Hehe... jo, är man norr om Uppsala så kan jag förstå dig.VRM Roffe skrev:Dom där Jäkla plåtskåpen och Örjan Brodin kan fara åt Helvete!!!!!!!!!!
Men ny motorväg är ju på gång iallafall.
Hehe... jo, är man norr om Uppsala så kan jag förstå dig.VRM Roffe skrev:Dom där Jäkla plåtskåpen och Örjan Brodin kan fara åt Helvete!!!!!!!!!!
Seså, du behöver inte hålla igen. Berätta nu vad du egentligen tyckerVRM Roffe skrev:Dom där Jäkla plåtskåpen och Örjan Brodin kan fara åt Helvete!!!!!!!!!!
War-psycho skrev:Jo, fast om du när du får en bot av Kjelle så har han ju en "tjänstemin" & en "polisiär attityd" som han uttryckte det, till skillnad mot den trevliga ton han har här.
(Sorry, men kunde bara inte låta bli... hihihi.)
VRM Roffe skrev:Så här går det när man har tränat för hårt på sin "Tjänstemin"...........
Har dess utom för mig att tidigare inlägg har snuddat vid någon form av kompisskap.....
Det här måste väl vara någon form av kåranda va?
Tänk vad skönt att veta att dom där står och haffar oss nästa vecka med Tjänstemin,tjänstevapen mm och berättar för oss vilket dåligt omdömme vi har.......
Full polis på Café Opera
En berusad polisman viftade med sin tjänstelegitimation på Café Opera i Stockholm och åberopade sin ställning som polis.
Detta när ordningsvakterna gjorde ett ingripande mot hans kamrat.
Nu har polismannen anmälts till Rikspolisstyrelsens personalansvars- nämnd, skriver Aftonbladet.
MMMm Fina killar det där.......Säkert killar som har kollat för mycket på Persbrant kanske????
CHROLO skrev:Nej det är knappast skönt att bli "haffad".
Jag delar din uppfattning om konstaplar som har missuppfattat varför de anställdes. Ut med dem i kylan.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,790600,00.htmlVRM Roffe skrev:...Vid tingsrättsförhandlingen häromdagen avslöjades polismännens fusk av deras egen videoupptagning. Trots det vidhöll den aktuella polismannen under ed att han inte gjort något fel....
KJECOP skrev:Vågar jag hoppas på att jag är en av dessa "Forumpoliser"...?
War-psycho skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,790600,00.html
Det är just detta som jag snackar om.
Det är ju sjukt att poliser måste försöka vidhålla att dom är felfria.
Folk skulle acceptera deras misstag bättre, om dom inte hela tiden förnekar sina fel.
På såna här forum så går det minsann bra att konstatera "att vi poliser inte är felfria, och kanske missar ibland.", men när det kommer till kritan i tjänsten är det en annan femma. Då ska det förnekas i absurdum, och helst försöka skylla på motparten istället.
Snart blir väl folk som blir skjutna av polisen också åtalade för stöld av statlig egendom (=kulorna).
Ta bara Göteborgskravallerna. Varje gång man påpekar polisens fel där, så blir man utpekat som nån radikal stenkastarsympatisör, istället för att erkänna att även polisen begick grova tjänstefel & brott.
Det har ju alla sett på filmerna hur t.ex. en polis sparkar på en sittande passiv demonstrant, skott som flyger i huvudhöjd på en flyende folkmassa, hur poliser tar upp gatstenar och kastar tillbaka på demonstranterna (som för övrigt knappast hamnar på den demonstrant som slängt stenen).
INGEN polis har blivit fälld för något av detta, trots filmbevis.
Mest för att poliserna "inte kunnat identifierats".
Jojo, så mycket för den genomhederlige svenske polismannen.
Ingen kollega som sett eller hört nåt sånt där inte.
Eller känner igen sig själv, eller sin kollega på bildmaterialet.
(Det är ju dessa personer som ska vara experter på "utredningsarbete", och ska lösa Palme-mordet m.m., men alltså inte klarar av att hitta en kollega som finns på bild/film.)
Alltså inte nog med att det är poliser som gör sånt, utan det värsta är att för varje "rötäggspolis" som finns, så finns det 10 stycken poliser som står brevid och skyddar honom.
Det är sånt som sabbar folks förtroende för svensk polis.
Speciellt när man inte känner att dom finns där när man själv behöver dom.
Om svensk polis la ner lika mycket energi på att lösa sin primära arbetsuppgift, d.v.s. att hjälpa folk, som dom gör på att urskuldra sig & förneka deras egna misstag, så skulle nog både brottstatistik och folks förtroende se annorlunda ut.
Men jag antar att det är mycket lättare att förneka, än att förbättra sina brister.
jannewall skrev:Bakljus var lite glappkontakt så det hade slocknat när jag körde, jag vart stoppad, jag ruckade lite på kontakten och visade att den fungerade och sa att jag skulle dra på lite 5-56.
Det hjälpte inte och jag åkte på en ombesiktning för det.
ExHale skrev:Gubben måste juh vara helt slut i skallen, fattar inte att sådana personer som uppenbart är olämpliga för ett sånt jobb inte får sparken eller åtminstone får nått skrivbordsjobb där han kan orsaka minimal skada.
Nu snackar du om två helt skilda saker.MestHemlig skrev:...men till dig som tar upp kravallerna i Göteborg.
Visst polismannen som sköt gjorde ett jättefel. helt oförsvarbart. men säg då att killen dom sköt som kastades sten träffat en fotograf eller en polis utan hjälm i huvudet? med otur kan polisen/fotografen dö av det.
Polisen var vid kravallerna för att hålla ordning på dom som betedde sig dåligt.
Det var ju trots allt så att ungdommarna knappast fått tillåtelse att krossa skyltfönster på MCD och resten av företagen på gågaterna i Göteborg...
Ett typiskt snutargument, skylla på medias häxjakt.MestHemlig skrev:...Sen vad du läser i tidningarna är bara en droppe av sanningen.
Journalisters jobb är att stå på dom svagas sida och vinklar ALLTID reportage så som att bjässarna har gjort fel även om det inte är deras fel från början...
För det första har du ingen aning om hur insatt jag är i polisens arbete.MestHemlig skrev:...men som sagt. jag försvarar verkligen inte det poliserna gör och gör dom något olagligt/helt fel så är det självklart att dom ska bli av med sin tjänst. men att uttala sig om saker som man inte är insatt i... och dra alla poliser över en kant.. det är bara helt fel!...
VRM Roffe skrev:Killen vaklade på andra sidan gårdsgrinden.....
Som är stängd!!!!
Polisen skjuter stackarn från 10 meters avstånd rätt i magen.........
När fick polisen skjuta folk straffritt i magen?
Ung man? Är det mig du menar så är jag ändå några år äldre än dig.MestHemlig skrev:...(hoppas det det finns någon journalist på denna sida som kan förklara för denna unge mannen hur det ligger till)...
Då är vi två, fast jag jobbar inte kvar längre. (Står i mina andra inlägg.)MestHemlig skrev:...sen skriver du att jag inte har en aning om hur insatt du är! helt rätt men jag själv jobbar inom polismyndigheten och vet även jag en hel del hur det funkar...
Tog inte illa upp, men trodde du menade mig, då det var jag som tog upp Göteborg som exempel.MestHemlig skrev:...Inget illa ment och ta inte illa upp av detta inlägg men är väldigt insatt i både media och polisen... därför jag yttrar mig i ärendet...
VenTurA skrev:Hade du läst den tekniska bevisningen istället för att tro på allt som en skittidning som Aftonpravdan skriver så hade du vetat om att polisen sköt varningsskott snett nedåt som olyckligt nog rikoscherade på grinden och upp i magen på 22-åringen...det vill säga ingen verkanseld.
Att skjuta varningsskott mot en knivbeväpnad person på 10 meters avstånd är inget konstigt. För övrigt var grinden stängd men ej låst och öppnades utåt...det vill säga den gick att springa upp.
Försvarar inte händelsen då den var tragisk för ALLA inblandade, framför allt familjen till 22-åringen.
Men jag är så trött på tyckare som sitter hemma i soffan och vet hur vi ska sköta vårt jobb. Jag ser ingen här som skriver om alla Lex Mariafall där läkare klantat sig så att patienter dör, detta händer väsentligt oftare än att poliser skjuter ihjäl någon. Fast eftersom pravdan inte skriver decimeterhöga bokstäver på löpsedlarna om detta så vet inte "tyckarna" något om detta.
Bitter? Javisst, få vet hur mycket bra poliser gör eftersom det aldrig skrivs om detta. Det är tur att man får uppleva tacksamheten ute på fältet iaf...man är jävligt bra att ha när man väl behövs tydligen.
VRM Roffe skrev:Precis som Du tycker en massa, så gör jag det........
Javisst men för i helvete, skydda "vanliga"medborgare och inte slöddret då!!!!!!!!
För som det är nu är det lättare att hoppa på dom, än förortsslöddret.....
Jag tycker fortfarande att dom betedde sig skitnödigt.....
Att grinden gick att öppna är väl ganska vanligt i ett vanligt bostadsområde?!
Så länge det är enklare att bötfälla vanliga trafikanter för att stärka stadskassan med "Polisen jobbar minsan...."
Det ska bötfällas utan urskiljning prestera minst 8 bot per dag mentalitet.
Var fan är pedagogiken i det då ????
Nä då är det bättre att ta fram puffran om lite bus kommer.....
Ditt jäkla försvar ger jag inte ett skit för.......
Fundera på varför 1600 pers varje år tar livet av sig i det här sjuka samhället.......
Det betyder att en mäniska var sjätte timma, avslutar sitt liv i förtvivlan..
Var är nollvissionen där då?
Om du är snut visa det då
Företräd dig själv och inte hela kåren!
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |