MickeZX7R
Posör
Jag har som mål att svalka av mitt insugningsrör så gott det går. Dels med en sån här:
https://www.genracer.com/grimmspeed...ld-spacer-for-3-8-v6-2010-2012-genesis-coupe/
Men även med någon slags riktat friskluftsflöde mot den.
Min undran är var och hur man bäst gör så utan att påverka flödena negativt?
Det här diagrammet, framtaget av Porsche visserligen, visar på de olika zonerna på karossen:
Men hur tolkar man det? Är minusvärdena undertryckzoner?
Hur och var evakuerar man det ökade trycket under huven om man forcerar in luft i motorrummet?
Är det en lika bra eller bättre metod att enbart satsa på att evakuera varmluft från motorrummet och på så sätt öka undertryckets sugkraft för att dra in mer kall luft?
Min bil/kaross ser ut såhär:
Några frågor som inte kräver mer än solklara svar
https://www.genracer.com/grimmspeed...ld-spacer-for-3-8-v6-2010-2012-genesis-coupe/
Men även med någon slags riktat friskluftsflöde mot den.
Min undran är var och hur man bäst gör så utan att påverka flödena negativt?
Det här diagrammet, framtaget av Porsche visserligen, visar på de olika zonerna på karossen:
Men hur tolkar man det? Är minusvärdena undertryckzoner?
Hur och var evakuerar man det ökade trycket under huven om man forcerar in luft i motorrummet?
Är det en lika bra eller bättre metod att enbart satsa på att evakuera varmluft från motorrummet och på så sätt öka undertryckets sugkraft för att dra in mer kall luft?
Min bil/kaross ser ut såhär:
Några frågor som inte kräver mer än solklara svar