MC-polis på gräsmattan

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Zlide skrev:

Som Lime säger så är det väl inte det faktum att han är polis som är mest upprörande. För tänk om han var busschaufför då... :confused:
Jo det är just det som är grejen. vem ska man vända sig till när man behöver skydd från polisen. ??
Poliser SKALL föregå med gott exempel. så jävla enkelt tycker jag att det är.
Det måste ju vara värsta mardrömmen att bli haffad av en eller flera poliser som får spel och eller är helt galna. som det där stackars fyllot i new orleans. om man försöker värja sig mot slagen så kallas det våldsamt motstånd etc... helt sjukt. DIREKT avsked eller innre tjänst för den jäkla galningen. (med reservation för att det kanske inte är sant vad som skrivs i pressen)

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Nyfiken fråga. Om ni nu som säger att denna polis gör så att man tappar förtroende för ordningsmakten. Är det samma sak med en invandrare som gör något dumt? Dvs, en invandrare stjäl din motorcykel. Då tappar man förtroendet för alla invandrare?

Japp, så är det, jag avskyr dom flesta grupper av människor bara för att 2% av dom har varit dumma... :hihi

Skämt å sido, poliser ska väl ha lite högre moraliskt ansvar än kreti och pleti, eftersom dom representerar lag och rättvisa.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
RedBaron skrev:
Jo, det faktum att han missbrukade den makt hans yrke ger honom, och hotade med mer missbruk av makten i personligt syfte gör det rätt upprörande.
Han glömde nog bara byta om. :tungan

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Han ska ju ha sparken! Han representerar en arbetskår som står för en hel del i samhället och då kan man inte bete sig så här. Iofs kanske det skulle duga med en omplacering inom kåren till ett ställe där han inte kan skada dess rykte på detta sätt.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Dee_cati skrev:
Iofs kanske det skulle duga med en omplacering inom kåren till ett ställe där han inte kan skada dess rykte på detta sätt.
Med tanke på var det hände så var han kanske redan "utlokaliserad" ?

Firewheel

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Den drar din
Ängeln sejer: Alla kan vi göra misstag

Djävulen sejer: Den jäveln ska ha kicken och åka in på en pcyk vård och sitta i karantän hela sitt liv!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag väljer nog djävulen i detta fall

:cdevil

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
GSXR 1000 K7
Mickez77 skrev:
Sedan tog han sin tjänstemotorcykel till en närliggande förskola och körde runt på gräsmattorna utanför :lol

Har snutarna börjat åka dekaltrimmad jordfräs????????????

Bomanrd

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Yamaha Rd 350 -83, xr600 -86
Vissa poliser är riktiga stolpskott. Men dom flesta jag har mött har varit riktigt trevliga, snackade med en på kopparbergsmarken och han sträckte fram nyckeln och fråga om jag ville prova :)

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Trafikpoliser...suck...

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Bikerbitch skrev:
Nyfiken fråga. Om ni nu som säger att denna polis gör så att man tappar förtroende för ordningsmakten. Är det samma sak med en invandrare som gör något dumt? Dvs, en invandrare stjäl din motorcykel. Då tappar man förtroendet för alla invandrare?

Nää... Då är man ju invandrar-rasist och det är obra... Polis-rasist är tydligen helt OK.

Följdfråga; hur stor är den procentuella andelen av poliser som missköter sig jämfört med samma andel invandrare? Är vi mindre toleranta mot poliser eller är det bara mindre fint att vara politisk korrekt när det gäller den yrkesgruppen? Eller ställer polisen helt enkelt till med mer problem än invandrare gör?

Inga invandrarfientliga inlägg tack.

Edit: Hur många här sitter inte och hejar på Persbrandt när han knäcker till buset lite extra i Beck-filmerna? Okonventionellt i all ära, men det ger tydligen resultat...

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
RedBaron skrev:
Jo, det faktum att han missbrukade den makt hans yrke ger honom, och hotade med mer missbruk av makten i personligt syfte gör det rätt upprörande.

Klart att det är upprörande. Det är ju redan 100 % upprörande oavsett vem som gör det. Klart att det förvärras eftersom han hade polisuniformen på sig, det kan jag hålla med om. Det tyder på riktigt dåligt omdöme...ehh jag orkar inte förklara. Säger som Swedie: han glömde nog bara att byta om... :lol

Solklart att han inte kan fortsätta som polis va?

Last edited:

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Zlide skrev:

Klart att det är upprörande. Det är ju redan 100 % upprörande oavsett vem som gör det. Klart att det förvärras eftersom han hade polisuniformen på sig, det kan jag hålla med om. Det tyder på riktigt dåligt omdöme...ehh jag orkar inte förklara. Säger som Swedie: han glömde nog bara att byta om... :lol

Solklart att han inte kan fortsätta som polis va?
Inre Tjänst

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...