Lyxfällan

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Det var en fin beskrivning av en inbiten, LO-organiserad, socialdemokrat.

Precis, att hemförhållanden påverkar barn är ren kommunistpropaganda.
.
I verkligheten har föräldrar och hemförhållanden ingenting med ens självkänsla och värderingar att göra. Aktiva och deltagande föräldrar påverkar ju endast marginellt barnets framgång senare i livet. :)

Givetvis hade du blivit lika lyckad med två WT-päron som hellre satt på lokalpuben och lämnade dig själv med TV som om du har två föräldrar som stöttar, supportar och hjälper till med läxor och hela tiden sätter upp ramar, regler och delar med sig av kunskap och värderingar.

Det är pinsamt att alla inte fått din begåvning. Alla har ju egentligen samma IQ och samma möjlighet att bli sin egna lyckans smed som du. De är bara ren äcklig lathet som förhiundrar det och deras eviga vilja att parasitera på oss övriga... :)

socialdemokrat.

Själv hade jag fått för mig att det var de konservativa som envisades med att hela tiden älta värderingar och kärnfamilj. Vänsterpack vill väl mest sätta ungarna på dagis och andra anstalter för programmering.

Last edited:

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
BMW F800R
Vad hände med alla y-namn? Conny, Ronny, Sonny, Johnny osv?

Dessa namn var mkt populära inom en viss krets när min mamma var ung på 50-talet. De (framför allt) killar som hade namn som slutade på y hade alla en sak gemensamt. De kom från "tattarkvarteren". Slutade ditt namn på y var du med all säkerhet en småbuse eller så kom du åtminstone från "fel" kvarter. :D

Edit: övriga WT-namn: Nova (djurnamn), Axelina,Kim,Michelle (kille eller tjej?) & min egen "favorit" Madicken! SERIÖST! Vilket första intryck får man på första arbetsintervjun? "hej, jag heter Madicken Karlsson"

Last edited:

Memell

Sic Semper Tyrannis
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
YZF 600 -97
Det ultimata WT-namnet, alla kategorier, måste ändå vara...:

Cliff!

HUR FAN KAN MAN DÖPA SITT BARN TILL CLIFF?!?

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Eller varför inte byta ut k mot c utan hänsyn taget till om det följs av en mjuk eller hård vokal. Cevin/Cewin uttalas Sevin men hans föräldrar hade nog tänkt uttala det Kevin.
På flicksidan vill jag lägga till Cassandra, Tiffany, Stefanie, Michelle, Marika, Nathalie.

K följt av mjuk vokal ger ett "che"-ljud, så "korrekt" uttal är Chevin, och Chid (som rådjurskid!). Men eftersom det inte är svenska namn uttalas de efter ursprungsspråkets regler tyvärr.

Men sköna försvenskade uttal av engelska namn är fantastiskt tycker jag. Att uttala Georg precis som det stavas. Eller Janet. Eller Myrtle. :tummenupp

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
För varje drifig, lyckad person som dig och Valmers måste det ju existera en minst lika korkad person som haft föräldrar som är precis lika odugliga som din morsa faktiskt varit bra.

Varför då? För rättvisans skull? Så ingen känner sig kränkt?

Klart som korvspad att inte varje smart individ måste motsvaras av en korkskalle.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Varför då? För rättvisans skull? Så ingen känner sig kränkt?

Klart som korvspad att inte varje smart individ måste motsvaras av en korkskalle.

Det beror på om vi talar om absolut intelligensmässigt eller bara relativt till övriga. Kommer någon först kommer någon annan sist, kommer någon tvåa kommer någon annan näst sist. Men nej, visst, den exakta fördelningen mellan genier och äggskallar har jag faktiskt inte något vetenskapligt stöd för. Jag har däremot svårt att tro att det skulle väga över till geniernas fördel. :)

Fast å andra sidan, är SH representativt så är ju varenda djävel smart, framgångsrik och sin egna lyckas smed. Att sedan mindre än 3% kommer från sunkiga WT-förhållanden kan vi ignorera och låta alla självgoda SH:are leva i tron att de åstadkommit allt på egen hand utan någon som helst inverkan av goda uppväxt- och hemförhållanden...

PeP

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
Honda X11 original edition, Skyteam Gorilla 110cc
Jag stämmer inte in på alla andra sporthojare.....jag är ful, fet o ganska misslyckad dessutom har jag ett dåligt betalt jobb på ett lager. Men jag älskar att köra motorcykel, är det inte det som är huvudsaken på ett sånt här forum??

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag stämmer inte in på alla andra sporthojare.....jag är ful, fet o ganska misslyckad dessutom har jag ett dåligt betalt jobb på ett lager. Men jag älskar att köra motorcykel, är det inte det som är huvudsaken på ett sånt här forum??

Då e vi två. Fast jag är mer misslyckad för jag är arbetslös. Jag vann! Eller nåt.:yoparty

PeP

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
Då e vi två. Fast jag är mer misslyckad för jag är arbetslös. Jag vann! Eller nåt.:yoparty

Synd du inte bor i närheten då skulle jag bjudit dig på en öl samtidigt som vi diskuterade våra personliga misslyckanden:död

Memell

Sic Semper Tyrannis
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
YZF 600 -97
Tjeften!

Finns ju minst två bra Cliff iaf, Cliff Williams (AC/DC), Cliff Burton (Metallica).

Ja, helt korrekt, det är två bra Cliffs du nämner, men nu syftade jag på svenskar som döper sina svenska barn till Cliff. Ayrohole Mugutambu är kanske också ett jättebra namn någonstans på jorden, men om du är svensk med föräldrar som heter Ulla och Gösta känns namnet lite sisådär kanske. Vad jag syftade på var svenska WT-föräldrar och deras svaghet för att ge sina WT-barn "exotiska", utländska namn.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jo fast Lännart svarar inte "check" utan säger "Jo-män" och trycker till grovportionen med tungarn och pappret han inrett sin bänk med har ett mönster med CAT-375:eek:r i olika poser.

Du kunde ha beskrivit mig som barn där...

Mina fröknar i lågstadiet ringde hem när dom upptäckte att jag snusade....
Dock snusade jag inte portion utan lössnus, portion kom först ett par år senare, då i foliepåsar som hette tre ankare.....

PeP

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
Du kunde ha beskrivit mig som barn där...

Mina fröknar i lågstadiet ringde hem när dom upptäckte att jag snusade....
Dock snusade jag inte portion utan lössnus, portion kom först ett par år senare, då i foliepåsar som hette tre ankare.....

<för helvete hur gammal e du???..........lika gammal som mig??

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0