Tack Anders.
Hittade felet till slut....att jag inte förstod snabbare.
Choken flyger ut vid ladd, eftersom jag aldrig använder den så tog det tid innan jag förstod.
Tack vara felsökandet så hittade jag andra fel, dåliga o-ringar, hög flottörnivå och läckande flottörnålar.
Så det kanske var bra ändå
Nu går hojen renare o finare på låga varv.
Det konstiga är att effekten kommer senare, enligt laddtrycksmätaren.
Kan det vara att den går för magert?
Well, ska göra en första bänkning idag, så det visar sig.
Körfortfarande med gamla Garreten med SAABs kassa downpipe o inget laddkyl, så det blir nog inte jättehöga värden.
Men ska bli kul att se och få koll på bränsleblandningen.
Vinterknäck blir byte till TD04 och laddluft.
Gör det som alla redan gjort, på 90-talet...
Hittade felet till slut....att jag inte förstod snabbare.
Choken flyger ut vid ladd, eftersom jag aldrig använder den så tog det tid innan jag förstod.
Tack vara felsökandet så hittade jag andra fel, dåliga o-ringar, hög flottörnivå och läckande flottörnålar.
Så det kanske var bra ändå
Nu går hojen renare o finare på låga varv.
Det konstiga är att effekten kommer senare, enligt laddtrycksmätaren.
Kan det vara att den går för magert?
Well, ska göra en första bänkning idag, så det visar sig.
Körfortfarande med gamla Garreten med SAABs kassa downpipe o inget laddkyl, så det blir nog inte jättehöga värden.
Men ska bli kul att se och få koll på bränsleblandningen.
Vinterknäck blir byte till TD04 och laddluft.
Gör det som alla redan gjort, på 90-talet...