Lyxfällan

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
En annan grej som man inte ska göra om man är sparsam som jag, är att gå igenom sina förråd för att rensa bland prylar.
Jag gjorde det så sent som igår för att kunna rensa källaren för att bila ut hela skiten.
Bar upp ca 15 kartonger till vardagsrummet, 10st upp på vinden. Slängde resten. Då har vi ändå rensat duktigt eftersom vi har flyttat 3ggr på 2 år.
Att bara fundera på vad prylarna man slänger kostar i inköp är vanvett så även detta är en anledning till att jag har slutat konsumera som jag/vi gjorde förr.
Jag slängde prylar för säkerligen 10k i inköp. Tv-spel, prydnadsföremål, hushållsapparater, dator etc.

Påminner om en i Lyxfällan som hade hela lägenheten full med BARA prydnadsföremål, inköpt för otroliga summor. Som inte är värt ett skit så fort det är i hennes ägo.
Nu är det ju inte så i mitt fall men när man inser hur mycket pengar man lägger på tex en tavla, en bordsduk i svensktillverkat(?) siden, whiskyglas från KostaBoda, norska finbestick för 6000:- etc så inser man att det är så jävla bortkastade pengar. Jag kunde ha haft betydligt roligare för pengarna, men jag skyller allt på min sambo...

Kanske ska ha en auktion i bästa Lyxfällan-anda :smasha
En SH-auktion, jag drar igång en tråd där alla kan vara med och bjuda på varandras prylar :Bugar

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Vilken kobent jävla idiot i senaste avsnittet! man slutar aldrig att förvånas.....

Eller är det bara en människa som gillar att synas och som använder sin
"teaterbegåvning" till att att ge TV3 vad de vill ha:
Något som får TV-tittarna att vakna till lite i soffan lagom till reklamen.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
En annan grej som man inte ska göra om man är sparsam som jag, är att gå igenom sina förråd för att rensa bland prylar.
Jag gjorde det så sent som igår för att kunna rensa källaren för att bila ut hela skiten.
Bar upp ca 15 kartonger till vardagsrummet, 10st upp på vinden. Slängde resten. Då har vi ändå rensat duktigt eftersom vi har flyttat 3ggr på 2 år.
Att bara fundera på vad prylarna man slänger kostar i inköp är vanvett så även detta är en anledning till att jag har slutat konsumera som jag/vi gjorde förr.
Jag slängde prylar för säkerligen 10k i inköp. Tv-spel, prydnadsföremål, hushållsapparater, dator etc.

Vi flyttade alldeles precis, från att ha ca 50 kvm förråd till mer normala 8-12 eller nåt.

Det krävde en rejäl storrensning. Vilket gjorde att vi haft ett antal blocket annonser på allt från fina matbord till skabbiga micros och en mixer..

Jag var lite emot det, för jag hatar alla muppar som ringer på blocketannonser. Men tjejen fick som vanligt som hon ville.

Inte nog med det så stod vi en dag på loppis också, sålde massa skit som vi aldrig använder längre.

Totalt har detta nu inbringat ca 10´ balubas. Jag måste erkänna att jag är chockad över hur bra det gått. Loppisen drog in nästan 3 lök bara den. Och några gamla NES-spel drog in 1200 pix.

*stalltips*

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
...
Vi flyttade alldeles precis, från att ha ca 50 kvm förråd till mer normala 8-12 eller nåt.

Det krävde en rejäl storrensning. Vilket gjorde att vi haft ett antal blocket annonser på allt från fina matbord till skabbiga micros och en mixer..

Jag var lite emot det, för jag hatar alla muppar som ringer på blocketannonser. Men tjejen fick som vanligt som hon ville.

Inte nog med det så stod vi en dag på loppis också, sålde massa skit som vi aldrig använder längre.

Totalt har detta nu inbringat ca 10´ balubas. Jag måste erkänna att jag är chockad över hur bra det gått. Loppisen drog in nästan 3 lök bara den. Och några gamla NES-spel drog in 1200 pix.

*stalltips*

Blocket is tha shit! Sålde grejer för 30k som jag hade liggandes i förrådet och som jag Aldrig använde. Kan man lägga på nyare hoj istället! =)

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Smart brorsan va......har han inte sett programmet? Vet han inte att bilarna är ofta det första som ryker?

tkdrille

Guest
Nu missa jag början av de idag på reprisen. Men hade han inga skulder hos fogden ?
Allmänt korkad kille förövrigt och jävligt tråkig.

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
"Avsnitt 12 av 12. Mia började ta lån för att kunna shoppa redan på 80-talet. Idag har skulderna växt sig höga, och högen med oöppnade skolådor ännu högre. Ångesten över hur tvångsmässigt hon shoppar gör att Mia inte ens orkar använda de flesta av nyinköpen. Idag bor Mia i en lägenhet tillsammans med sina två barn. Men eftersom den ena tonårsdottern nyligen blivit mamma så finns ytterligare munnar att mätta: dels barnbarnet, men även dotterns pojkvän bor hemma hos Mia."

Låter ju trevligt :rolleyes:
Detta lär man kolla på. :D

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det är grymt skönt att kränga iväg en massa onödigt junk. Man får cash på fickan och utrymme att vänta sig i förrådet utan att man har ned något.

*stalltips*

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Just en snygg familj. Dottern fixar barn vid 16. Pojkvännen o kamphunden flyttar in i flickrummet. Mamma får sköta allt.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM