MC-polis blir påkörd stillastående

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Jag tror att det ligger till så här..

En hemsk olycka hade hänt, och personen i ambulansen behövde kvickt komma till sjukhuset.
En mc-plis åker lite snabbt före för att kunna underlätta framkomligheten för ambulansen genom att blockera den ena filen på motorvägen så att ambulansen kan ha fri väg när den kommer in från påfartssträckan...
Men så sitter det en korkad bilist och ignorerar (?!) polisens avspärrning och kör rakt in i denna ist..
Sekunderna efter kommer den tilltänkta ambulansen, men nu med ytterligare en till stackare att ta hand om...

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Hur kan folk härinne INTE bli vansinniga på den blinda bilföraren i detta fallet när de normalt blir galna över att nån liten tant kör ut på huvudled framför en mc som kommer blåsande i 200 knyck som hon inte haft en chans att se utan att skaffa slowmotionglasögon :va

Varför skulle vi bli vansinniga på bilförarn här?
Det är precis tvärtemot gammal pensionär som kör rakt ut i t-korsning.

Edit: Troligen planerat stopp av misstänkt rattfylla el drogfylla då ambulans och förstärkning var med på plats...

Troligen inte, borde vara ambulansen han vill ge fri väg.

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Han hade tur och överlevde med en spräckt käke och lite knas med ryggen.

Det känns ju som att han skulle stannat på det markerade området och signalerat med stav/hand etc att byta fil.

jimmö

tokigare än tokigast
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
en som rullar
håller med unidoc. så där tung trafik utgör ju ett rejält hot för mc föraren. men som sagt var polisen är också människor å nästa gång han kör ut så där så tänker han sig nog för lite extra!

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
hur kan det bli debatt om det här? :va

åker man ut och ställer sig mitt på motorvägen 200m framför en stor långtradare så vill man ju antagligen bli påkörd.
hoppas han klarade sig bra så han kunde stått till svars för sitt beteende inför sin chef eller en domstol, DET hade varit en sevärd film..

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Inte ens bilen bakom den som körde in i polisen bytte ju fil i tid... tittar ingen framför framförvarande fordon när de är ute och kör?? :va

Hade den gula bilen hunnit väja så hade bil nr 2 kört in i snuten istället!

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Och??? Det kunde ha varit någon som fått problem med sitt fordon. Tror säkert att du kör bil, Har du inte ögonen framåt????????????
Jag har det iallafall:)
Sedan kan det ju hända olyckor, men de flesta beror på helt urblåsta bilister.

Polis ställer sig och blockerar mitt framför en lastbil på en stor led, utan att kunna se om det ligger någon i vänstra körfältet och blockerar filbyte för lastbilen.

Bil nr 2 ser polisen och byter körfält.

Bil nr 3 & 4 ser inte att polisman stannat och står still mitt över körfältet.
Hade den gula bilen bytt körfält, så hade nästa bil kört på polisen pga för kort avstånd att väja på...

Tid finns det gott om när man sitter framför datorn, och då kan 3sek kännas som en evighet när man väntar på att tex en film ska ladda klart. Men 3sek går fort när något oväntat händer, speciellt i trafiken.

grafne

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
Ducati 1098S special
Ursäkta kära polismyndighet - men hur dum får er personal egentligen va?

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
fan vad illa av båda parter tycker man. polisen hade ju varit smart om han hade gått av hojen men sammtidigt klantigt av bilisten att inte va mera uppmärksam:dummer

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES

En hemsk olycka hade hänt, och personen i ambulansen behövde kvickt komma till sjukhuset.
En mc-plis åker lite snabbt före för att kunna underlätta framkomligheten för ambulansen genom att blockera den ena filen på motorvägen så att ambulansen kan ha fri väg när den kommer in från påfartssträckan...
Men så sitter det en korkad bilist och ignorerar (?!) polisens avspärrning och kör rakt in i denna ist..
Sekunderna efter kommer den tilltänkta ambulansen, men nu med ytterligare en till stackare att ta hand om...
Du har säkerligen rätt, och det finns nog ingen här som tycker att det är rätt åt honom, men...
Det var inte speciellt begåvat att sitta kvar på hojen med den placeringen vs trafiken, det var liksom rätt dömt att misslyckas...

Last edited:

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Ursäkta kära polismyndighet - men hur dum får er personal egentligen va?

Hehe - kan man ju tycka helst som påfartsvägen var lång nog utan att behöva stoppa trafiken - enligt mitt tycke...... robocop tyckte nog annorlunda (tror han behöver laddas upp ett bra tag innan han åter är i bruk :rolleyes: )

Riders

Guest
Min personliga åsikt om snutar överlag <-- överlag!!! är att dom "borde dö hela högen". Det är för mig ett dumt talesätt, jag önskar bara livet ur ett fåtal personer i denna värld! Snuten är till myket ett hatobjekt och har så varit nästan halva mitt liv. MEN som hojåkare kan jag inte säga att någon, vare sig yrke eller vad dom sitter på för hoj, förtjänar att bli påkörda eller dyligt! Ja, han hade kunnat varit smartare helt klart! Men vi leker med tanken, säg att det faktiskt är en bra snut som står där och blir överkörd!
Jag personligen håller inte med om att han förtjänar det! Jag talar som enskilld person och representerar inte klubben i detta inlägg men jag tror inte någon av oss håller med att någon förtjänar det!
Vad hade dom flesta sagt om det var "kjellecop"? Jag har aldrig träffat karln, jag hatar hans yrkesval men jag respekterar honom som person då jag bara hört gott om honom! Han skulle dock förmodligen inte gilla mig som hojåkare och jag skulle garanterat inte gilla honom som yrkesperson, men privat tar jag gärna en öl med personen!

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard

grym observeringsförmåga

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
HAN...
...skulle inte få vara med i mitt lag i Dodgeball !!!

:tungan

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Vad fan? SOVER DU ELLER??????????
Bilisten lär väl för fan se att det finns ett hinder i vägen.
Öppna ögonen för fan, en vacker dag är det du som ber om det. Pucko:arsele

Det var vågat gjort, blockera en motorväg med en hoj, lite att leka med livet som insats.
Du har förmodligen inte sett en masskrasch på en motorväg,,,, du kan ge dig på att det händer snabbt när bilar kommer i 110 och ska försöka stanna för ett hinder.

Hoppas det gick bra för polisen.

• Gilla
Reaktioner: tcg

STP

Guest
Lastbilen blockerar ju synfältet för bilen efter + reaktionstid och stoppsträcka.

Svårt förövrigt att se vitsen med att ställa sig där för att ambulansen skulle få fri väg? Är det inte en vanlig påfart längre fram? :va

Tror inte att han stod där för att ambulansen skulle få fri väg, utan för att få folk att byta körfält för att det inträffat en olycka i det högra fältet.
Ligger jag bakom ett fordon som byter körriktning har jag ögonen öppna,. Denna bilförare satt helt enkelt och sov, annars skulle det synar på filmen om han försökt göra en undanmanöver. Ett gott råd bara: Ha ögonen öppna.

Det var vågat gjort, blockera en motorväg med en hoj, lite att leka med livet som insats.
Du har förmodligen inte sett en masskrasch på en motorväg,,,, du kan ge dig på att det händer snabbt när bilar kommer i 110 och ska försöka stanna för ett hinder.

Hoppas det gick bra för polisen.

jo, jag har sett det.
Till och med lastbilschauffören hinner se att han står där, eller hur???
Så att komme med din undanförklaring håller inte:D

Last edited:

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA
Känns ju lite trist att folk tycker att han förtjänade att bli påkörd. Klart man kan vara sur på snuten för en massa olika anledningar men det verkar ju som att den här riskerade sitt liv för att hjälpa någon i nöd. Hade det låtit likadant om det var en vanlig hojåkare som försökte stoppa trafiken för att hans polare hade fått punka framför, klotat och nu ligger raklång mitt i vägbanan? Eller hade alla snabbt svängt av i vägrenen och hoppats på det bästa?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...