Du får kolla gärna men Backups.backupdb är mapp och i den du har först mapp av mac du tar backup på och sen i den mappar med olika datum i vilka du kan hitta ditt hdd kopierad i fil nivå. Image behövs inte pga sättet hur mac os är byggd, därför de gör inte den. Tänk bara om det var image filer hela tiden hur mycket tid skulle ta för Time Machine att visa fil när du klickar på datum scroller ;-)
Ahh, nu glömde jag detta såklart igår men du har säkert rätt. Dock angående att Image-fil skulle göra en långsam backup är helt fel. OSX monterar och hanterar olika image-filer som fysiska enheter. Exempelvis har jag ett par 100-gig stora VM-ware filer för att kunna köra andra OS. Samma för mina andra klonade Mac-diskar. Smidigt att låta de monteras för att sedan kunna ändra i ett komplett system samlat på "ett ställe"
Så med andra ord så borde det bara va att lägga över det som ligger på min backup hd idag till en time machine när jag köper en sån?
"Time Machine" är mjukvaran på din dator, men jag gissar på att du vill köpa en "Time Capsule"? Alternativt kan du köra "Time Machine" mot en NAS eller extern disk som det skrevs innan.
EDIT: Finder i Leopard klarar visst inte kopiera TM-backuper.
Last edited: