Mac/Apple-tråden

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det tycker jag låter bra, sitter själv och väntar på att Apple ska släppa en ny Mini snart (över 600 dagar sedan den uppdaterades senast).
Och en polare har en Mini till sin TV, det är fucking klockrent kort och gått :)

Men att köpa någon nu är troligen att skjuta sig i foten, i och med att det borde komma en uppdatering (unibody tro?) inom kort... tror det knappt fanns någon som tvekade på att den skulle komma på sista MacWorld Keynoten, men tji fick vi :(

Sitter i samma sits vbt Iphone. Ger mig fan på att de släpper en uppdaterad en vecka efter om jag slår till på en nu.

Såg hur mycket de gjort på MBP 17" så det kan hända grjer...

Hade Jag barjsat ut en rulle sedlar i stället för brun deg på senaste toalettritten så hade Jag slagit till på MBP 17" DiReCkT, bara inbyggt 3g som saknas.

A.C

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tenere 700
Det tycker jag låter bra, sitter själv och väntar på att Apple ska släppa en ny Mini snart (över 600 dagar sedan den uppdaterades senast).
Och en polare har en Mini till sin TV, det är fucking klockrent kort och gått :)

Men att köpa någon nu är troligen att skjuta sig i foten, i och med att det borde komma en uppdatering (unibody tro?) inom kort... tror det knappt fanns någon som tvekade på att den skulle komma på sista MacWorld Keynoten, men tji fick vi :(

Jo, fast ska man köpa en mini för att bara ha till teven så räcker det med en begagnad mini iofs.

En annan fråga: måste man regga sig på Itunes för att få över Remote programmet till sin Iphone?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jo, fast ska man köpa en mini för att bara ha till teven så räcker det med en begagnad mini iofs.

Njaoo, har man tänkt köra VLC till 720p eller 1080p filmer så är gamla Mac Mini inget att ha, för klent grafikkort eller processor, men framförallt hänger det visserligen på VLC som är riktigt uselt på att koda/streama så mycket information som 720p/1080p material innebär.

men en Mac Mini med programmet PLEX är stabilt och flyter på bra. Själv sitter jag förövrigt med en MacBook Pro 17" från Nov. 2006 och spelar upp 1080p film till en 46" utan hack eller strul (dock blir den varm och fläktarna drar på ganska duktigt bra hehe)

Och även om du ska köpa en begagnad Mini så är det ju ändå värt att vänta, priset på dessa bör ju sjunka (fast man vet ju aldrig riktigt hur det blir med Apple-produkter, lite som KTMer på blocket eller vissa Porsche-modeller hehe, enligt ägarna så ökar dom tydligen i värde)

A.C

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tenere 700
Sitter i samma sits vbt Iphone. Ger mig fan på att de släpper en uppdaterad en vecka efter om jag slår till på en nu.

Såg hur mycket de gjort på MBP 17" så det kan hända grjer..

Köpte en iPhone i veckan, så nu ska det fan inte släppas något nytt på ett tag. :mad:

Så du kan nog köpa en imorgon. :tummenupp

Last edited:

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Hoj
K7
Köpte en iPhone i veckan, så nu ska det fan inte släppas något nytt på ett tag. :mad:

Så du kan nog köpa en imorgon. :tummenupp

Va sega ni är, jag är inne på min 3:e iphone. :D

1:a var trasig vid leverans..

2:a tappade jag i badkaret när jag surfade lite.. och tro det eller ej den funkade efter det... sen tappa jag skiten i backen och då gick skärmen sönder.

3:e funkar fortfarande.

Måste säga att det är den bästa teknikpryl jag köpt! :tummenupp

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj

Den var faktiskt välgjord. :hihi Men börja inte nu med en massa PC vs MAC tjaffs. Skapa en sån tråd i stället. Om Jag behöver hjälp med något här vill Jag inte sitta och leta bland sidor av tokroliga filmer om varför det är bättre att ha en HP i pakelit med 8 anti-virus/spywareprogram och en dc-kontakt som man får vira under datorn för att den glappar.

Last edited:

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Nej nej, det var inte tänkt som en inlaga in Mac vs PC, filmklippet är roligt på helt egna meriter och tyckte med lite självdistans att det passade in i den här tråden :)

Men tycker folk att den ligger fel är det helt ok att inläggen om det tas bort :tummenupp

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Nej nej, det var inte tänkt som en inlaga in Mac vs PC, filmklippet är roligt på helt egna meriter och tyckte med lite självdistans att det passade in i den här tråden :)

Men tycker folk att den ligger fel är det helt ok att inläggen om det tas bort :tummenupp

Nej den var HELT ok specielt för att den var så bra gjord. Måste ju ha kostat fan bara för att få jäklas lite:rofl Menade snarare alla klassiska länkar til djuvbtuvbklipp på "Hi, My name is Brad and I´m a Mac"...

Ska Jag vara ärlig så tänkte jag "vaffan nu" de första 15 sekunderna av filmen innan jag hajade att det var ett joke:hihi

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
Själv har jag en apple macbook den sista vita 2.4 modellen. Riktigt nöjd med den, det som jag dock har att påpeka är apples priser på tillbehör. Dom ska ha närmare 3000kr för 4 giga minne till den och då fixa jag det för 36 euro(ca 340kr). Inte konstigt att dom tjänar pengar med sånna priser, helt jävla sjukt, annars är jag dock riktigt nöjd :)

Samma kan man ju säga om deras "extra" displayer... Suck sånna priser

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Själv har jag en apple macbook den sista vita 2.4 modellen. Riktigt nöjd med den, det som jag dock har att påpeka är apples priser på tillbehör. Dom ska ha närmare 3000kr för 4 giga minne till den och då fixa jag det för 36 euro(ca 340kr). Inte konstigt att dom tjänar pengar med sånna priser, helt jävla sjukt, annars är jag dock riktigt nöjd :)

Samma kan man ju säga om deras "extra" displayer... Suck sånna priser

:va Kolla om du har någon Mac-mek i stan. Jag lämnade in MBP 17 min efter att ha tappat ut ett par öl i den. Bytte till 500 gig hd, + en gig ram, räddade alla bilder, mp3, musik, dokument + arbete och allt gick på 5 + moms.

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
:va Kolla om du har någon Mac-mek i stan. Jag lämnade in MBP 17 min efter att ha tappat ut ett par öl i den. Bytte till 500 gig hd, + en gig ram, räddade alla bilder, mp3, musik, dokument + arbete och allt gick på 5 + moms.

Personligen tycker jag det låter dyrt men klart det är ju dyrt att ha saker på service. Dock så skulle 4 gig minne och en 500gb disk kosta ca 90 euro(about 850kr) att fixa, sen vet jag inte vad annat dom hamna att göra eftersom du fick för dig att hälla öl i datorn :)

Men det finns ju program för att återhämta skadad/förlorad data så jag hade försökt på det själv men alla är vi olika :) Inte för att bilder är ju alltid guld värda, speciellt om det är någon viktiga.

Edit: man kan säkert skriva till här att det spelade nog ingen roll om det var en "pc" eller "mac" som detta hände åt så hade det kostat ca. 5k att lämna in den :)

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Personligen tycker jag det låter dyrt men klart det är ju dyrt att ha saker på service. Dock så skulle 4 gig minne och en 500gb disk kosta ca 90 euro(about 850kr) att fixa, sen vet jag inte vad annat dom hamna att göra eftersom du fick för dig att hälla öl i datorn :)

Tipsa gärna om var du kan köpa en 500 GB 2,5" disk och 4 GB minne för det priset. Dustins billigaste 500 GB disk kostar 1235 kr. Det är inte så att du tänker på 3,5"?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Nej fasen, att köpa mer minne av Apple är som att bita sig själv u skrevet :hihi
Inte ens MacHuset m.m. rekommenderar det utan har andra minnen att sälja, för vettiga priset.

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Det ÄR dyrare att köpa mac/delar till mac men man får vad man betalar för. Jag blir fortfarande förvånad över hur problrmfri och bra min snart 3 år gamla MBP är. Har lagt ner knappt 20 totalt. Den är fyllt med allt Jag kan tänkas behöva och har ändå drygt 250 gig ledigt. Kan kolla en film på båten över till Visby på batteriet med fullt ljus och högt ljud. Allt bara funkar fi fan.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024