Nollvision
Jag är min egen nemesis.
Man undrar ju lite över barnen som han stormade in hos och om de träffat poliser på nära håll tidigare, om inte kan man ju fundera över hur de kommer att tänka nästa gång de träffar en polis.
sandstream skrev:
Men som sagt, alla ska dras över en kam, det blir lättast så.
Vill bara poängtera att jag inte på något sätt försvarar det polisen i det här fallet gjorde men inlägg om att man nu tappat tron/respekten på/för polisen kan få en att undra om man inte borde införa en motpol till Mensa för de 2% i andra änden av skalan.
deT stog i aFtÅnbladet åch de juger altidOlzki skrev:Jada, jada, jada.....
sandstream skrev:deT stog i aFtÅnbladet åch de juger altid
Å fan, då måste det ju vara på riktigt, den tidningen kommer ju inte från FjollträskOlzki skrev:Du var snabb och svara du...
Visst men nu fanns det ju visst med i självaste Falukuriren också.
/O
japp den hittades någon dag senareAvarage skrev:Fick han tillbaks sin sons stulna cykel?
// Niklas
sandstream skrev:Å fan, då måste det ju vara på riktigt, den tidningen kommer ju inte från Fjollträsk
Nä, om vi skulle vara lite allvarliga.
Visst finns det korkade poliser som borde jobba som fyrväktare i stället men en majoritet är vanliga svenssons som gör ett jäkligt bra jobb.
Själv då Olzki, du verkar lite bitter mot poliser i allmänhet.
Någon jobbig händelese du vill tala ut om?
Olzki skrev:Nej inte alls bitter, har i princip alltid blivit positivt bemött även om jag någon gång upplevt en frånvaro av förmåga till att se saker ut ett större perspektiv. Skulle betrakta mig själv som en "försvarare" av polisens arbete överlag och tycker för de mesta att de gör ett kanonjobb. Detta trots att de har en tuff uppgift i samhället. Det finns dock en del verksamhet inom trafikövervakning som jag har begränsad förståelse för.
Delar bl a inte Bengt på Norrortspolisens generella uppfattning om sporthojar som en särskild trafikfara för allmänheten. Detta då det är ytterst sällsynt att sporthojsförare allvarligt skadar andra än sig själva och ev. passagerare. Följakligen anser jag det inte befogat att ta i med någon form av hårdhandskar mot denna gruppering då det finns så mycket annat mer motiverat (ex rattonykterhet) att lägga krut på.
/Olzki
t-rex skrev:bmxkalle som har skaffat nytt jobb
bmwjohan skrev:att han är ute och sladdar på gräsmattorna istället för att övervaka trafiken måste ju ses som föredömligt
sladda på gräsmattor... dräggel dräggel
tyvärr får dock inte hans släta bakdäck så bra fäste.
Långa farbron skrev:Kan du inte slänga upp filmen igen
sne_snopp skrev:japp den hittades någon dag senare
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS