Blir inte klok på min dator. Testat att ladda ner filer direkt på en extern hårddisk istället och det verkar fungera utan att datorn säger ifrån att hårddisken är full och att man ska spara ner på en annan disk. Testade även en annan webläsare Firefox och fick felmeddelande när jag laddade ner fil på datorns egen hårddisk. Den säger dock bara att ett fel uppstått och föreslår en annan disk. Säger inte specifikt att hårddisken är full. En sak jag noterade som kanske är en inställningssak är att Firefox sparade filerna i två filer där den ena är tom och man måste döpa om den andra. Kanske en inställningssak.
En annan skum grej drabbade mig precis. När jag går in på Aftonbladets hemsida så laddas det ner en fil som heter 980x120_2.swf. Jäkligt irriterande. Jag återställde Safari och inget hjälper
Bäst att undvika Aftonbladet verkar det som. Vad fan är Shockwave Flash? Det är det som uppstår när man Googlar ändelsen i filen.
Jag misstänker i alla fall att det är något som är fel i hårdvaran i datorn eftersom Safari laddar ner filer problemfritt på en extern hårddisk. Samma filer avbryts med meddelande att disken är full i de flesta fallen. Jag kan slänga över 30 GIG från en extern hårddisk utan att datorn säger ifrån att den är full. Problemen uppstår när man laddar ner filer från vanliga tjänster på nätet. Spelar ingen roll vilken eller vilken typ av fil det rör sig om. Småfiler verkar gå bra utan att datorn säger ifrån. Jag hittar inte min Ethernet kontakt till min Air så jag har inte testat att ladda ner på datorns hårddisk via kabel. Det är väl det enda som återstår att testa.
Återförsäljaren hittade som sagt inget fel på datorn, men bad mig samla på lite dokumentation så att de kan ha något mer specifikt att gå på. Datorn har inte gjort så här tidigare. Jag har som sagt installerat om hela datorn från grunden och hårddisken är i princip tom förutom operativsystemet.