Mariestad o närheten! samåkning?

The-Edge

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Mariestad(högelid)
Hoj
YZF Thunderace
Tjo på er alla hojjåkare..

Jag är ny här inne på sporthoj.com och har inte orkat att plöjja igenom alla trådar och inlägg men jag tror jag är på rätt ställe nu ....
Skulle vara kul i fall vi kunde samla ihop ett stort gäng här i mariestad träffas för några åkturer tillsammans.
Ett förslag är att nån drivande person som har mycke kontakter runt mariestad skickar mail till alla om ett mötesdatum o plats som vi kan samlas på för att lära känna varandra.
Ett andra förslag är att vi addar varandra på messenger och sätter in alla hojjåkare i en egen grupp och hur det ska gå till har jag med ett förslag på ... den som känner sig manad o är en spindel i nätet sätter sig ner och skickar mail till alla som han vet runt om kring Mariestad om att dom ska skicka sin messenger-adress tillbaka till spindeln + att dom kan skicka vidare till sina i hojjåkarkompisar i närheten att göra det samma och därefter lägga ut det på forumet här så att man kan adda varandra.

Hoppas att ni fatta och att det inte var för rörigt så ses vi snart på vägarna runt Mariestad.

Mvh:Mattias (Edge)
 

destruid

Carpe Diém!
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Mariestad
Hoj
Lean Mean Wheelie Machine
The-Edge skrev:
2335103 Tjo på er alla hojjåkare..

Jag är ny här inne på sporthoj.com och har inte orkat att plöjja igenom alla trådar och inlägg men jag tror jag är på rätt ställe nu ....
Skulle vara kul i fall vi kunde samla ihop ett stort gäng här i mariestad träffas för några åkturer tillsammans.
Ett förslag är att nån drivande person som har mycke kontakter runt mariestad skickar mail till alla om ett mötesdatum o plats som vi kan samlas på för att lära känna varandra.
Ett andra förslag är att vi addar varandra på messenger och sätter in alla hojjåkare i en egen grupp och hur det ska gå till har jag med ett förslag på ... den som känner sig manad o är en spindel i nätet sätter sig ner och skickar mail till alla som han vet runt om kring Mariestad om att dom ska skicka sin messenger-adress tillbaka till spindeln + att dom kan skicka vidare till sina i hojjåkarkompisar i närheten att göra det samma och därefter lägga ut det på forumet här så att man kan adda varandra.

Hoppas att ni fatta och att det inte var för rörigt så ses vi snart på vägarna runt Mariestad.

Mvh:Mattias (Edge)


Tjenare o välkommen hit..
Säg till när du vill ut o åka bara, ja e alltid sugen..
Kanske en sväng ikväll?:banana
 

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Södra
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Jag va nere i Tidaholm och hälsa på föräldrarna för några veckor sen, såg många justa vägar med 90 på men inte mycke hojjar. är det bar ni två runt om där :)
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
The-Edge skrev:
2335103 Tjo på er alla hojjåkare..

Jag är ny här inne på sporthoj.com och har inte orkat att plöjja igenom alla trådar och inlägg men jag tror jag är på rätt ställe nu ....
Skulle vara kul i fall vi kunde samla ihop ett stort gäng här i mariestad träffas för några åkturer tillsammans.
Ett förslag är att nån drivande person som har mycke kontakter runt mariestad skickar mail till alla om ett mötesdatum o plats som vi kan samlas på för att lära känna varandra.
Ett andra förslag är att vi addar varandra på messenger och sätter in alla hojjåkare i en egen grupp och hur det ska gå till har jag med ett förslag på ... den som känner sig manad o är en spindel i nätet sätter sig ner och skickar mail till alla som han vet runt om kring Mariestad om att dom ska skicka sin messenger-adress tillbaka till spindeln + att dom kan skicka vidare till sina i hojjåkarkompisar i närheten att göra det samma och därefter lägga ut det på forumet här så att man kan adda varandra.

Hoppas att ni fatta och att det inte var för rörigt så ses vi snart på vägarna runt Mariestad.

Mvh:Mattias (Edge)

:hej kul med fler folk. Samåkningar oftast sker med kort varsel . Gör som "skövde" skriv dag, tid och plats så möter dem som kan upp. :tummenupp

Man brukar träffa många av "shfolket" på bankörningar på kinnekulle, där brukar jag informera om "våra" samåkningar (skövde o mariestad) o hoppas att folk sprider detta vidare.
 

destruid

Carpe Diém!
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Mariestad
Hoj
Lean Mean Wheelie Machine
Hallo gott folk! väcker lite liv i denna döda tråd, vad gör alla? idag regnar det ju så det e ju inte direkt mc väder..

Snart är det ju hjulafton i lidkpg, Vilka åker ner?

Program för hjulafton:

http://www.hjulafton.nu/program.asp

Kan ju vara värt o åka ner o ta en titt eller vad sägs?

Ha det gott!
 

destruid

Carpe Diém!
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Mariestad
Hoj
Lean Mean Wheelie Machine
AdamGS500 skrev:
2342983 hjulafton är klockrent!

tyvärr grymt mycket folk också hehe...

:huvet


ok, ja e i valet o kvalet om ja ska åka hoj eller om ja ska åka ner i bil med några polare o kanske ta några öl där nere..får la se hur ja gör..
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
destruid skrev:
2341269 Hallo gott folk! väcker lite liv i denna döda tråd, vad gör alla? idag regnar det ju så det e ju inte direkt mc väder..

Snart är det ju hjulafton i lidkpg, Vilka åker ner?

Program för hjulafton:

http://www.hjulafton.nu/program.asp

Kan ju vara värt o åka ner o ta en titt eller vad sägs?

Ha det gott!

På söndag är det återigen körning på kinnekulle :hej ser väl några av er där. 2fast4some ska köra o jag kommer att komma dit med bilen fullpackad som vanligt med depåstöd, mat, motivations :whip, kamera, silvertejp, paraply o annat viktigt :hihi Hoppas kunna ta mig några varv bakpå :banana
 
Last edited:

The-Edge

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Mariestad(högelid)
Hoj
YZF Thunderace
Kinnekulle i grupp

2fast4hjo skrev:
2343773 På söndag är det återigen körning på kinnekulle :hej ser väl några av er där. 2fast4some ska köra o jag kommer att komma dit med bilen fullpackad som vanligt med depåstöd, mat, motivations :whip, kamera, silvertejp, paraply o annat viktigt :hihi Hoppas kunna ta mig några varv bakpå :banana



Tjo alla mc-knuttar/knuttor jag tänker åka till kinne kulle i morgon söndag 6/8-06 och om det är några som vill följa med så står jag och förhoppnigsvis fler på Statoil inne i Mariestad klockan 11.00 för att vänta in fler.
Vid frågor ring 0705222592 mvh:Mattias (Edge)
 

destruid

Carpe Diém!
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Mariestad
Hoj
Lean Mean Wheelie Machine
The-Edge skrev:
2353123 Tjo alla mc-knuttar/knuttor jag tänker åka till kinne kulle i morgon söndag 6/8-06 och om det är några som vill följa med så står jag och förhoppnigsvis fler på Statoil inne i Mariestad klockan 11.00 för att vänta in fler.
Vid frågor ring 0705222592 mvh:Mattias (Edge)


Fan:huvet

Mina gasvajrar(2) gick av igår o har inte fått tag på nytt så ja kan fan inte åka med, hade vart riktigt skoj annars..så jävla irriterande att dom gick av kvart i sex igår kväll, hann inte till nån som kan ha o idag var det kört, semestertider..kan inte köra förräns nästa vecka nån gång..men ha en trevlig resa allihopa som ansluter!!
 

SteveO

sh wannabe! ;)
Gick med
3 Nov 2005
Ort
Mariestad
Hoj
Kawa Z750 ltd Till salu....:)
hemma efter en helg på väst kusten, hunnebostrand och runt om kring.
det var kul att va mc semester iaf! :)
känner verkligen för mc byte..........
 

destruid

Carpe Diém!
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Mariestad
Hoj
Lean Mean Wheelie Machine
SteveO skrev:
2359132 hemma efter en helg på väst kusten, hunnebostrand och runt om kring.
det var kul att va mc semester iaf! :)
känner verkligen för mc byte..........

Låter härligt det..
Mcbyte? din e la fin o glida omkring på? bekväm osv..
men det e klart, det är gött när det händer nåt om man vrider på rullen:tungan
 

destruid

Carpe Diém!
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Mariestad
Hoj
Lean Mean Wheelie Machine
AdamGS500 skrev:
2359368 MC-Åkare!

Hör av er om ni är intresserade av ett nytt forum

/Adam


Blev det inte av med skaraborgsforumet? va la ett jävla tjafs om vem som skulle vara moderator m..m..?
Orka bry sig...
 

AdamGS500

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Ort
Lidköping
Hoj
Suzza
det brukar ju vara så.. tyvärr

tänkte att vi kunde starta en klubb på glidarhoj.se och få ett eget forum där istället
 

destruid

Carpe Diém!
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Mariestad
Hoj
Lean Mean Wheelie Machine
AdamGS500 skrev:
2364167 det brukar ju vara så.. tyvärr

tänkte att vi kunde starta en klubb på glidarhoj.se och få ett eget forum där istället


Glidarhoj? haha det e la inte riktigt min typ av hoj..
De flesta här åker ju sporthoj eller så men fråga steveO, han åker ju gammal krompråm...:tungan
 

destruid

Carpe Diém!
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Mariestad
Hoj
Lean Mean Wheelie Machine
AdamGS500 skrev:
2372612 namnet är missledande :)

Glidarhoj/touring/köramcforum :D


Jojo men jag har en viss känsla av att det är mycket kronmpråmar osv iaf..
Långstäckta körningar m.m..?
ja kommer inte så långt med min hoj..har inte direkt nån glidarkomfort..
 

destruid

Carpe Diém!
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Mariestad
Hoj
Lean Mean Wheelie Machine
The-Edge skrev:
2374529 Jag har ett förslag till dig destruid ...köp en annan hoj då ...så att du kan köra lite bana.

Mvh:The-Edge


Köra bana? Funkar ju o köra motard på bana? eller gör det inte det tycker du?
Ja har kass komfort på min hoj men den e roligare än plastraketer osv iaf..
Min förra hoj va en R6a..Visst det va oxå en kul hoj men motard är roligare i vilket fall som helst..
Har ett förslag till dig oxå The edge, prova motard nån gång..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top