Jag har ett problem.
Fick en ny jobbdator, macbook pro, installerade win 7 via bootcamp.
Installerade Wmware fusion för att slippa boota om hela tiden.
Det visade sig att fusion inte riktigt klarar av grafiken på mitt cad-program.
Så idag när jag ska boota om för att börja jobba så vägrar windows starta.
Om jag kör ifrån fusion så går det igång, men inte om jag bootar.
Vad kan jag göra, felsäkert läge? Vad finns det för hjälpmedel på mac?
Testa att installera caffeine men det verkar vägra fungera. Finns det nått annat sätt att få datorn att ge fan i att gå i viloläge när man stänger locket?
Testa att installera caffeine men det verkar vägra fungera. Finns det nått annat sätt att få datorn att ge fan i att gå i viloläge när man stänger locket?
Den verkar inte heller funka, den söker likförb*nnat om det trådlösa nätet när jag öppnar locket..
Om du vill att den inte ska gå i viloläge när du stänger den är det nog bara hårdvarumodd som gäller.
Varför i hela världen vill du det? Låt den vara öppen i så fall - då funkar Caffeine skitbra.
Om du vill att den inte ska gå i viloläge när du stänger den är det nog bara hårdvarumodd som gäller.
Varför i hela världen vill du det? Låt den vara öppen i så fall - då funkar Caffeine skitbra.
Stänger den av bara farten och just nu kör jag internet från min 4a och då får jag para om dom varje gång.. Tänkte jag skulle slippa det tills jag får mitt riktiga internet.
Vägrar den boota från Windows-partitionen eller bootar den Windows för att sedan inte pp
Para om dem?
Kör du BT-parning eller Hotspot?
För när jag använder hotspot på iPhone4 så sätter jag bara på det på luren så känner datorn igen nätet och använder det automatiskt.
kör ip4 som hotspot. Men om jag haft locket stängt för länge så måste jag tända skärmen på ip4 för att macen ska hitta den
Yes, och det är för att iPhonen skall spara batteri för att inte skicka ut hotspot längre än en kvart utan att nån trafik går på nätet.
Vettigt tycker jag.
Har bestämt mig för en MacBook Pro.
Ska jag välja blank eller matt skärm (antireflexbehandlad), nån större skillnad?
Kan man välja när man köper dem?
Ska jag välja blank eller matt skärm (antireflexbehandlad), nån större skillnad?
Jag är inte säker men tycker mig ha sett att det finns "Glare" och "Antiglare"?
Den blanka är snygg och fungerar bra inomhus. Den är dock helt värdelös utomhus då den fungerar bättre som en spegel och inte en skärm.
Viste inte att man kunde välja faktiskt. Apple tog bort den matta för något år sedan men har då kanske tagit tillbaks den pga klagomål.
Den vägrar starta windows partitionen.
Jag installerade om bootcamp o win igår. Efter att ha pratat med supporten.
Men likt förbannat så låser det sig.
Jag håller nere alt-knappen vid uppstart, men när jag dubbelklickar på windows partitionen så fryser det bara.
Stog själv inför det valet för inte länge sedan. Till sist blev det en blank eftersom den är svartare, dvs man får bättre kontrast.
Insåg också att jag inte sitter utomhus så mycket och jobbar, och inomhus kan man ju oftast välja hur/var man sitter. Jag är nöjd.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|