Har köpt en macmini till mig själv i julklapp min första mac ... skall bli kul att prova. Men, vilka program/appar skall jag ha för att kunna koppla ihop den med iPhonen eller iPaden? Vill kunna styra datorn, men även streama film till padden. Har googlat men blir inte klokare. Den skall kopplas till TVn.
Kanske finns det andra sköna grejjor som går att göra? Länktips tas tacksamt emot.
Tack, skall kolla och testa när tomten varit här
PC-apparaterna blir dock kvar, då mac inte fixar alla program jag använder. Men nyfikenheten gjorde att jag var tvungen att testa en mac.
Fler frågor lär komma
Spel är inte intressant, utan det är cad och beräkningsprogram. Men jag ser inget problem i att ha flera "religioner" och köra både mac och PC. Men att kunna växla om till win 7 verkar smidigt, kan vara bra när frustrationen över att jag inte fattar IOS(?) slår till
Såg minin främst som en mediaspelare till TVn, trött på att mecka med PS3, XBOX och annat junk som aldrig funkar som jag vill (vilket säker beror på SBS )
Tack igen!
Jodå, det finns AutoCAD för Mac! =)Hmm, just CAD-program finns det inte jättemycket att välja på som är kompilerat direkt till OSX. Det finns en hel del bra mjukvara som VectorWorks, Autoscetch, Highdesign mm men tror inte AutoCad finns till Mac. Det går att köra men i så fall med hjälp av t.ex VMWare Fusion och Windows-versionen istället. Det funkar i OSX. Just HighDesign ska väl vara ett av de bättre men jag sysslar inte med CAD längre så jag är inte med på utvecklingen där.
Jag förstår att "tomten" ska ge dig en Mini mest som ett hemmabio-system men jag kan nästan slå vad om att det inte blir din sista Mac. Det är svårt att släppa när man väl sett ljuset
Själv jobbar jag mycket i Linux och Windows och egentligen väldigt sällan i OSX bortsätt från privat. Anledningen till att jag verkligen älskar OSX är just att jag får en Unix-platform som är ruggigt stabil till skillnad från många Linux/GNU varianter idag samtidigt som väldigt många stora program körs bättre på OSX än någon annan plattform och samtidigt slipper jag nackdelarna som Windows för med sig.
Finns det något smidigt sätt att växla mellan öppna fönster i Finder?
Jag har inte reflekterat över att de fönster jag öppnar förblir öppna, så upptäckte att jag hade 15x fönster öppet av samma. Lite svårare att se än i windows där man ser alla öppna fönster.
Finns det något smidigt sätt att växla mellan öppna fönster i Finder?
Jag har inte reflekterat över att de fönster jag öppnar förblir öppna, så upptäckte att jag hade 15x fönster öppet av samma. Lite svårare att se än i windows där man ser alla öppna fönster.
Jag noterar att det OS X Lion redan är inne på sin tredje uppdatering. Till min förvåning upptäckte jag att jag fortfarande kör 10.7.0. Förlorar jag något avgörande på att inte uppdatera? Jag har inte upptäckt några buggar, och har en flera år gammal dator.
Ska du uppdatera från .0-versionen så kör comco-uppdateringen från hemsidan och inte via programuppdateraren. Då är du säker på att få alla små uppdateringar och undvika strul (vilket några lär ha gjort).
F10 (eller Fn+F10 om du har en laptop) för att se alla öppna fönster för ett enskilt program.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|