oops164
Smed
Kolla Masbou! Över 100 gp starter och nu lossnar det!
Jag tror fortfarande att Lundh skulle kunna slå sig in i poängen!
Men han skulle behöva en säsong till
Fast han var snabb i 125
Kolla Masbou! Över 100 gp starter och nu lossnar det!
Jag tror fortfarande att Lundh skulle kunna slå sig in i poängen!
Men han skulle behöva en säsong till
Jo men Hansen, kolla in Bergman i STK, det är inget vi svenskar behöver skämmas för. Han har en ljus framtid. I Lundhs fall så är MZ-gubben väldigt speciell och det är mycket mer bakom än som vi dödliga känner till. Dessutom körde han jävligt bra i supersport.. Money talks.
Alex vet vart han vill och vad han vill uppnå. Så får vi resten tycka och spekulera precis så mycket det går.
Realism är sällan roligt om man lever i tron att något/någon är bättre än vad det/de egentligen är.Tycker det börjar bli mycket negativt jävla svenskaavundsjukangnäll i den här tråden.
Som vanligt när argumenten tryter så tar man fram personangreppen. Vad har min mediokra "karriär" med saken att göra? Ska bara de som är lika bra som Bergman och Alex få uttala sig? Då blir det nog rätt lite sagt...Att du orkar........ vara så negativ. Realist javist, inte så troligt att vi kommer att få en världsmästare. Men det är ju bara en i varje klass varje år. Inte fan tävlade du för att ta hem mästerkap när du körde? i så fall borde du ju inte fortsatt efter första sesongen för att du insåg väll redan då att du var talanglös för gammal och för långsam? Samma med Lunch och Bergman, inte särskilt troligt att det blir några mästerksapssegrar, men det finns trotts allt en möjlighet....Medans svenska talanglösa fd rr förare sitter och kallar våra killar som är där ute för talanglösa, mm mm det är bara svenskavundsjuka i mina ögon.
Vem hade tippat på att Turkiet skulle få en toppförare innan Kenan Sofouglou dök upp ? Han har visserligen tillbringat mycket tid i Tyskland, men ändå.
Ja precis. Turkiet som knappt har några banor. Det gäller att få ut förarna tidigt och det är inte bara att få ut de. De måste ha tur och knyta rätt kontakter som har tillräckligt med stort intresse och tillräckligt med pengar.
Sandstream: Så en spansk förare föds av naturen som en större talang än en svensk? Det är bullshit. Med rätt förutsättningar får vi en svensk världsmästare. Sen är det väldigt få som har möjligheten att komma ut och tävla i tid. Vilket är det största problemet.
Exempelvis satsade Alexander Kristiansson tidigt och väldigt mycket pengar på att köra utomlands, han var riktigt bra i Red Bull Rookies Cup exempelvis och bra som fan i IDM 125. Nu har pengarna sinat och han har fått lägga hjälmen på hyllan, som 18 åring! Det är killar som Kristiansson & Co som måste få möjligheten. Fler snabba ynglingar = större chans till framgång.
Procentuellt är det otroligt få som når Moto2 och MotoGP, och än mindre lyckas där. Om exempelvis Spanien har 100 förare som har möjligheten att köra internationellt är det ju högre sannolikhet att någon av de når hela vägen. Från Sverige har vi två som är ute och försöker.
Visst är det lätt att säga att Sverige aldrig kommer att ta ett världsmästerskap när chansen är så liten. Du har säkert med största sannolikhet rätt Sandstream. Men man kan bevisa allt med statistik och sannolikheter. Det finns förare som lyckas med det osannolika. Någon gång måste det hända. Det är också statistiskt helt säkert..
En sak som är ännu mer säker är att man aldrig kommer att nå upp om man inte tror på sig själv och vad man kan åstadkomma. Då är det lika bra att sluta.
Angående Bergman och att vem det nu var som skrev att han lyckats en gång. Han har lyckats flera gånger! Att tävla mot 28-30 andra snabba förare och hålla sig inom topp tio är stort. Speciellt under sitt första år med alla nya banor osv..
Så en spansk förare föds av naturen som en större talang än en svensk? Det är bullshit.
Som vanligt när argumenten tryter så tar man fram personangreppen. Vad har min mediokra "karriär" med saken att göra? Ska bara de som är lika bra som Bergman och Alex få uttala sig? Då blir det nog rätt lite sagt...
(Om du nu verkligen vill veta så tävlade jag självklart för att vinna men också för att det var förbaskat kul. Jag har rätt mycket självinsikt så jag visste redan från början att jag aldrig skulle bli bäst eller ens komma i närheten. Jag vann ett race och stod på pallen en gång men mer än så blev det inte men det räckte för mig.)
Hur du kan få det jag skriver till någon typ av avundsjuka förstår jag inte. Läser du vad jag skriver? Jag skrev tidigare i tråden att Alex skulle ha cred för att han är ute tävlar i stora världen och har lämnat ankdammen Sverige. Hur får du det till något avundsjukt?
Bara för att jag inte slänger mig pladask på marken och hyllar varje 27:e plats betyder det inte att jag inte har respekt och beundrar det som svenskarna gör utomlands. Jag tycker det är jättekul att Lundh kör i Moto2 men tar det för vad det är. Han är med men mer än så lär det aldrig bli även om du och andra sitter och hoppas på en pallplats.
Hur som helst ska det bli spännande att se vad som händer med Alex de närmaste dagarna
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari