MC-polis på gräsmattan

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Man undrar ju lite över barnen som han stormade in hos och om de träffat poliser på nära håll tidigare, om inte kan man ju fundera över hur de kommer att tänka nästa gång de träffar en polis.

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
sandstream skrev:
:hihi
Men som sagt, alla ska dras över en kam, det blir lättast så.

Vill bara poängtera att jag inte på något sätt försvarar det polisen i det här fallet gjorde men inlägg om att man nu tappat tron/respekten på/för polisen kan få en att undra om man inte borde införa en motpol till Mensa för de 2% i andra änden av skalan.

[Kan inte låta bli mode ON]

Det var nog bara nyttigt för dig att läsa om denna händelse Sandstream. Du behövde något att lägga i den andra vågskålen gällande polisers allmänagerande. Jag förstår att känns lite motigt men den har varit tom länge :pannkyss Försök dock att se det som ett uppvaknande och en värdefull insikt om att alla poliser inte alltid gör rätt. Tänk om det varit din fru som stått och undervisat de små liven när han kommer in med dunder och brak och skriker "Nu är det krig!". :crash

Du får trösta dig för stunden med att det i alla fall finns ett par nissar här inne som tror att denna händelse representerar polisen i allmänhet. Dem kan man ju alltid hacka lite på.

[Kan inte låta bli mode OFF]

;)

/Olzki

Last edited:

sandstream

Guest
Olzki skrev:
Du var snabb och svara du...:)
Visst men nu fanns det ju visst med i självaste Falukuriren också. :tungan
/O
Å fan, då måste det ju vara på riktigt, den tidningen kommer ju inte från Fjollträsk :hihi

Nä, om vi skulle vara lite allvarliga.
Visst finns det korkade poliser som borde jobba som fyrväktare i stället men en majoritet är vanliga svenssons som gör ett jäkligt bra jobb.

Själv då Olzki, du verkar lite bitter mot poliser i allmänhet.
Någon jobbig händelese du vill tala ut om? ;)

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Suzuki SV650s
Jag trodde att det bara var rektorer och skolvaktmästare som kunde få storhetsvansinne och utnyttja sin ställning. Tydligen finns det en polis också.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
typisk, när hans egen cykel blev stulen blev det minsann fart att få fatt i tjyvarna, annars hade det tydligen räckt med "trafikövervakning" hela dan lång...

sicken jävla idiot förresten.

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
sandstream skrev:
Å fan, då måste det ju vara på riktigt, den tidningen kommer ju inte från Fjollträsk :hihi

Nä, om vi skulle vara lite allvarliga.
Visst finns det korkade poliser som borde jobba som fyrväktare i stället men en majoritet är vanliga svenssons som gör ett jäkligt bra jobb.

Själv då Olzki, du verkar lite bitter mot poliser i allmänhet.
Någon jobbig händelese du vill tala ut om? ;)

Nej inte alls bitter, har i princip alltid blivit positivt bemött även om jag någon gång upplevt en frånvaro av förmåga till att se saker ut ett större perspektiv. Skulle betrakta mig själv som en "försvarare" av polisens arbete överlag och tycker för de mesta att de gör ett kanonjobb. :) Detta trots att de har en tuff uppgift i samhället. Det finns dock en del verksamhet inom trafikövervakning som jag har begränsad förståelse för.

Delar bl a inte Bengt på Norrortspolisens generella uppfattning om sporthojar som en särskild trafikfara för allmänheten. Detta då det är ytterst sällsynt att sporthojsförare allvarligt skadar andra än sig själva och ev. passagerare. Följakligen anser jag det inte befogat att ta i med någon form av hårdhandskar mot denna gruppering då det finns så mycket annat mer motiverat (ex rattonykterhet) att lägga krut på.

/Olzki

sandstream

Guest
Olzki skrev:
Nej inte alls bitter, har i princip alltid blivit positivt bemött även om jag någon gång upplevt en frånvaro av förmåga till att se saker ut ett större perspektiv. Skulle betrakta mig själv som en "försvarare" av polisens arbete överlag och tycker för de mesta att de gör ett kanonjobb. :) Detta trots att de har en tuff uppgift i samhället. Det finns dock en del verksamhet inom trafikövervakning som jag har begränsad förståelse för.
Delar bl a inte Bengt på Norrortspolisens generella uppfattning om sporthojar som en särskild trafikfara för allmänheten. Detta då det är ytterst sällsynt att sporthojsförare allvarligt skadar andra än sig själva och ev. passagerare. Följakligen anser jag det inte befogat att ta i med någon form av hårdhandskar mot denna gruppering då det finns så mycket annat mer motiverat (ex rattonykterhet) att lägga krut på.
/Olzki
:tummenupp

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
att han är ute och sladdar på gräsmattorna istället för att övervaka trafiken måste ju ses som föredömligt :hihi

sladda på gräsmattor... dräggel dräggel :kär
tyvärr får dock inte hans släta bakdäck så bra fäste.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
bmwjohan skrev:
att han är ute och sladdar på gräsmattorna istället för att övervaka trafiken måste ju ses som föredömligt :hihi

sladda på gräsmattor... dräggel dräggel :kär
tyvärr får dock inte hans släta bakdäck så bra fäste.

Kan du inte slänga upp filmen igen :rolleyes:

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
sne_snopp skrev:
japp den hittades någon dag senare
:)

Vem vet kanske var det polisens minst sagt olämpliga beteende som såg till det!? I så fall funkade det ju!

Har en granne som lyckades med just samma "teknik" fast den gången var det inte frågan om en trampcykel utan om hans sons moped á 23 000 kr och ett helt förortsgäng (15-19 åringar) traxt utanför Göteborg. Efter lite psykologisk övertalning och hjälp från sina bakåtlutade kompisar (vanliga familjefäder utspökade med svarta skinnkläder, fransar och skit) lcykades han! Dock utan fysiskt våld skall tilläggas!

Att bara uppenbara sig och be att få prata med "ledaren" (utan att lyckas) ett par gånger inom en vecka med klubbkompisarna (familjefäderna) i släptåg, mullrandes med sina HD med öppna system, räckte som "övertalning". :tummenupp

Vem vet, kanske hade polisen hört talas om denna "teknik"!? :gnissla

// Niklas

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha