imaster
Bah
Det värsta med den är att det är så svårt att börja använda riktig mus sen igen...
Det värsta med den är att det är så svårt att börja använda riktig mus sen igen...
Tack för dom kommandona!!!Jag höll faktiskt på att skriva i mitt förra inlägg att jag fullkomligt älskar tangentbordet på MacBook:en, det är sanslöst skönt att skriva på. Samma med de stationära (samma tangentbord ).
De knappar du saknar kan tänkas vara Home, End och Del? Home: tryck på Kringla+Uppil, End: Kringla+Nedpil och Del: fn+backspace. Sen om du vill scrolla i t.ex. en 80-inläggstråd på SH så trycker du Alt+Ned/Upp för att scrolla en skärmslängd i taget.
Tack för dom kommandona!!!
Dock funkar inte Alt+Ned/Upp för mig Kringla+Nedpil och Del: fn+backspace funkar fint. Vad är fel?
Har en MacBook med Mac OS X 10.5.8.
Eller så köper man en PC med Win!
Jag är jättenöjd, alla knappar finns på tangentbordet och fungerar rakt "out of the box"
Eller så köper man en PC med Win!
Jag är jättenöjd, alla knappar finns på tangentbordet och fungerar rakt "out of the box"
Varför är Mac ägare så rädda för att PC folket ska rekomendera saker baserat på egna erfarenheter?
Fråga Neutral, han tycker att det är jättebra!
Jag är inte "rädd" eller något annat än irriterad på att du i mobiltrådar smädar iPhone (baserat på felaktigheter), i pc-trådar snackar om dåliga iPhone/macar och nu i en mactråd snackar PC... det är det enda jag stör mig på.
/PC-människa som kör Mac också.
Enligt Neutral är man just rädd om man ber folk hålla sig till ämnet PC när han vill diskutera Mac i en PC tråd.
Men jag är bättre än så, jag raderar mina övriga inlägg....
(att dom är citerade kan jag tyvärr inte göra något åt)
Tack, det funkade klockrentNästan överallt fungerar space som PgDn och shift-space som PgUp. Prova det.
Enligt Neutral är man just rädd om man ber folk hålla sig till ämnet PC när han vill diskutera Mac i en PC tråd.
Hur slår man på knapplåset manuellt?
Tryck en gång snabbt på power-knappen uppe till höger.
Om du trycker på power när det ringer så nekar du samtalet. Trycker du på volym ner när det ringar så tystar du bara signalen.
En annan "dold" feature är att trycka på power och home samtidigt så tar du ett screenshot som hamnar i kamerarullen.
Tryck en gång snabbt på power-knappen uppe till höger.
Om du trycker på power när det ringer så nekar du samtalet. Trycker du på volym ner när det ringar så tystar du bara signalen.
En annan "dold" feature är att trycka på power och home samtidigt så tar du ett screenshot som hamnar i kamerarullen.
Har problem med att spela flash-filmer (typ youtube) när jag kör Chrome. Funkar att titta på och så men datorn blir varm snabbt och därför kör fläkten på full rulle.
SMC Fan Control säger att CPUn är 85grader och fläkten kör på 6krpm.
Tittar jag på samma film med Safari istället håller sig datorn runt 65 grader och 1,8krpm.
Har samma problem om man kör i en annan användare på datorn.
Någon som sett/hört något eller har något bra förslag?
Macbook 2,4 Unibody 10.6.2.
Någon som sett/hört något eller har något bra förslag?
Macbook 2,4 Unibody 10.6.2.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |