Mac/Apple-tråden

Jag har en 17" Mbp och är nöjd med den som en del av min stationära arbetsplats, + 1 iMac 27a. Men att släpa runt den är bara jobbigt. Då är min air betydligt enklare och smidigare att ha med på resor som filmvisare och dokument lagrings maskin. Om jag inte ska jobba så följer paddan med istället.
Så; ska du jobba med film/bilder 17".
Ska du bara skriva och surfa, airen.
Ska du bara surfa, en padda

My 5 cents

hur funkar air att redigera bilder med ?
Fixar den det el krävs det Mbp för detta ?

kanske får bli en Pro i alla fall om jag ska ha den till bildredigering för photoshop och lightroom är ganska tungrodda mjukvaror.

hur funkar air att redigera bilder med ?
Fixar den det el krävs det Mbp för detta ?

kanske får bli en Pro i alla fall om jag ska ha den till bildredigering för photoshop och lightroom är ganska tungrodda mjukvaror.

Så länge du skaffar modellen med 4 GB ram så är min erfarenhet att den räcker gott och väl till vad du behöver. HAr iofs inte använt Lightroom, men att köra CAD, Photoshop, InDesign, och Illustrator samtidigt fixar den iaf, och den modellen jag använt är ändå den förra version. Den nuvarande har MYCKET snabbare processor.

Köp Air, du kommer inte ångra dig :)

Jag gick från en 15" Powerbook till den senaste 13" Air med i7 processorn och kan säga att jag inte saknar min gamla PowerBook det minsta.

Har haft min MacBook Pro i ett halvår nu typ, och det är lika kul att slå upp den varje gång :) Perfekt som pysseldator i TV-soffan.

MacBook Pro 17" sedan 2006, börjar klura på att nästa dator ska bli en iMac 27" och självklart behålla denna som ett komplement till den, men innan dess måste jag börja ogilla denna mer för att kunna ersätta den :)

Last edited:
MacBook Pro 17" sedan 2006, börjar klura på att nästa dator ska bli en iMac 27", men denna håller fan än :)

iMac är jag också sugen på, men det blir när vi flyttat till hus och jag får ett eget rum eller två där jag kan ha alla mina teknikprylar. Här finns inte plats och dessutom små ungar med långa fingrar :)

Man kan få en 27" iMad mid 2010 för en 10-12k. Kan det vara nåt, elelr skall man dubbla priset och få en "modern" ?

Last edited:
har ingen större koll på iMac's just nu, men känns som det hänt säker med dom den senaste tiden, och enligt Apple-tid bör en till uppdatering komma inom 150-200 dagar.

mid 2010 ska nog inte vara några problem, däremot kommer jag personligen kräva SSD på den efter att ha sett och pillat på polarens med en sådan hårddisk. uppstart färdig efter 7-8 sekunder med stora delar av Adobe-serien (photoshop, illustrator, indesign) och diverse andra program på autostart :tummenupp
Och är man lite spelnörd så vet jag att han lirar Dead Island på full grafik och Battlefield 3 utan problem (bootcamp, Windows 7).

Halloj!
Har ett problem; sen jag satte ett lösenord på mitt trådlösa nätverk måste jag varje gång datorn startar (både från heldöd och viloläge) klicka på nätverksloggan högst upp till höger och välja mitt nätverk för att den ska ansluta (behöver inte knappa in lösenord). Detta skapar viss irritation och fattar hur problemet ska lösas. Hur ska jag få dumburken att komma ihåg att den ska ansluta till mitt närverk?
Datorn är en Air, senaste modellen.

Halloj!
Har ett problem; sen jag satte ett lösenord på mitt trådlösa nätverk måste jag varje gång datorn startar (både från heldöd och viloläge) klicka på nätverksloggan högst upp till höger och välja mitt nätverk för att den ska ansluta (behöver inte knappa in lösenord). Detta skapar viss irritation och fattar hur problemet ska lösas. Hur ska jag få dumburken att komma ihåg att den ska ansluta till mitt närverk?
Datorn är en Air, senaste modellen.

Ta bort nätverket från din lista och koppla upp mot det igen. Minns inte exakt var man har det (sitter på Windowsmaskinen nu) men om du trycker på AirPort:en och sen Settings (Preferences eller vad det nu står) så ska du få upp en lista över sparade nätverk.

Ta bort nätverket från din lista och koppla upp mot det igen. Minns inte exakt var man har det (sitter på Windowsmaskinen nu) men om du trycker på AirPort:en och sen Settings (Preferences eller vad det nu står) så ska du få upp en lista över sparade nätverk.

Tack! Trodde jag provat det men efter ett namnbyte på nätverket så verkar det funka.

Äntligen kommer det en prisvärd och bra Äpple-dator:

:hihi sköna lösningar:

It has a distinct MacBook Air-like feel, but it comes with a silver plastic body (in matte finish) and we can feel it’s all plastic interior, and you would not believe this, the entire piece of plastic is sprayed with silver/steel spray paint to look like aluminum.

Viktigt med bra kylning också:

http://www.youtube.com/watch?v=KK13ongQzNU#!

Verkar verkligen prisvärd enligt testet, oavsett vilket OS man favoriserar...

http://micgadget.com/18694/unibody-macbook-air-knockoff-review/

Last edited:
Verkar verkligen prisvärd enligt testet, oavsett vilket OS man favoriserar...

Jo, att det är en skitdator är ju uppenbart, den bygger ju på netbook komponenter.

Det roliga är ju att folk bortser från den dåliga kvaliten och den undermåliga prestandan och köper den ändå för att det är ett äpple på locket.

Fast det är ju inte så konstigt kanske, det ingår ju i konceptet att betala förmycket för något med ett äpple på...

Återkom när något strupar och ingen kan hjälpa dig. Vi har ungefär 5% Apple på jobbet (både telefoner och datorer) men de genererar ungefär 25% av allt supportarbete. Dessutom kostar det mer än det resterande 75%.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick