MC-polis på gräsmattan

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Nyfiken fråga. Om ni nu som säger att denna polis gör så att man tappar förtroende för ordningsmakten. Är det samma sak med en invandrare som gör något dumt? Dvs, en invandrare stjäl din motorcykel. Då tappar man förtroendet för alla invandrare?

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Vore kul å sno hans grabbs cykel och cykla ifrån hans sura BMW sedan... :arsele

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Nu är det krig :D ... muhahahaha

Han är garanterat släkt med en ökänd mc-polis i sthlm som alla sporthojsåkare förr eller senare råkar ut för.

/Nitrous

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Jag såg mer en upprörd pappa än en polis i det som skrevs. Sedan är det synd att han gjorde det han gjorde iförd uniform.

Misstänker att det ligger mer problem bakom än man kan se vid första anblicken.

Bas_Rutten

En ärofull död är bättre än ett vanärat liv
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
GSF1200N Bandit
psykomotard skrev:
ähh. inte så konstigt.. i sågmyra är det bara inavel :näsblod

till skillnad från grycksbo, idre, älvdalen, grängesberg, rättvik och alla andra småställen i dalarna.... :D ett öra i pannan och kunskaper i banjohantering är inte att leka med...

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Lime skrev:
Jag såg mer en upprörd pappa än en polis i det som skrevs. Sedan är det synd att han gjorde det han gjorde iförd uniform.

Misstänker att det ligger mer problem bakom än man kan se vid första anblicken.
Håller med om det.

Bikerbitch skrev:
Nyfiken fråga. Om ni nu som säger att denna polis gör så att man tappar förtroende för ordningsmakten. Är det samma sak med en invandrare som gör något dumt? Dvs, en invandrare stjäl din motorcykel. Då tappar man förtroendet för alla invandrare?
Inte så enkelt men tyvärr är det nog så vi människor funkar. Man reagerar inte för en endaste grej men om det sker upprepade saker så kommer förtroendet att undermineras sakta men säkert. Det har med inlärning att göra, om du får din cykel snodd av en blond snubbe i gul tröja upprepade gånger kommer du garanterat titta snett på sådana efter ett tag även, det kommer undermedvetet tyvärr.

Det som är illa när det är en polis som missköter sig är att de är en auktoritet som vi behöver ha förtroende för.

sanntur

The botten is nådd
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
Gixxer 1100R -92:a
SYND att han inte tog i lite mer, Snurra pistolen runt fingret och klatscha sig på stjärten.
Han kan ju i princip inte bli fälld ändå..

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
heliac skrev:
Vore kul å sno hans grabbs cykel och cykla ifrån hans sura BMW sedan... :arsele

Man måste väl inse att man representerar sin yrkeskår vare sig man har sin uniform på sig eller inte...sen kan man ju få slappa som alla andra på fritiden, men inte bete sig som en jälla tok! :D

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
XT 600
Jag kan tänka mig att han vill visa sin son att hans manlighet som polis inte är helt borta, bara för att cykeln har försvunnit.

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Swedie skrev:
ALLA POLISER BORDE AVSKEDAS... :lol

Det håller jag med om! Alla poliser är säkert likadana om de får chansen att sätta sig i respekt hos de elaka ungarna... :kulspruta

Närå, men om själva händelseförloppet stämmer...undras vad hans kollegor ute i landet tycker. "Ånej, inte en till grej som medierna kommer grilla oss för..." De är nog rätt så trötta på negativ publicitet vid det här laget. Ringholms uttalande, mordmisstänkte polisen mm.

Som Lime säger så är det väl inte det faktum att han är polis som är mest upprörande. För tänk om han var busschaufför då... :confused:
Oavsett vilket yrke man har så är ju handlandet helt galet av en vuxen människa o förälder vs barn. Däremot kan man inte döma andra poliser för denne mans agerande. Ni som gör det, tänk en gång till i alla fall! :7peta

Last edited:

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Zlide skrev:
Som Lime säger så är det väl inte det faktum att han är polis som är mest upprörande.
Jo, det faktum att han missbrukade den makt hans yrke ger honom, och hotade med mer missbruk av makten i personligt syfte gör det rätt upprörande.

Rosell

Toooourer
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
2016 BMW R1200GS ADV, 2014 BMW F800GS ADV
GixxerJensa skrev:
Tänk på att ALLT som står i kvällstidningarna är helt sant också..

Tänk på att det är kvällspress (sensationspress) som skrivit det. Brukar kunna bli lite uppblåst då...

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring