Klosse
Gudomlig sporthojare
Ser ingen tråd om detta, vilket gör mig lite förvånad. Är ju trots allt ett av få mc-evenemang med mycket stort antal deltagare. Körde inte själv, men tog ett par bilder på en plats dit deltagare uppmanades att köra efteråt och tänkte att det sannerligen krävs en del förändring för att intressera unga normalfungerande människor för motorcyklar. Musiken och hela inramningen var för de som har ”livets hårda skola” i sin Facebook-profil och det är klart att de har sitt fulla berättigande. Jag menar verkligen inte att håna någon. Men när man ser detta och känner till att medelåldern för svenska mc-ägare är 55 år, då undrar i alla fall jag vad alla som borde vara intresserade av att värna tillväxten av motorcyklister borde göra som de inte gör. Notera i bakgrunden vit Gold Wing med två silverrävar iförda så kallad varselväst. De utmärkte sig inte. Ej heller tröja över skinnställ, vilket var hur den som i mitten av 1990-talet ville ge intrycket ”tuff” ekiperade sig. Förändring och förnyelse krävs uppenbarligen och frågan är varför det går så makalöst långsamt. Kanske ett svenskt fenomen? Kanske blomstrar förnyelsen av motorcyklister i andra länder och delar av världen?
Last edited: