sedan har de helt enkelt gått in, tagit hojen, rullat ut den och lastat utanför infarten till området. De kom tillbaka för att sno en till men blev antagligen störda, snodde en damcykel och drog.

/Alx GW Persson
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Hade vi vetat hur det gick till så hade den skyldiga legat nergrävd i Bergskurvan för att aldrig återfinnas!

Antagligen har ju någon varit och rekat på dagen, vilka tält som står bra till m.m. sedan har de helt enkelt gått in, tagit hojen, rullat ut den och lastat utanför infarten till området. De kom tillbaka för att sno en till men blev antagligen störda, snodde en damcykel och drog.

/Alx GW Persson

Förjävligt.

Men inga försäkringar för området från LMS sida eller så som kan hjälpa till?
För hojen är ju oförsäkrad från ägarens sida. :död
Kan man ens försäkra en racehoj som är oreggad för stöld?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag har en garageförsäkring på min hoj som ska gälla för stöld men vete fan om de tycker så om det blir skarpt läge...
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Det är väl just vad det heter!
Så när du rullar ut den ur garaget så är den oförsäkrad.
Men på något sätt måste man ju kunna sakförsäkra den!?

Det är inga som helst problem (kanske inte hos alla bolag) att försäkra en räjshoj. Problemet brukar mest vara att premien för tex en säsong är halva hojens värde.

Med andra ord, har du hojen och inte får den snodd första året så har ju hojen tappat värde...

Bästa försäkringen är nog att kedja fast hojen i tex bussens hjul. Nu kan man ju bryta eller såga sönder kedja men sådant brukar låta rejält. Eller lasta in hoj och verktyg för natten.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Har garage på min,folksam,när jag kollade med dom så gällde stölddelen bara hojen var låst när den inte stod hemma,hemma skall den vara inlåst.

Frågade specifikt om den även gällde utanför sveriges gränser och inom EU var det grönt.

Henrik
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Montera av bahjulet och använd som huvudkudde när ni är på race, bode vara ganska svårt att sno hojarna då...
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Problemet brukar mest vara att premien för tex en säsong är halva hojens värde.

Jag betalar 2900kr/år, när den står i depån är den lika försäkrad som i garaget. Det är bara på "hemorten" som den måste stå inlåst. Hade jag inte haft en svenskåld & reggad hoj hade premien varit 3900kr/år.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4

Det glömde jag :D IF, dock är priset med full rabatt då jag har hem/bil + extra för garaget & lösöre där också. Men det är ju bara nån enstaka % i rabatt så priset är där i krokarna. Börjar dom bråka om att dom bara har halvförsäkring så ber du att få prata med nån som kan lösöresförsäkringarna.
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Skriv gärna ut ramnummer på hojen som försvann så det går att kolla ifall den dyker upp. Hoppas den återfinns, helt galet att sådant händer.

Tokigt vad snabba alla var, blir gulväst för mig när jag börjar igen känns det som.
 
Last edited:

P-nutZ

The end is now!
Gick med
18 Jun 2004
Ort
sandvikenhills
Hoj
1000rr-09
Det är oroande lugnt angående min försvunna hoj.. Inga indikationer om att någon vet nåt.. Hoppades först att någon hobbyligist roat sej lite med den men då borde den dykt upp vid det här laget.. Hursomhelst är det väl dags att forska i om någon försäkring kan gälla vid ett sånt här tillfälle. Hojen är inte registrerad och således saknar den försäkring..

Tungt ekonomiskt att bygga en ny värsting, bryter fan ihop snart!

// Hasse
Lider med dig! Jag har min försäkrad genom länsförsäkringar.
Normal sett försäkrar dom inte race hojar sa min försäkringshandläggare men eftersom jag var helkund/förmånskund gick det 3000:-året
Hoppas verkligen den dyker upp och det fort!
-peter
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top