MC Folket RASAR, CHOCKHÖJNING av fortkörningsböter!

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
VRM Roffe skrev:
Dom där Jäkla plåtskåpen och Örjan Brodin kan fara åt Helvete!!!!!!!!!!
Seså, du behöver inte hålla igen. Berätta nu vad du egentligen tycker :D

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Tjänstemin...........

Så här går det när man har tränat för hårt på sin "Tjänstemin"...........

Har dess utom för mig att tidigare inlägg har snuddat vid någon form av kompisskap.....
Det här måste väl vara någon form av kåranda va?

Tänk vad skönt att veta att dom där står och haffar oss nästa vecka med Tjänstemin,tjänstevapen mm och berättar för oss vilket dåligt omdömme vi har....... :arsele

Full polis på Café Opera
En berusad polisman viftade med sin tjänstelegitimation på Café Opera i Stockholm och åberopade sin ställning som polis.

Detta när ordningsvakterna gjorde ett ingripande mot hans kamrat.

Nu har polismannen anmälts till Rikspolisstyrelsens personalansvars- nämnd, skriver Aftonbladet.

MMMm Fina killar det där.......Säkert killar som har kollat för mycket på Persbrant kanske????

jannewall

Buse
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
Suzuki DR650
War-psycho skrev:
Jo, fast om du när du får en bot av Kjelle så har han ju en "tjänstemin" & en "polisiär attityd" som han uttryckte det, till skillnad mot den trevliga ton han har här. :D :hihi :rofl

(Sorry, men kunde bara inte låta bli... hihihi.)

Har faktiskt nästan aldrig haft något problem med det, är man trevlig så blir man 9ggr av 10 trevligt bemött tillbaka, bara 2 gånger som jag blivit irriterad av att ha blivit stoppad av polisen, och i alla fallen hade jag gjort fel.

Ena gången jag vart irriterad, var när jag vart stoppad av konstapel hamrin, han är tydligen ökänd (tror det är så han heter)

Bakljus var lite glappkontakt så det hade slocknat när jag körde, jag vart stoppad, jag ruckade lite på kontakten och visade att den fungerade och sa att jag skulle dra på lite 5-56.

Det hjälpte inte och jag åkte på en ombesiktning för det.

Så om dom har tjänstemin eller inte spelar inte så stor roll, jag kan ju ta på min "busemin" & en "förargad medborgare som inte gjort något attityd" :D

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
VRM Roffe skrev:
Så här går det när man har tränat för hårt på sin "Tjänstemin"...........

Har dess utom för mig att tidigare inlägg har snuddat vid någon form av kompisskap.....
Det här måste väl vara någon form av kåranda va?

Tänk vad skönt att veta att dom där står och haffar oss nästa vecka med Tjänstemin,tjänstevapen mm och berättar för oss vilket dåligt omdömme vi har....... :arsele

Full polis på Café Opera
En berusad polisman viftade med sin tjänstelegitimation på Café Opera i Stockholm och åberopade sin ställning som polis.

Detta när ordningsvakterna gjorde ett ingripande mot hans kamrat.

Nu har polismannen anmälts till Rikspolisstyrelsens personalansvars- nämnd, skriver Aftonbladet.

MMMm Fina killar det där.......Säkert killar som har kollat för mycket på Persbrant kanske????

Nej det är knappast skönt att bli "haffad".

Jag delar din uppfattning om konstaplar som har missuppfattat varför de anställdes. Ut med dem i kylan. :mad:

VRM Roffe

Gick med
20 Apr 2004
Hoj
CHROLO skrev:
Nej det är knappast skönt att bli "haffad".

Jag delar din uppfattning om konstaplar som har missuppfattat varför de anställdes. Ut med dem i kylan. :mad:

Listan fortsätter hur vanliga mäniskor blir utsatta av kåren.........

Det är fullständigt Fördjävligt hur det blir när det ska Haffas till varje pris!!!!!!!!

Hur i helvete ska det finnas nått förtroende mellan polismakten och trafikanten när det är på det här viset.

Det är varken första eller sista gången det blir så här...........

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt Polisens bondfångeri!

Pajjasar i krogkön och Snutar som räknar längd som ungarna i dagis....

Lögner och mened och polismannes version väger alltid tyngre....

Här avslöjas polisens fusk
Här bryter polisen mot lagen för att sätta dit Philip Raine, 58, för fortkörning.
Mätningen stoppas hundra meter för tidigt - och hastigheten blir avsevärt högre än vad den egentligen var.
- Jag misstänkte direkt att det var något konstigt, säger Philip Raine.
Videofilm friade Philip, 58, från åtalet om fortkörning

FICK RÄTT Philip Raine vägrade att skriva på fortkörningsböterna - nu har han fått rätt.
Foto: JACOB BOSTRÖM
TV Videofilmen avslöjar poliserna Så mixtras mätningarna för att sätta fast fortkörare.

Trafikpolisen i Östergötland är känd för att vara effektiv, det har många fortkörare fått erfara genom åren.
Kanske är den för effektiv, kan Aftonbladet TV visa i dag.
När Philip Raine kom körande på riksväg 50 mellan Vadstena och Ödeshög upptäcktes han av en polisbil. De tyckte att han körde fortare än de 70 km/tim som råder på sträckan, och tog upp jakten.
Samtidigt startade de en klocka för att mäta hastigheten - polisen klockar tiden det tar för bilisten att köra mellan två utvalda punkter.

Är inte i närheten
I det här fallet är punkterna stället där Philip kör förbi poliserna, och två 50-skyltar några hundra meter bort.
Men polismannen som sköter mätningen stoppar klockan för tidigt: Philip är inte i närheten av 50-skyltarna.
I efterhand har mätavståndet uppskattats till cirka 100 meter för kort, därmed blev hastigheten för hög.

"Ett misstag"
Enligt den klockande polismannen skulle Philip kört i 97 km/tim, 27 kilometer över den tillåtna hastigheten. I böter innebär det 1600 kronor och risk för indraget körkort.
- Jag vägrade att skriva på eftersom jag inte körde för fort, säger Philip Raine.
Vid tingsrättsförhandlingen häromdagen avslöjades polismännens fusk av deras egen videoupptagning. Trots det vidhöll den aktuella polismannen under ed att han inte gjort något fel.
Åklagaren har nu lagt ner åtalet mot Philip Raine och inlett en förundersökning om bland annat mened mot polismannen.
-Vi har begått ett misstag och det är beklagligt, säger Hans Lundgren, chef för trafikpolisen
i Östergötland, till Aftonbladet TV.

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
KTM 640 sm
Kul om tex. jag skulle få 4 lax i böter, då hade ja fått spara mitt studiebidrag 4 månader , 4 månader utan en krona över till något annat.. :näsblod

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
VRM Roffe skrev:
...Vid tingsrättsförhandlingen häromdagen avslöjades polismännens fusk av deras egen videoupptagning. Trots det vidhöll den aktuella polismannen under ed att han inte gjort något fel....
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,790600,00.html

Det är just detta som jag snackar om.

Det är ju sjukt att poliser måste försöka vidhålla att dom är felfria.
Folk skulle acceptera deras misstag bättre, om dom inte hela tiden förnekar sina fel.
På såna här forum så går det minsann bra att konstatera "att vi poliser inte är felfria, och kanske missar ibland.", men när det kommer till kritan i tjänsten är det en annan femma. Då ska det förnekas i absurdum, och helst försöka skylla på motparten istället.

Snart blir väl folk som blir skjutna av polisen också åtalade för stöld av statlig egendom (=kulorna).
Ta bara Göteborgskravallerna. Varje gång man påpekar polisens fel där, så blir man utpekat som nån radikal stenkastarsympatisör, istället för att erkänna att även polisen begick grova tjänstefel & brott.
Det har ju alla sett på filmerna hur t.ex. en polis sparkar på en sittande passiv demonstrant, skott som flyger i huvudhöjd på en flyende folkmassa, hur poliser tar upp gatstenar och kastar tillbaka på demonstranterna (som för övrigt knappast hamnar på den demonstrant som slängt stenen).

INGEN polis har blivit fälld för något av detta, trots filmbevis.

Mest för att poliserna "inte kunnat identifierats".
Jojo, så mycket för den genomhederlige svenske polismannen.
Ingen kollega som sett eller hört nåt sånt där inte.
Eller känner igen sig själv, eller sin kollega på bildmaterialet.
(Det är ju dessa personer som ska vara experter på "utredningsarbete", och ska lösa Palme-mordet m.m., men alltså inte klarar av att hitta en kollega som finns på bild/film.)

Alltså inte nog med att det är poliser som gör sånt, utan det värsta är att för varje "rötäggspolis" som finns, så finns det 10 stycken poliser som står brevid och skyddar honom.

Det är sånt som sabbar folks förtroende för svensk polis.
Speciellt när man inte känner att dom finns där när man själv behöver dom.
Om svensk polis la ner lika mycket energi på att lösa sin primära arbetsuppgift, d.v.s. att hjälpa folk, som dom gör på att urskuldra sig & förneka deras egna misstag, så skulle nog både brottstatistik och folks förtroende se annorlunda ut.

Men jag antar att det är mycket lättare att förneka, än att förbättra sina brister.

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
KJECOP skrev:
Vågar jag hoppas på att jag är en av dessa "Forumpoliser"...?

Klart du kan. Det är i första hand dig och CHROLO Jag tänker på. :tummenupp

Trådpolis har Jag själv blivit kallad och det är man när man blygsamt påpekar att filmem med killen som landar en cross i en skåpbil redan varit uppe 10 under dagen i andra trådar.

War-psycho skrev:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,790600,00.html

Det är just detta som jag snackar om.

Det är ju sjukt att poliser måste försöka vidhålla att dom är felfria.
Folk skulle acceptera deras misstag bättre, om dom inte hela tiden förnekar sina fel.
På såna här forum så går det minsann bra att konstatera "att vi poliser inte är felfria, och kanske missar ibland.", men när det kommer till kritan i tjänsten är det en annan femma. Då ska det förnekas i absurdum, och helst försöka skylla på motparten istället.

Snart blir väl folk som blir skjutna av polisen också åtalade för stöld av statlig egendom (=kulorna).
Ta bara Göteborgskravallerna. Varje gång man påpekar polisens fel där, så blir man utpekat som nån radikal stenkastarsympatisör, istället för att erkänna att även polisen begick grova tjänstefel & brott.
Det har ju alla sett på filmerna hur t.ex. en polis sparkar på en sittande passiv demonstrant, skott som flyger i huvudhöjd på en flyende folkmassa, hur poliser tar upp gatstenar och kastar tillbaka på demonstranterna (som för övrigt knappast hamnar på den demonstrant som slängt stenen).

INGEN polis har blivit fälld för något av detta, trots filmbevis.

Mest för att poliserna "inte kunnat identifierats".
Jojo, så mycket för den genomhederlige svenske polismannen.
Ingen kollega som sett eller hört nåt sånt där inte.
Eller känner igen sig själv, eller sin kollega på bildmaterialet.
(Det är ju dessa personer som ska vara experter på "utredningsarbete", och ska lösa Palme-mordet m.m., men alltså inte klarar av att hitta en kollega som finns på bild/film.)

Alltså inte nog med att det är poliser som gör sånt, utan det värsta är att för varje "rötäggspolis" som finns, så finns det 10 stycken poliser som står brevid och skyddar honom.

Det är sånt som sabbar folks förtroende för svensk polis.
Speciellt när man inte känner att dom finns där när man själv behöver dom.
Om svensk polis la ner lika mycket energi på att lösa sin primära arbetsuppgift, d.v.s. att hjälpa folk, som dom gör på att urskuldra sig & förneka deras egna misstag, så skulle nog både brottstatistik och folks förtroende se annorlunda ut.

Men jag antar att det är mycket lättare att förneka, än att förbättra sina brister.

Det jobbiga är att Jag av egna erfarenheter håller med dig i mycket här :(

VRM Roffe

Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Brister........

Javisst !
Och inte nog med det....

När rättegången mot dessa stora starka välutbildade poliser som sköt ihäl den där stackars förvirrade 22åringen lades ned då inget fel hade blivit begånget........

Va??? Hur i Helvete gick det till???

Killen vaklade på andra sidan gårdsgrinden.....
Som är stängd!!!!
Polisen skjuter stackarn från 10 meters avstånd rätt i magen.........
När fick polisen skjuta folk straffritt i magen?
Samma beteende som den där killen i Göteborg.......
Oxå magskott!!!!!!!!

2 ! vuxna poliser sket ner sig och skjuter ihjäl den stackarn som vem som helst på det här forumet hade brottat ned....

Sen tycker polisen att dom ska sympati?

Gå in på Aftonbladet och kolla Polisens egna klantiga indivder...

Man riktigt hör hur dom dreglar över att få sätta dit den där snubben....

Två snubbar som ska hugga den stackarn utan att ha gjort ett skit!!

FYFAN!!!!!

ExHale

Vill inte åka T-bana
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Fireblade
jannewall skrev:
Bakljus var lite glappkontakt så det hade slocknat när jag körde, jag vart stoppad, jag ruckade lite på kontakten och visade att den fungerade och sa att jag skulle dra på lite 5-56.

Det hjälpte inte och jag åkte på en ombesiktning för det.

Gubben måste juh vara helt slut i skallen, fattar inte att sådana personer som uppenbart är olämpliga för ett sånt jobb inte får sparken eller åtminstone får nått skrivbordsjobb där han kan orsaka minimal skada.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
ExHale skrev:
Gubben måste juh vara helt slut i skallen, fattar inte att sådana personer som uppenbart är olämpliga för ett sånt jobb inte får sparken eller åtminstone får nått skrivbordsjobb där han kan orsaka minimal skada.

De två snutarna som spöade upp en gubbe med batonger på en bensinmack fick behålla jobbet. I och med att kameran uppdaterade typ varannan sekund var det inte bevis nog. Han kunde ju viftat med en haubits mellan uppdateringarna :rolleyes:

ExHale

Vill inte åka T-bana
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Fireblade
fattar inte hur dom kan få lov att behålla jobbet...

det är juh inte så att det är brist på aspiranter till polisyrket.
en rejäl rensning av allt avskräde inom poliskåren skulle behövas och sen in med nytt friskt blod som kan se skillnaden på rätt och fel.

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ingen
Jag försvarar inte poliserna alls i detta utan jag tar helt avstånd från att använda tjänstevapen!

men till dig som tar upp kravallerna i Göteborg.
Visst polismannen som sköt gjorde ett jättefel. helt oförsvarbart. men säg då att killen dom sköt som kastades sten träffat en fotograf eller en polis utan hjälm i huvudet? med otur kan polisen/fotografen dö av det.

Polisen var vid kravallerna för att hålla ordning på dom som betedde sig dåligt.
Det var ju trots allt så att ungdommarna knappast fått tillåtelse att krossa skyltfönster på MCD och resten av företagen på gågaterna i Göteborg.

Sen vad du läser i tidningarna är bara en droppe av sanningen.
Journalisters jobb är att stå på dom svagas sida och vinklar ALLTID reportage så som att bjässarna har gjort fel även om det inte är deras fel från början.

Jag tycker inte heller att polisen gör ett bra jobb alltid men hastighets reglerna är satta till 90km/h på vissa vägar och den hastigheten skall hållas! jag själv har blivit av med mitt körkort och skulle gärna se fri hastighets gräns men det är inget jag kan skylle på polisen över. knappast dom som bestämmt att max hastigheten på landsväg är 90!

men som sagt. jag försvarar verkligen inte det poliserna gör och gör dom något olagligt/helt fel så är det självklart att dom ska bli av med sin tjänst. men att uttala sig om saker som man inte är insatt i... och dra alla poliser över en kant.. det är bara helt fel!

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
MestHemlig skrev:
...men till dig som tar upp kravallerna i Göteborg.
Visst polismannen som sköt gjorde ett jättefel. helt oförsvarbart. men säg då att killen dom sköt som kastades sten träffat en fotograf eller en polis utan hjälm i huvudet? med otur kan polisen/fotografen dö av det.

Polisen var vid kravallerna för att hålla ordning på dom som betedde sig dåligt.
Det var ju trots allt så att ungdommarna knappast fått tillåtelse att krossa skyltfönster på MCD och resten av företagen på gågaterna i Göteborg...
Nu snackar du om två helt skilda saker.

Precis som jag sa, så handlar det inte om ifall polisen ska hålla ordning eller inte.
Ingen har väl någonsin sagt att polisen inte ska göra sitt jobb ????

Jag har heller inte klagat på att poliserna ingrep i Göteborg.

Det jag har klagat på är att dom poliser som betett sig som svin, alltid skyddas av sina kollegor, oavsett hur fel dom gör.

Och en polis som kastar en gatsten in i en folkhop med demonstranter, är minst lika kriminell som den demonstrant som kastar sten.
Dessutom har poliserna skydd, men inte demonstranterna.
(Med detta har jag inte sagt att man ska acceptera stenkastning åt nåt håll.)
Du kan tycka hur synd om poliserna som helst i Göteborg, men jag fattar inte hur du kan använda detta som argument för att man inte ska kritisera när dom gör fel.
MestHemlig skrev:
...Sen vad du läser i tidningarna är bara en droppe av sanningen.
Journalisters jobb är att stå på dom svagas sida och vinklar ALLTID reportage så som att bjässarna har gjort fel även om det inte är deras fel från början...
Ett typiskt snutargument, skylla på medias häxjakt.

Vem har snackat om tidningar? Jag snackar om dom filmsekvenser där vilken idiot som helst kan se vad som händer.
- Där man ser en polis kasta gatsten in i en hop med demonstranter.
- Där man ser en polis sparka på en lugnt sittande demonstarnt, som har händerna ovanför huvudet, munneen stängt, och inte en tittar på polisen.
- Där man ser en kula träffa en stolpe 2 meter framför kameran, i huvudhöjd, i en flyende folkmassa.

Men fortsätt du att snacka om att tidningarnas felvridna vinklingar.
Du kommer säkert att passa bra in på PHS. :tummenupp
(Annars ska du få ett tips: KÖP EN TV !!)

Faktum är nog dessutom att om polisen hade varit lite mer ärliga, så hade nog mediedrevet inte varit lika hårt.
Och dessutom så var det polisen som klippte in fel ljudsekvenser på ett videoband som användes i rätten, för att förvanska beviset.
Vad gillar du den vinklingen då ? (Tidningarna är iallfall inget bevismaterial.)
MestHemlig skrev:
...men som sagt. jag försvarar verkligen inte det poliserna gör och gör dom något olagligt/helt fel så är det självklart att dom ska bli av med sin tjänst. men att uttala sig om saker som man inte är insatt i... och dra alla poliser över en kant.. det är bara helt fel!...
För det första har du ingen aning om hur insatt jag är i polisens arbete.
Så där är det DU som uttalar dig om något du inte är insatt i.

Jag tänker inte berätta hur insatt jag är här, för det är oväsentligt.
Oväsentligt för att jag endast hållt mig till dom fakta som kräver ögon för att vara tillräckligt insatt.
Du kan annrs fråga vilken polis som helst. Det finns ingen polis som inte "fördömer" detta agerande, om man frågar dom.
(Men ändå så är det ingen polis som gjort detta, eller sett sin kollega göra det.)

Och ingenstans har ja sagt att alla poliser gör fel heller.
Däremot så har jag sagt att polisens kåranda gör att dom skyddar dom kollegor som gör fel.
Hur kommer det att ingen polis blivit fälld (eller ens åtalad) för dom exempel som jag nämt t.ex.

Däremot så drar DU tydligen alla demonstranter över en kam, trots att det knappast var alla dom som pangade rutor, eller kastade sten.
Även om så vore fallet, så får inte polisen bete sig på samma sätt för det.

När hela sveriges befolkning får se dessa grejer på TV, så skulle ju en hederlig polis erkänna att det var han som sparkade, eller kastade stenen.
Eller framför allt, peka ut den kollega som gjorde det, för vid inget av dom ovanstående exemplen har polisen varit ensam, utan haft sällskap att andra poliser, som alltså mycket väl vet vem som utgjort dåden.

För polisens huvuduppgift är ändå att sätta dit folk som begår brott, och detta gäller oavsett om gärningsmannen råkar vara en polis.
Och om det är polisen som ska få avgöra vilka som ska straffas, och vilka som ska slippa, vad ska vi då med domstolarna till ?

Last edited:

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ingen
orkar inte citera ditt inlägg. för övrigt har jag inte läst något av dina inlägg tidigare i tråden War-psycho. inte meningen att du skulle ta åt dig.

VM roffe eller vad han kallar sig var den vars inlägg jag kritiserade.

men bara för att besvara lite kritik.
jag har en TV. men jag har även jobbat på Sveriges radio och vet hur jounalistik funkar... alltid stå på den svagas sida. likväl som media inom TV funkar. visa dom svaga när dom blir utsatta. aldrig vice verca... som sagt så har jag jobbat inom detta så vet hur det funkar.
(hoppas det det finns någon journalist på denna sida som kan förklara för denna unge mannen hur det ligger till)

och den lilla delen i mitt inlägg där jag sa att jag INTE tycker det är rätt att pooliser får göra som dom vill. jag säger ju att dom inte ska behålla jobbet men fel att dra alla över en kant!

sen skriver du att jag inte har en aning om hur insatt du är! helt rätt men jag själv jobbar inom polismyndigheten och vet även jag en hel del hur det funkar.

nu kan du ju tolka detta hur du vill iom att du inte tror jag är partisk i denna frågan. *** men jag som alla andra tycker inte att poliser som bär sig dumt åt ska fortsätta som poliser ***

vad har vi kommit fram till i detta inlägg..
*Media står på den svagas sida och vinklar alltid sina reportage åt det hållet
*Jag tycker inte att poliser som gör fel ska behålla sin tjänst

Inget illa ment och ta inte illa upp av detta inlägg men är väldigt insatt i både media och polisen... därför jag yttrar mig i ärendet

VenTurA

Fartblind
Gick med
13 Apr 2003
Hoj
Såld
VRM Roffe skrev:
Killen vaklade på andra sidan gårdsgrinden.....
Som är stängd!!!!
Polisen skjuter stackarn från 10 meters avstånd rätt i magen.........
När fick polisen skjuta folk straffritt i magen?

Hade du läst den tekniska bevisningen istället för att tro på allt som en skittidning som Aftonpravdan skriver så hade du vetat om att polisen sköt varningsskott snett nedåt som olyckligt nog rikoscherade på grinden och upp i magen på 22-åringen...det vill säga ingen verkanseld.
Att skjuta varningsskott mot en knivbeväpnad person på 10 meters avstånd är inget konstigt. För övrigt var grinden stängd men ej låst och öppnades utåt...det vill säga den gick att springa upp.
Försvarar inte händelsen då den var tragisk för ALLA inblandade, framför allt familjen till 22-åringen.
Men jag är så trött på tyckare som sitter hemma i soffan och vet hur vi ska sköta vårt jobb. Jag ser ingen här som skriver om alla Lex Mariafall där läkare klantat sig så att patienter dör, detta händer väsentligt oftare än att poliser skjuter ihjäl någon. Fast eftersom pravdan inte skriver decimeterhöga bokstäver på löpsedlarna om detta så vet inte "tyckarna" något om detta.

Bitter? Javisst, få vet hur mycket bra poliser gör eftersom det aldrig skrivs om detta. Det är tur att man får uppleva tacksamheten ute på fältet iaf...man är jävligt bra att ha när man väl behövs tydligen.

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
MestHemlig skrev:
...(hoppas det det finns någon journalist på denna sida som kan förklara för denna unge mannen hur det ligger till)...
Ung man? :) Är det mig du menar så är jag ändå några år äldre än dig.
Och arg är jag inte heller, även om det kan låta så ibland.
Man behöver inte vara journalist för att begripa hur dom rapporterar, och jag har inte använt tidningsartiklar som grund för mina inlägg, utan endast använd de filmsekvenser som visats, där man kan utesluta vinkling.
MestHemlig skrev:
...sen skriver du att jag inte har en aning om hur insatt du är! helt rätt men jag själv jobbar inom polismyndigheten och vet även jag en hel del hur det funkar...
Då är vi två, fast jag jobbar inte kvar längre. (Står i mina andra inlägg.)
Men precis som journalistyrket så måste man inte arbeta inom yrket för att ha en hyfsad uppfattning. Man kan bilda sina uppfattning på många sätt, och det är inte en vinkel som är den rätta, utan flera.
Man även konstatera att när man jobbade "på insidan" av myndigheten, så var det en helt annan öppenhet.
Internt så skvallras det en hel del, men utåt så är det förneka, förneka, förneka som gäller.
Men inte bara skvaller, beroende på var inom myndigheten man jobbar, så får man uppleva olika mycket.
MestHemlig skrev:
...Inget illa ment och ta inte illa upp av detta inlägg men är väldigt insatt i både media och polisen... därför jag yttrar mig i ärendet...
Tog inte illa upp, men trodde du menade mig, då det var jag som tog upp Göteborg som exempel.
Ledsen om jag lät barsk, var faktiskt inte meningen. :tummenupp

VRM Roffe

Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Jag tycker precis som jag vill!!!!!

VenTurA skrev:
Hade du läst den tekniska bevisningen istället för att tro på allt som en skittidning som Aftonpravdan skriver så hade du vetat om att polisen sköt varningsskott snett nedåt som olyckligt nog rikoscherade på grinden och upp i magen på 22-åringen...det vill säga ingen verkanseld.
Att skjuta varningsskott mot en knivbeväpnad person på 10 meters avstånd är inget konstigt. För övrigt var grinden stängd men ej låst och öppnades utåt...det vill säga den gick att springa upp.
Försvarar inte händelsen då den var tragisk för ALLA inblandade, framför allt familjen till 22-åringen.
Men jag är så trött på tyckare som sitter hemma i soffan och vet hur vi ska sköta vårt jobb. Jag ser ingen här som skriver om alla Lex Mariafall där läkare klantat sig så att patienter dör, detta händer väsentligt oftare än att poliser skjuter ihjäl någon. Fast eftersom pravdan inte skriver decimeterhöga bokstäver på löpsedlarna om detta så vet inte "tyckarna" något om detta.

Bitter? Javisst, få vet hur mycket bra poliser gör eftersom det aldrig skrivs om detta. Det är tur att man får uppleva tacksamheten ute på fältet iaf...man är jävligt bra att ha när man väl behövs tydligen.

Precis som Du tycker en massa, så gör jag det........

Javisst men för i helvete, skydda "vanliga"medborgare och inte slöddret då!!!!!!!!
För som det är nu är det lättare att hoppa på dom, än förortsslöddret.....

Jag tycker fortfarande att dom betedde sig skitnödigt.....

Att grinden gick att öppna är väl ganska vanligt i ett vanligt bostadsområde?!

Så länge det är enklare att bötfälla vanliga trafikanter för att stärka stadskassan med "Polisen jobbar minsan...."

Det ska bötfällas utan urskiljning prestera minst 8 bot per dag mentalitet.

Var fan är pedagogiken i det då ????
Nä då är det bättre att ta fram puffran om lite bus kommer.....

Ditt jäkla försvar ger jag inte ett skit för.......

Fundera på varför 1600 pers varje år tar livet av sig i det här sjuka samhället.......
Det betyder att en mäniska var sjätte timma, avslutar sitt liv i förtvivlan..

Var är nollvissionen där då?

Om du är snut visa det då
Företräd dig själv och inte hela kåren!

VenTurA

Fartblind
Gick med
13 Apr 2003
Hoj
Såld
VRM Roffe skrev:
Precis som Du tycker en massa, så gör jag det........

Javisst men för i helvete, skydda "vanliga"medborgare och inte slöddret då!!!!!!!!
För som det är nu är det lättare att hoppa på dom, än förortsslöddret.....

Jag tycker fortfarande att dom betedde sig skitnödigt.....

Att grinden gick att öppna är väl ganska vanligt i ett vanligt bostadsområde?!

Så länge det är enklare att bötfälla vanliga trafikanter för att stärka stadskassan med "Polisen jobbar minsan...."

Det ska bötfällas utan urskiljning prestera minst 8 bot per dag mentalitet.

Var fan är pedagogiken i det då ????
Nä då är det bättre att ta fram puffran om lite bus kommer.....

Ditt jäkla försvar ger jag inte ett skit för.......

Fundera på varför 1600 pers varje år tar livet av sig i det här sjuka samhället.......
Det betyder att en mäniska var sjätte timma, avslutar sitt liv i förtvivlan..

Var är nollvissionen där då?

Om du är snut visa det då
Företräd dig själv och inte hela kåren!

Vi tycker nog samma fast med lite olika uttryck.
Tror det är VÄLDIGT få poliser där ute som inte vill skydda den vanliga medborgaren, och det görs i stor utsträckning också, men som sagt, det står aldrig i tidningarna om "vardagsinsatserna".
Dessutom är du inne ganska mycket på politik nu, polisen på gatan råder inte så mycket över vad vi ska syssla med. Har vi inget specifikt ärende så är det trafikövervakning som gäller, detta är ett direktiv som i grund och botten kommer från de folkvalda politikerna.
Vi har inget att göra med varken straffpåföljder eller mentalvården i Sverige...för kännedom.
Jag har också bekanta som tagit sitt liv pga den bristfälliga vården.
Rösta rätt till hösten om du vill ha ändring... :)

edit: För övrigt skrev jag ju klart och tydligt att jag inte försvarade händelsen...den var tragisk och eftersom jag inte varit på platsen så vill jag varken skylla på den ena eller den andra, bara berätta om de faktiska omständigheterna. Som du beskrev det så lät som ett överlagt mord...

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...