MC-polis på gräsmattan

Phasma

Ny medlem
Gick med
30 May 2005
Ort
Sverige
Hoj
Flera....
Sparka puckot!

Hur långt får det gå? Om uppgifterna stämmer så får Polisens ansvarsnämnd ,PAN, sparka puckot! Även om man är busschaufför eller SL spärrvakt eller arbetslös så uppträder man inte på så sätt.

Måste dock vara en trafikpolis va......?!

:huvet :kocko :tomten :tomten :va :fatta!
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Gött att ungarna frå respekt för snuten från tidig ålder, skönt att han hotade ungarnas föräldrar med.

Men det är med snuten som med en själv, när man sätter sig på hojen så rinner hjärnan ut genom högerörat...
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Det kommer att bli konsekvenser för den här herr MC-polis. Måhända slipper han åtal, svårt att avgöra på tidiningsuppgifter, men av vad som framkommer står ju klart att han på arbetstid ägnat sig åt annat än det han var avdelad till, nämligen trafikövervakning. Ansvarsnämnden prickar honom som minimum. :tummenupp
 

Alky

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Slite
Hoj
Ingen just nu, men jag letar..
Kan nästan se framför mig hur lärarinnan står där med pekpinnen och pekar på kartan och förklara med sömnig röst om Karl den 12'es framfart i världen, när dörren brakar upp och en polis, iförd motorcykelhjälm och med batongen i högsta hugg, stormar in i sann kling & klang-anda och vrålar "NU ÄRE KRIG!" med Åsa-nisseröst... :D

Jaja.. Det var säkert inte kul för ungarna, så man ska väl inte garva, men vad skulle jag väl inte ge för att få se lärarens min!

/Tobbe
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Alky skrev:
Kan nästan se framför mig hur lärarinnan står där med pekpinnen och pekar på kartan och förklara med sömnig röst om Karl den 12'es framfart i världen, när dörren brakar upp och en polis, iförd motorcykelhjälm och med batongen i högsta hugg, stormar in i sann kling & klang-anda och vrålar "NU ÄRE KRIG!" med Åsa-nisseröst... :D

Jaja.. Det var säkert inte kul för ungarna, så man ska väl inte garva, men vad skulle jag väl inte ge för att få se lärarens min!

/Tobbe
:rofl :rofl
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Lugn skrev:
Edit: Hur många här sitter inte och hejar på Persbrandt när han knäcker till buset lite extra i Beck-filmerna? Okonventionellt i all ära, men det ger tydligen resultat...

Jag hoppas att du skojar nu. Jag är ledsen att berätta sanningen men Beck är inte på riktigt. Dom metoder och eventuella resultat som följer är uppdikterade av en manusförfattare. Det du gör är som att dra slutsatser hur det ser ut i en vanlig familj efter att ha kollat på ett avsnitt av Simpsons.
 

sandstream

Guest
Efter att ha läst artikeln gör jag som alla andra och drar hela Sveriges poliskår över en kam.
Kommer aldrig mer att stanna med hojen utan istället växla ner och harskutta därifrån som fan ba :yoparty

Förresten så var det en tant på Coopen häromdagen som var dum mot mig så nu hatar jag alla tjejer i hela världen! :rolleyes:
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
sandstream skrev:
Förresten så var det en tant på Coopen häromdagen som var dum mot mig så nu hatar jag alla tjejer i hela världen! :rolleyes:

Nej inte tjejer (de som inte har vikmobil och säger "da") utan tanter... må de brännas i stora ugnar
 

sandstream

Guest
aci skrev:
Nej inte tjejer (de som inte har vikmobil och säger "da") utan tanter... må de brännas i stora ugnar
:hihi
Men som sagt, alla ska dras över en kam, det blir lättast så.

Vill bara poängtera att jag inte på något sätt försvarar det polisen i det här fallet gjorde men inlägg om att man nu tappat tron/respekten på/för polisen kan få en att undra om man inte borde införa en motpol till Mensa för de 2% i andra änden av skalan.
 

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Kungligt
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
[QUOTE=sandstream]:hihi
Men som sagt, alla ska dras över en kam, det blir lättast så.

Vill bara poängtera att jag inte på något sätt försvarar det polisen i det här fallet gjorde men inlägg om att man nu tappat tron/respekten på/för polisen kan få en att undra om man inte borde införa en motpol till Mensa för de 2% i andra änden av skalan.[/QUOTE]


Välkommen till Sporthoj! :rofl

Nä, nu var jag jäkligt korkad. Kan jag få några extra förmåner om jag blir förste medlem??
 

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Alky skrev:
Kan nästan se framför mig hur lärarinnan står där med pekpinnen och pekar på kartan och förklara med sömnig röst om Karl den 12'es framfart i världen, när dörren brakar upp och en polis, iförd motorcykelhjälm och med batongen i högsta hugg, stormar in i sann kling & klang-anda och vrålar "NU ÄRE KRIG!" med Åsa-nisseröst... :D

Jaja.. Det var säkert inte kul för ungarna, så man ska väl inte garva, men vad skulle jag väl inte ge för att få se lärarens min!

/Tobbe


Jag ser en bild framför mig på elaka polisen (Svullo alltså) iförd vurpollon som stormar in i klassrummet... :banana
 

sandstream

Guest
Zlide skrev:
Nä, nu var jag jäkligt korkad. Kan jag få några extra förmåner om jag blir förste medlem??
Tyvärr, du kan både stava, använda punkt och börja meningar med stor bokstav vilket gör dig mycket olämplig som medlem :fatta!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top