Flash är väl känt för att dra mycket CPU i Mac OS X.
10.1 beta2 av Flash ska tydligen vara ett rejält lyft, rejäla förbättringar som i vissa fall innebär att CPU-användning sjunkit från 70-80% till runt 30-35%. Har strulat för mig när jag använt den med Chrome dock.Flash är väl känt för att dra mycket CPU i Mac OS X.
Har gått runt i två dagars tid och hatat Mac...
Helt plötsligt tappade jag kontakten med min AirPort Express som jag hade kopplad till stereon.
Provade köra återställningar både hit och dit utan att lyckas ansluta den till nätverket... Tryckte i tidigare versioner av mjukvaran osv, fan va arg jag var på "Apple in California"...
Kopplade ihop via kabel istället, och se, det funkade ju kanon...
Hmm.. Kan det vara det trådlösa som är kajko?
-NÄ, för när jag återställer till fabriksinställningarna så dyker enheten upp så fint...
Till slut så blåste jag rent hela systemet med router och allt... När jag sen hade ställt in allt på nytt var det inga problem alls. Nu ljuder musiken ur stereon igen!
Summa: Skitrouter!!! Jag vill ha en AirPort Extreme istället!
Jag älskar Apple!
'Men extreme har väl inte funktionen för att strömma ljud till stereon?
Jag är galet sugen på en express, avråder du alltså från köp?
Men express, har en sådan som är kopplad till stereon och det kommer bli fler till kök, bastu osv..
Har den några brister? Passthrough och liknande är inte superviktigt då min anslutning inte är så fet att den kommer vara nära belastningsgränsen.
Jag hade gärna sett implementation av dyndns eller dylikt i routern (de flesta, även billigaste, alternativen har det).
Sen är den vansinnigt dyr för vad den gör, du får liknande routrar men med bra mycket bättre prestanda för halva pengen. Och ja, Applegrejer är oftast prisade lite högre men det här är bara larvigt.
När man spelar musiken trådlöst, går det bara via iTunes?Nu har jag skaffat en Airport express. Jag var lite orolig innan att den inte skulle gå att införliva i ett befintligt WLAN, men det var hur enkelt som helst. Bara starta Airport och fylla i uppgifterna så var det klart. I med stereopluggen och åka. Hur smidigt som helst. Nu blir det att försöka ställa skrivaren på nåt vettigt ställe så kan snart den stationära datorn pensioneras efter flera års försök...
Som standard ja, men du kan installera Airfoil och sen skjuta ut ljud från vilken app som helst som jag förstår det.
Om det funkar är det king ju!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |